הסערה בעקבות איור חרדי בדמות חזיר: הנהג יפוטר? (צילום: ארגון "חוננו")
האיור שנתלה בקו 881 - גזעני ואנטישמי? (צילום: ארגון "חוננו")

הסערה בעקבות האיור של חרדי בדמות חזיר באוטובוס: הנהג יזומן לשימוע לפני פיטורים

בעקבות תליית איור של אדם חרדי בדמות חזיר עם הכיתוב "לא ללכלך" באוטובוס במודיעין עילית - חברת קווים הודיעה כי היא תזמן את הנהג לשיחת שימוע לפני פיטורים: "החברה הזדעזעה למראה התמונה; אנו מביעים שאט נפש למראה גילויי גזענות ומוקיעים אותם"

פורסם בתאריך: 22.9.19 12:02

אירוע חריג נרשם במהלך סוף השבוע במודיעין, כשאיור של אדם חרדי בדמות חזיר, אליו מלווה הכיתוב "לא ללכלך", צולם ביום חמישי שעבר (19.9) בשעות הצהריים באוטובוס של חברת "קווים" בעיר מודיעין ועורר סערה ברשת. בארגון "חוננו" קראו "לפתוח בחקירה פלילית כנגד הנהג וכנגד חברת קווים בגין פרסום גזעני".

בחברת האוטובוסים "קווים" מציינים השבוע לצד הזעזווע מפרסום התמונה, כי "הנהג יזומן לשיחת שימוע לפני פיטורים, וימוצו איתו ההליכים עד תום".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של כל העיר מודיעין

 "כל העיר מודיעין" בפייסבוק

 "כל העיר מודיעין" – גם באינסטגרם


האיור, אותו תיארו בארגון "חוננו" כגזעני ואף כאנטישמי, נתלה על ידי נהג של חברת "קווים" בקו 881 ממודיעין עילית לאשדוד. באיור מצויר אדם חרדי בדמות חזיר עם מגבעת ופאות, ומתחתיו הכיתוב – "נא לא לאכול, נא לא ללכלך".

בעקבות פרסום האיור ברשת, עו"ד מנשה יאדו מארגון "חוננו" פנה אמש במכתב דחוף לחברת "קווים" ולמפכ"ל המשטרה, בדרישה לפתוח בחקירה משטרתית בנושא. "אנו דורשים אפוא לפתוח בחקירה פלילית נגד הנהג ונגד חברת קווים בגין פרסום גזעני זה", כתב עו"ד יאדו בפרסום שיצא לתקשורת מטעם הארגון. "השיח המקטב בחברה הישראלית עלה דרגה בחודשים האחרונים ובפרט נגד חרדים. אין ספק כי קיים כאן קו גבול שעל המשטרה לבוא ולהציב אותו בתוקף".

"זו תמונה שצועקת מסר גזעני כנגד הציבור החרדי. יש כאן שדר אנטישמי מובהק נגד חרדים. הדיוקן של היהודי החרדי הוא הדיוקן שנשא על פניו את האנטישמיות האירופאיות במשך מאות שנים, והנה המסרים מחלחלים גם לכאן", מפרט יאדו, ודורש תגובה הולמת לאירוע. "אסור לחברת קווים להתיר קיומם של מסרים אלו באמצעות האוטובוסים של החברה. ההשפעה שיש למסר כזה כאשר בא מרכב ציבורי גדולה היא שבעתיים מההשפעה שיש לה מרכב פרטי".

"מקומם לראות איך באין מפריע נושא נהג אוטובוס תמונה אנטישמית נגד חרדים", הוא מוסיף לסיכום. "התמונה לא הופיעה בחלל ריק, יש תהליכים מסוכנים של קיטוב ושנאה. התמונה פוגעת קשות ברגשות הציבור, ויש בה כדי לסמל את היפוך הקערה הציונית על פיה. במקום שמדינת ישראל תהווה בית לעם ישראל, צצה כאן תרבות אנטישמית תוצרת בית, ויש להגן על הצביון היהודי של מדינת ישראל, כמו גם על רגשות הפרט ועל ביטחונו".

מחברת "קווים" נמסר בתגובה כי: "החברה הזדעזעה למראה התמונה שהובאה לידיעתה דרך אמצעי התקשורת. אנו מביעים שאט נפש למראה גילויי גזענות ומוקיעים אותם. הנהג יזומן כדין לשיחת שימוע לפני פיטורים, וימוצו איתו ההליכים עד תום. החברה גאה בזכות שניתנה לה לשרת את הציבור החרדי וגאה בדו הקיום ששורר בין עובדיה ונהגיה מכל הדתות ותמשיך לטפח ולדאוג לכך גם בעתיד ובדגש נוכח מראות קשים מאין אלו".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


תגיות:

תגובות

3 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לאן הגענו!? תסתובב בשכונות חרדיות. תרגיש בבשרך ותתפלא לאן הגעת…

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר