פארק ענבה (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)
פארק ענבה (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)

ההצעה לסדר של חבר המועצה גילעד ביהרי מעוררת סערה: גביית תשלום בפארק ענבה ממבלים שאינם תושבי מודיעין

חבר המועצה גילעד ביהרי מסיעת "מודיעין חופשית" מציע לגבות תשלום בחופשות הקיץ והחגים ממבקרים שאינם תושבי מודיעין: "אני מניח שאם אנשים ישלמו כסף על המקום הם ישמרו עליו יותר"

פורסם בתאריך: 4.9.19 17:50

הצעה לסדר של חבר המועצה גילעד ביהרי מסיעת "מודיעין חופשית" מעוררת סערה – מדובר בהצעה לגביית תשלום בפארק ענבה ממבלים שאינם תושבי מודיעין בעת חופשת הקיץ וחופשות החגים – סוכות ופסח. ההצעה לסדר צפויה לעלות הערב (ד') בישיבת מועצת העירייה.

כזכור, לפני למעלה מעשור ביקשה עיריית רעננה לגבות תשלום בפארקים ממבלים שאינם תושבי העיר – עמותת "אדם טבע ודין" הגישה נגדה בג"ץ, שבסופו נקבע כי אסורה גביית תשלום על כניסה לפארקים עירוניים ולגנים ציבוריים. כמו כן, גם ניסיונה של עיריית עפולה לבלום כניסת מבקרים מחוץ לעיר לפארקים, במטרה למנוע מבלים מהמגזר הערבי לא צלח את בית המשפט. הפארקים ברחבי הארץ – כשטחים ציבוריים פתוחים, פתוחים לכלל המבקרים, ללא מתן חשיבות לכתובת מגוריהם.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של כל העיר מודיעין

 "כל העיר מודיעין" בפייסבוק

 "כל העיר מודיעין" – גם באינסטגרם


"תושבי העיר מממנים את היטל השצ"פ (שטח ציבורי פתוח, ב"ס) כחלק מתשלום הארנונה, ובין היתר מממנים גם את פיתוח ואחזקת פארק ענבה", כך צוין בהצעה לסדר, "בכדי לממן באופן שווה וצודק את פיתוח ואחזקת פארק ענבה, יש לדרוש תשלום של היטל שצ"פ גם ממבקרים שאינם תושבי העיר, ואינם משלמים ארנונה לעירייה. לכן, יש לעדכן את חוק העזר העירוני – שטחים ציבוריים פתוחים – ולהוסיף בחוק העזר סעיף שקובע שמבקרים שאינם תושבי העיר, יממנו באופן שווה וצודק את היטל השצ"פ עבור פיתוח ואחזקת פארק ענבה, כפי שתושבי העיר מממנים באמצעות הארנונה את היטל השצ"פ עבור פיתוח ואחזקת פארק ענבה".

"אנו מציעים שתשלום היטל השצ"פ עבור פארק ענבה יחול על מבקרים שאינם תושבי העיר, בתקופות החופשות שבהן יש נהירה המונית של מבקרים שאינם תושבי העיר לפארק ענבה, דהיינו בחופש הגדול (יולי-אוגוסט), בפסח ובסוכות", מוסיף ומציין ביהרי בהצעה לסדר.

ביהרי אומר ל"כל העיר מודיעין": "אנו רואים שבעיקר בחופשים יש כמות גדולה של מבקרים מחוץ לעיר שמשאירה הרבה אשפה. אז מן הראוי שמי שמגיע לפארק ישלם את ההיטל. אני מניח שאם אנשים ישלמו כסף על המקום הם ישמרו עליו יותר. וזה יתרום גם לפחות צפיפות"


 

גילעד ביהרי

גילעד ביהרי


לשאלה – האם מדובר בהצעה שמטרתה להדיר את האוכלוסיה החרדית מהפארק? עונה ביהרי כי "אין פה עניין נקודתי. מדובר באנשים שמגיעים מראשון ומנס ציונה, פשוט יש תחושה שדווקא בחגים יש צפיפות ומסה של אנשים שמגיעים מחוץ לעיר. זה לא משנה מאיפה המבקר מגיע. מגיעים מכל האזור, גם מהיישובים באזור, לא רק ממודיעין עילית".

"כל העיר מודיעין" פנה לעיריית מודיעין מכבים רעות – תגובתה תפורסם כשתתקבל.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


תגיות:

תגובות

2 תגובות
  1. יואל

    כן כן,לשלם !!!!!! מחיר סימלי לתושבי העיר .לתושבי חוץ מחיר גבוה במעט .לתושבי העיר יש אינטרס להשאיר מקום נקי יותר מאשר שאר האזרחים המגיעים לכאן.בהרבה ערים בארץ גובים מחיר גבוה יותר מתושבי חוץ הגיע הזמן שגם אצלנו זה יהיה .
    חשוב יותר לקנוס נהגים שמחנים את רכבם ביציאה מהפארק צמוד למדרכה ומסכנים את כל הנהגים .

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    יש מגזרים שמגיעים לפארק באוטובוסים מערים אחרות כאילו זו קיטנה חינמית משאירים זבל וחד פעמי וחיתולים והולכים. ברגע שידרשו לשלם הם לא יבואו ….
    אשמתם הבלעדית מתנהגים כמו בהמות.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר