כיתה (צילום אילוסטרציה: אילן אסייג)
(צילום אילוסטרציה: אילן אסייג)

ביום שישי: הלימודים במודיעין יושבתו לשעה

ביום שישי הקרוב (13.9) הלימודים בבתי הספר והגנים במודיעין צפויים להיות מושבתים לשעה אחת, בשל החלטה של הנהגת ההורים העירונית להצטרף למאבק הארצי נגד הקיצוצים בתקציבי החינוך המיוחד: "ההשבתה לא נגד העירייה או אגף החינוך שלה. היא נגד משרד החינוך שפוגע בילדים שלנו"

פורסם בתאריך: 10.9.19 09:03

מודיעין מצטרפת למחאה הארצית: על רקע הקיצוץ בתקציבי החינוך המיוחד על ידי משרד החינוך והממשלה, החליטה הנהגת ההורים במודיעין להצטרף למאבק הנהגת ההורים הארצית. כעת, היא קוראת להורים בעיר להשבית את הלימודים למשך שעה בבתי הספר ובגני הילדים, ביום שישי, 13.9.19, ולהתחיל בשעה 9:00 בבוקר.

בהודעה שנשלחה על ידי אייל כהן, יו"ר הנהגת ההורים העירונית, נקראים ההורים להצטרף לשביתה ביום שישי הקרוב, ולשלוח את ילדיהם למוסדות החינוך באיחור של שעה. בהודעה נכתב כי "זוהי המחאה שלנו והזדהות עם הפגיעה התקציבית הקשה של משרד החינוך בחינוך המיוחד, שמשפיעה על כולנו. אנחנו מציעים לנצל את ההזדמנות לשוחח עם הילדים על שילוב, הכלה, שונות וגם על אחדות וכוחה של מחאה. כולנו מיוחדים, פגיעה בחינוך המיוחד היא פגיעה בכולנו".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של כל העיר מודיעין

 "כל העיר מודיעין" בפייסבוק

 "כל העיר מודיעין" – גם באינסטגרם


"הנהגת ההורים הארצית החליטה להשבית לשעה אחת את הלימודים בכל בתי הספר והגנים ברחבי הארץ ביום שישי הקרוב, 19.9.13, ולהתחיל את יום הלימודים בשעה 9:00. הנהגת ההורים העירונית במודיעין-מכבים-רעות מצטרפת ותומכת במאבק של מצוקת החינוך המיוחד, וקוראת לכולם לנצל את ההזדמנות לשוחח עם הילדים על שילוב, הכלה, שונות וגם על אחדות וכוחה של מחאה", כך לשון ההודעה.


אייל כהן (צילום: ורד פיצ'רסקי)

אייל כהן (צילום: ורד פיצ'רסקי)


בנוסף להודעה שנשלחה, צירף כהן מכתב ארוך המפרט את הסיבות לשביתה שתערך ביום שישי הקרוב. בין הסיבות שנמנו במכתב מופיע "משבר בתקצוב שירותי החינוך המיוחד בשנת הלימודים הנוכחית שמשפיע על כלל התלמידים", כמו גם, "חוסר תקצוב ראוי לרפורמה בשירותי החינוך המיוחד כולל הדרכות והכשרות לצוותי החינוך".

במכתב המפורט צוינו בין היתר מה הם השירותים הנכללים במסגרת התקציב של ילדי החינוך המיוחד, במסגרות המותאמות והרגילות בהם הם לומדים, ואת הסיבה המרכזית לפתיחת שנת הלימודים ללא תקציב ראוי. "שירותי החינוך המיוחד כוללים בתי ספר וגנים לחינוך מיוחד, כיתות חינוך מיוחד בבתי ספר רגילים, תלמידי חינוך מיוחד שלומדים בכיתות הרגילות עם סל תמיכה אישי, שילוב, ותלמידים רגילים עם קשיים שמקבלים תמיכה כמו הוראה מתקנת וטיפול באומנות", נכך כתב.

"לאחר שמשרד החינוך הודיע ששנת הלימודים תיפתח כסדרה בחינוך הרגיל והמיוחד, הוא גילה שחסרים לו כ-490 מיליון שקל עבור שירותי החינוך המיוחד. כדי לכסות זאת, נלקח תקציב בסך 160 מיליון שקל מ"בית הספר של החגים". סכום זה מספיק רק עד סוף 2019, וקיצור חופשת חנוכה מושהה בתקווה שכשתקום ממשלה חדשה יימצא לכך תקציב. עד כה לא עבר שקל מתקציב זה ושנת הלימודים נפתחה ללא תקציב מספיק וטיפולים כמו הוראה מתקנת וטיפול רגשי לא מאושרים לביצוע", נכתב בהמשך המכתב.

בסוף כותב ומדגיש כהן כי השביתה אינה נגד העירייה או מינהל החינוך בעיר. "שימו לב, ההשבתה לא נגד העירייה או אגף החינוך שלה. היא נגד משרד החינוך שפוגע בילדים שלנו, שכולם מיוחדים. אנחנו תומכים בהחלטת הנהגת ההורים הארצית, מצפים מממשלת ישראל ומשרד החינוך לתקן את העוול שנעשה, ולדאוג לתקציב מספיק ומסודר לכל השנה לשירותי החינוך המיוחד שהם עבור כלל התלמידים, ילדינו. מכם ההורים אנחנו מצפים לשיתוף פעולה תחת הסיסמא : 'פגיעה בחינוך המיוחד היא פגיעה בכולנו'".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר