משה שוורץ - מנהל רשת מכבסות "לבנדר" (צילום: משה שוורץ)
משה שוורץ - מנהל רשת מכבסות "לבנדר" (צילום: משה שוורץ)

אנשים טובים: המכבסה במודיעין שמעניקה שירותים בחינם לחיילים

רשת המכבסות "לבנדר" הפועלת במודיעין מציעה את שירותיה בחינם לחיילים תושבי העיר, לנזקקים ולמתמודדים עם מחלות קשות. בעל המכבסה משה שוורץ: "החזון שלנו הוא שעסק הוא קהילתי ונמצא בתוך הקהילה וצריך לעזור לה"

פורסם בתאריך: 16.9.19 12:02

רשת המכבסות "לבנדר", בבעלותו של משה שוורץ, שפועלת במודיעין מעניקה כבר שלוש שנים שירות בחינם לחיילים תושבי מודיעין בכלל ולחיילים בודדים בפרט, כמו גם שירותים חינם המספקים עזרה לחולי סרטן ועזרה לנזקקים.

"זה חלק מהעסק שלנו, וחיילים יודעים שהם יכולים לבוא אלינו חינם", מספר שוורץ בשיחה עם "כל העיר מודיעין". "אני גר במודיעין ומתפרנס ממנה, וחלק מאוד חשוב זה הנתינה לקהילה. להיות מחוברים לקהילות בבוכמן ובקייזר. החזון שלנו הוא שעסק הוא קהילתי ונמצא בתוך הקהילה וצריך לעזור לה. החל מהיום הראשון שפתחנו, חיילים שהגיעו אלינו מקבלים חינם את הכול. יש חיילים שבאים אלינו קבוע. אנחנו מטפלים בשלושה-ארבעה חיילים בודדים בעיר, שגרים לבד והם יודעים לבא אלינו, זה מוריד להם דאגה מהלב".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של כל העיר מודיעין

 "כל העיר מודיעין" בפייסבוק

 "כל העיר מודיעין" – גם באינסטגרם


שוורץ (43), הוא מהנדס במקצועו ומתגורר במודיעין כ-15 שנים. לפני שלוש שנים החליט שוורץ להתפטר מעבודתו בניהול חברות לוגיסטיקה, ולהקים במודיעין את רשת המכבסות "לבנדר", שמחזיקה בשני סניפים.

שוורץ מוסיף מספר על יוזמות חסד נוספות של רשת המכבסות "לבנדר". "כל קיץ בשנים האחרונות אנחנו גם אוספים כמה מאות תיקי בית ספר משומשים שאנשים מעבירים אלינו – אנחנו מכבסים את התיקים ומעבירים אותם אל עמותת 'עזר מודיעין', שמעבירה אותם לילדים נזקקים. אנחנו פועלים בהתאם לעונה. למשל, בפסח עשינו התרמה של בגדים, אנשים תמיד מוציאים בגדים בפסח אז הם מביאים אלינו, ואספנו מעל שני טון של בגדים לנזקקים".

"כמו כן עזרנו לכמה משפחות שנפגעו ממחלת הסרטן והיו צריכים להתעסק עם הרבה דברים אחרים", ממשיך שוורץ, "אנחנו מגיעים אליהם הביתה ומטפלים בכל הכביסות, זה החיבור שלנו לקהילה. יש משהו שכרגע רק על הנייר, חברנו לעמותת אלו"ט שעוזרת לילדים אוטיסטים ובעזרת השם ניכנס גם לתחום הזה, לעזור לאנשים שצריכים".


גלעד אבידור (צילום: גלעד אבידור)

גלעד אבידור (צילום: גלעד אבידור)


אחד החיילים שנעזר במכבסת "לבנדר" הוא גלעד אבידור (19), תושב מודיעין שנחשב לחייל בודד. הוא משרת כתומך לחימה בחיל הים. אמו של אבידור נפטרה כשהיה תלמיד בכיתה י"ב, והוא אינו נמצא בקשר עם אביו. בשיחה עם "כל העיר מודיעין מספר אבידור כי "יש הרבה פעמים שאתה מרגיש מאוד לבד. בדירת שותפים שגרתי בה היו בעיות עם הכביסה. פרסמתי בפייסבוק, בקבוצה של מודיעין, מכבסות שיכולים לעזור או להקל במחיר, ומשה ישר ראה את הפוסט וקפץ לעזור. הוא כתב לי שהם עושים כביסה חינם לחיילים ובמיוחד לחיילים בודדים. זה מאוד מקל עלי, אני מאוד מעריך ומאוד מודה על כל הסיוע שהם נותנים ומוקיר תודה שיש אנשים כל כך טובים בעיר שלנו. זה מאוד תומך בי גם פיזית וגם נפשית, זה מאוד מעודד ומשמח".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר