מקלטים לא שמישים בבתי ספר (צילום: דו"ח מבקר העירייה 2018)
מקלטים לא שמישים בבתי ספר (צילום: דו"ח מבקר העירייה 2018)

דוח מבקר העירייה: מקלטים לא שמישים וליקויים בתכנון עבודות עפר ובנייה

דוח מבקר עיריית מודיעין לשנת 2018 מציג ליקויים במוכנות לחירום של מוסדות חינוכיים בעיר, כמו גם ליקויים בתכנון עבודות עפר ובנייה בפיקוח העירייה; יו"ר האופוזיציה אבי אלבז בתגובה לממצאים: "זהו מסמך חשוב מאד שמחייב תשומת לב מיוחדת של המבוקרים וגם של הנהלת העירייה"

פורסם בתאריך: 9.9.19 08:43

דוח מבקר העירייה לשנת 2018 הוצג בישיבת המועצה שהתקיימה ביום רביעי האחרון (4.9), והוגש לראש העיר חיים ביבס ולכלל חברי המועצה. עיקרי הדוח של מבקר העירייה אריק משיח עוסקים בשלוש סוגיות מרכזיות: פיקוח על עבודות עפר ובנייה באזור התעסוקה, מוכנות ממ"ד בבתי הספר בשעת חירום ועבודה נוספת שבוצעה על ידי עובדי העיריה ללא אישור.

עבודות עפר ובנייה באזור התעסוקה: בדוח בדק מבקר העירייה היתרים לעבודות עפר והלוצאת היתרי בניה למגרשים באזור התעסוקה בעיר, ובחן איך העבודות בוצעו בפועל. בדיקה זו הראתה כי הדיווח לעירייה של היזם, באמצעות הבקשות להיתרים, אינו משקף את הנתונים לאשורם. הבקשות שהוגשו לאגף ההנדסה בעירייה, כללו מידע כוזב לכאורה, וזאת, ככל הנראה, בכוונה להימנע מתשלום כל האגרות, ההיטלים והתשלומים – האמורים להשתלם לעירייה בדין. על פי מסקנות הדוח עולה כי מחלקת הפיקוח על הבניה, והמפקח באזור התעסוקה בעיר כשלו בתפקידם ולמעשה אפשרו ליזם לעבוד בניגוד להיתר תוך פגיעה בערכי טבע ולבצע עבודות חפירה בניגוד להיתר שהיה בידו.

בהמשך לבדיקה זו החליט המבקר כי מנכ"ל העירייה יזמן את מנהל מחלקת הפיקוח על הבנייה וינזוף בו ובמפקח האחראי על אזור בו נתגלו הכשלים.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של כל העיר מודיעין

 "כל העיר מודיעין" בפייסבוק

 "כל העיר מודיעין" – גם באינסטגרם


מוכנות בשעת חירום: מבקר העירייה בדק מדגמית את הנגישות של המקלטים בבתי הספר ברחבי העיר – לפי ממצאי הביקורת בבתי הספר החדשים יחסית ישנם מרחבים מוגנים ומקלטים באיכות טובה. אולם, בה בעת, נמצאו ליקויים משמעותיים שחלקם הקטן, עשוי לסכן חיים בשעת חירום. בין השאר עולה בדוח כי ישנו שילוט חסר וגישה שאינה מתאימה למקלטים, מקלטים או פתחים נעולים באופן שמונע גישה בשעת חירום וציוד חוסם או מפריע לכניסה למרחב המוגן ובתוכו. עוד קובע הדוח כי נמצאו מקלטים רבים בהם חלוקה פנימית של קירות גבס וכן מערכות מאריכות חיים ומצילות חיים כמו ברזי מים, איטומים, ערכות עזרה ראשנה ומטפים אינם תקינים. המלצות המבקר בעניין זה היו להסדיר את נושא השילוט אל המרחב המוגן. לקיים מערכת בקרה שיטתית על אבות הבית בבתי הספר והקפדה על השארת נתיב גישה פנוי (מציוד או מנעילה הרמטית) למקלט. באחד המקלטים בבית הספר יחד נמצא כי נעשה בו שימוש של כיתת חיות ויצירה.

ועדת הביקורת, ציינה כי בהמשך לדוח זימנה הוועדה את מנהל אגף הביטחון, שהציג בפניה את דרכי הטיפול, הפיקוח והבקרה לתיקון הליקויים. ואמרה כי היא מאמצת את המלצות מבקר העירייה וראש העיר. עוד עדכנה הוועדה כי היא תבצע מעקב בנושא.


עיריית מודיעין מכבים רעות (צילום: יפעת ראובן)

עיריית מודיעין מכבים רעות (צילום: יפעת ראובן)


עבודה נוספת ללא אישור של עובדי עירייה: המבקר בדק את הטענה ששני עובדי עירייה המועסקים במשרה מלאה עוסקים בעבודה נוספת בניגוד להוראות החוק. המבקר ציין כי העובד, שמועסק בעירייה שנים רבות הינו עובד מסור לעבודתו ולאורך השנים היה בתפקוד גבוה, ביקש לעבוד בעבודה נוספת ופנה מספר פעמים שיאפשרו לו לעבוד. בקשות אלה נדחו מאחר והיקף משרתו ומהות התפקיד אינה מאפשרת לו לעסוק בעבודה נוספת. למרות האיסור המפורש העובד המשיך לעבוד במשרה הנוספת. במקרה הנוסף – עובדת עירייה שמועסקת מספר שנים בודדות ובעת קבלתה לעבודה הצהירה כי אין לה הכנסות אחרות, ולא ציינה שיש בבעלותה עסק ובטפסי העסקת העובדים המעודכנים אחת לשנה הצהירה כי אין לה הכנסות אחרות.

ועדת הביקורת קיבלה את מסקנות המבקר כי שני העובדים ביצעו במקביל עבודה נוספת, בניגוד להוראות החוק, וקיבלה את המלצת ראש העיר שמנכ"ל העירייה והלשכה המשפטית יבחנו את יישום המלצות מבקר העירייה.

יו"ר האופוזיצה ויו"ר ועדת הביקורת, אבי אלבז, אומר בתגובה לדוח: "מבקר העירייה עשה עבודת ביקורת טובה מאד, מקצועית ויסודית, וכתב דוח מקיף ומפורט בנושאים שנבדקו ומופיעים בדוח, ואני סומך את ידיי על המלצות המבקר. דוח הביקורת הוא מסמך חשוב מאד שמחייב תשומת לב מיוחדת של המבוקרים וגם של הנהלת העירייה, ומחייב את יישום המלצות המבקר ותיקון הליקויים שנמצאו".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר