רכבת ישראל הודיעה: פרויקט מסילת הרכבת החדשה במודיעין מתחיל
הדמיית מסילת 431 החדשה שנבנית במודיעין (הדמיה: אגף הביצוע של רכבת ישראל/New age media)

הרכבת למודיעין: פרויקט הקמת המסילה החדשה יוצא לדרך

פרויקט מסילת 431, שתחבר את מודיעין למישור החוף הדרומי, יצא לדרך: חברת אלקטרה תשתיות נבחרה להקים את הקטע הראשון במסילה; הצפי להפעלה - שנת 2026. צפו בווידאו

פורסם בתאריך: 10.9.19 14:53

רכבת ישראל הודיעה היום (ג', 10.9) כי היא בחרה בחברת "אלקטרה תשתיות" להקמת קטע המסילה הראשון בפרויקט ענק בפיקוח משרד התחבורה, שבסופו תוקם ותפעל מסילת 431 החדשה במודיעין, שתחבר את מישור החוף הדרומי אל מודיעין וירושלים באמצעות מערכת של גשרים ומנהרות. בעקבות הבחירה, תחל בקרוב הקמת הקטע הראשון מבין עשרה קטעים שמרכיבים את הפרויקט כולו, שלבסוף יחבר את מסילת 'רכבת הנגב המערבי' מתחנת ראשל"צ משה דיין, דרך תחנת הראשונים בראשון לציון, אל מחלף ענבה ודרכו אל הקו המהיר לירושלים ותחנות מודיעין.

ברכבת ישראל מציינים כי היקפו של הפרויקט, שצפוי להסיע כ-15 אלף נוסעים ביממה נאמד בכ-3.2 מיליארד שקלים. במסגרת הפרויקט יוקמו כ-30 קילומטרים של מסילות חשמליות, גשרים באורך כולל של כ-6 קילומטרים ובהם גשר הרכבת הארוך בארץ (3.5 קילומטרים) ומנהרות באורך כולל של כקילומטר אחד. כמו כן, כולל הפרויקט הרחבה ושדרוג של רציפי הנוסעים בתחנת ראשונים בראשון לציון.



 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של כל העיר מודיעין

 "כל העיר מודיעין" בפייסבוק

 "כל העיר מודיעין" – גם באינסטגרם


"אורך תוואי המסילה בפרויקט, הצפויה להיות חשמלית, הינו כ-30 ק"מ, והוא כולל גשרים ומנהרות לצד שדרוג והארכת רציפים בתחנת ראשונים. במסגרת הפרויקט ייבנה גשר הרכבת הארוך ביותר בארץ, בין מחלף קריית ראשון לתחנת ראשונים, באורך 3.5 ק"מ, וכן שלוש מנהרות בעומק של 20 מטרים, מתחת לכביש 20, הארוכה שבהן באורך 450 מטרים", כתבה דוברות רכבת ישראל בהודעה.

הקטע אותו תתחיל לבצע חברת "אלקטרה תשתיות", בהובלת אגף הביצוע של חטיבת הפיתוח ברכבת ישראל, כולל מסילות באורך כולל של 5.5 קילומטרים, שני גשרים ומנהרה, ותקציב ההקמה שלו נאמד בכ-400 מיליון שקלים. בסך הכל, הקמת כל 10 המקטעים של הפרויקט צפויה על פי ההערכות של רכבת ישראל להסתיים עד שנת 2026, ולאחר מכן תתחיל בו פעילות חלקית של רכבות לשני הכיוונים.


הדמיית מסילת 431 החדשה שנבנית במודיעין (הדמייה: דוברות רכבת ישראל)

הדמיית המסילה החדשה באזור צומת עין הקורא (הדמייה: דוברות רכבת ישראל)


"בשלב הראשון יופעלו שתי רכבות בשעה לכל כיוון, ובהמשך תגדל תדירות הרכבות לארבע רכבות בשעה, לכל כיוון. בכך יקוצר משמעותית זמן הנסיעה בין ראשל"צ משה דיין למודיעין בכחצי שעה, וכן יקוצר זמן הנסיעה בין ראשל"צ לירושלים בכ-45 דקות.

עם סיומו של הפרויקט ותחילת הפעלת השירות בו, הצפויה לשנת 2026, יופעלו בו שתי רכבות בשעה, לכל כיוון, בשעות שיא, ובשלב הבא, עם הרחבתן המתוכננת של תחנות מודיעין וירושלים יצחק נבון, תגדל תדירות הרכבות לארבע רכבות בשעה, לכל כיוון, בשעות שיא", כך לשון הודעת דוברות הרכבת בנוגע ללוחות הזמנים של הפרויקט.


תוואי מסילת 431 החדשה שנבנית במודיעין (צילום: דוברות רכבת ישראל)

תוואי מסילת 431 החדשה בין מודיעין ליישובי הדרום (צילום: דוברות רכבת ישראל)


לפי התוכנית של רכבת ישראל, הפעלת קווי רכבת על מסילת 431 החדשה תקצר משמעותית את זמן הנסיעה מיישובי מערב הנגב ומישור החוף הדרומי אל ירושלים, מודיעין ורמלה, ללא צורך בהחלפת רכבות בתל אביב, הנדרשת כיום. לפי רכבת ישראל, "יקוצר זמן הנסיעה בין ראשל"צ משה דיין למודיעין משעה לכחצי שעה, וכן יקוצר זמן הנסיעה בין ראשל"צ משה דיין לירושלים יצחק נבון משעה ו-20 דקות כיום לכ-45 דקות בלבד".

"פרויקט 431 יהווה את הצלע הדרומית בלולאה המסילתית המקיפה את גוש דן, הכוללת כמאה קילומטרים של מסילות, כאשר את הצלע הצפונית מרכיבה 'רכבת השרון', אשר הוקמה על תוואי כביש 531 על ידי 'נתיבי ישראל', וחלקה הראשון נחנך בחודש יולי אשתקד, עם פתיחת שתי תחנות רעננה", נמסר לסיכום מדוברות רכבת ישראל.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר