בית ספר האלה, מודיעין (צילום: הנהגת ההורים)
בתי ספר - לא תמיד סביבה בטוחה (צילום: הנהגת ההורים, בית ספר האלה)

מחקר: מהן הדרכים המסוכנות לבתי הספר במודיעין?

מחקר של פרויקט 'ANYWAY' שמקדם ידע ציבורי, בחן נתונים של תאונות דרכים במודיעין ומצא את בתי הספר שבסביבתם נפגעו הכי הרבה הולכי רגל בשנים 201-2014. מובילים ברשימה - האלה, אסיף, נתיב זבולון ועירוני ב'

פורסם בתאריך: 11.9.19 19:48

מחקר חדש של פרויקט "ANYWAY" – מבית הסדנא לידע ציבורי – המדרג את בתי הספר במודיעין לפי כמות תאונות הדרכים שאירעו בקמ"ר שמקיף אותם, מראה כי בתי הספר אסיף, האלה, נתיב זבולון ועירוני ב' שבמודיעין הם בתי הספר שבסביבתם מתרחשות הכי הרבה תאונות דרכים, עם הכי הרבה נפגעים בגילאים צעירים.

במהלך המחקר ביצעו מנתחי המידע מטעם הפרויקט שימוש בנתונים אודות כמות ומיקומי תאונות דרכים עם נפגעים, שפרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, והצליבו אותם עם מיקומי בתי הספר במודיעין. מטרת המחקר, כך לפי הפרטים שנמסרו ל"כל העיר מודיעין", היא ליידע את הציבור על מיקומי התאונות ועל דרכים מסוימות לבתי הספר או חזרה מהם שנחשבות מסוכנות במיוחד.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של כל העיר מודיעין

 "כל העיר מודיעין" בפייסבוק

 "כל העיר מודיעין" – גם באינסטגרם


בתהליך המחקר נבדקה כמות הנפגעים עד גיל 19 שנפגעו סביב כל בית ספר במודיעין בין השנים 2018-2014, ובמקביל גם את מספר התאונות הכללי שהתרחשו בשטחם.

בראש הרשימה – בית הספר ממלכתי יסודי "האלה" שבשכונת הכרמים – סביבו נפגעו בשנים הללו 12 ילדים ובני נוער צעירים בתאונות דרכים. בתי הספר שנמצאים אחריו ברשימה הם בתי הספר נתיב זבולון, עירוני ב' (ע"ש רבין) שבשכונת הנחלים ובית הספר אסיף שבשכונת הנביאים – שסביב כל אחד נפגעו בתקופה זו 10 צעירים בתאונות דרכים.

בשיחה עם "כל העיר מודיעין" אומר אייל כהן, יו"ר הנהגת ההורים העירונית במודיעין, "אני יודע שבחלק מבתי הספר, כולל בית הספר האלו, עשו פעולות למניעת תאונות דרכים בסביבתם, וזה נושא מאוד חשוב מבחינתי. אני חבר בוועדת התחבורה והבטיחות בדרכים של עיריית מודיעין ואני חושב שראוי שהנושא הזה יעלה שם. אם יתברר שבאמת חלק ממקרי הפגיעה אירעו בשעות ההגעה או היציאה מהלימודים צריך לבדוק אלו פעולות נעשו ואיזה פעולות מנע צריך לבצע, קודם כל מול בתי הספר".

עוד מוסיף כהן כי "בשנים 2018-2017 היתה לנו מכה בנושא האופניים החשמליים – אפנה לעירייה לבצע בדיקה ולראות היכן אפשר לבצע פעולות מנע".


בית הספר אסיף (צילום: אדווה בקשי)

בית הספר אסיף, שני ברשימת הסכנה יחד עם נתיב זבולון ועירוני ב' (צילום: אדווה בקשי)


גם הנהגות ההורים של שלושת בתי הספר האחרים שצוינו במחקר כבעלי סביבה מסוכנת, הגיבו לממצאי המחקר. "בית הספר נמצא על צומת מאוד מרכזי. מכיוון שיש גנים בסביבה ועוד בית ספר – הדמוקרטי – יש לחץ של מכוניות בשעות הבוקר וכמו כן בצהריים". מספרת אדווה בקשי, יו"ר הנהגת ההורים בבית הספר אסיף, ל"כל העיר מודיעין". "ישנה תחנת אוטובוס ממש בכניסה לבית הספר, במקום שמפרץ זה יהיה לרווחת ההורים שיוכלו להוריד ולאסוף את ילדיהם, מה שגורם להורים להוריד את ילדיהם בצורה מסוכנת ולא בטיחותית. כמו כן ישנה בעיה גם לא בשעות העומס של נהגים שנוסעים במהירות מופרזת כשהכביש פנוי".

"אני מתגוררת בסמוך לבית הספר", ממשיכה בקשי, "וביקשתי לפני כשנתיים שיוסיפו 'במפרים' (פסי האטה, ש"ר) משמעותיים בכביש כדי למנוע מאנשים לנסוע מהר וייאלצו אותם להאט את מהירותם. לאחר פניות רבות הגיעו והגביהו את מעבר החציה בסנטימטרים בודדים ולא מורגשים, שאינם מצריכים מהנהגים להאט. הוספת 'במפרים' ופינוי המפרץ לטובת ההורים תוריד משמעותית את התאונות באזור".

אתי מדמוני, יושב ראש הנהגת ההורים בבית הספר האלה מפרטת על הצעדים שנוקט המוסד הלימודי בנושא מניעת תאונות דרכים. "בית הספר רואה לנגד עיניו את נושא הזהירות בדרכים, והחל מכיתה א' ועד ו' מחנך לבטיחות", אומרת מדמוני. "יש את משמרות הזהב, של ילדי שכבת ו' בשני הצדדים של הכביש המרכזי, שעוזרים לילדים לחצות, יש את פרויקט נשק-וסע עם הורים שמסייעים לילדים להגיע לבית הספר בבטחה. גם בית הספר וגם אנחנו כהורים מנסים לשפר את המצב. המלחמה היא מלחמה יומיומית על חיי התלמידים, אין שאלה בכלל", היא מסכמת.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר