מסוף התחבורה הציבורית במודיעין - נוסעים עולים לאוטובוס בתחנה (צילום: חורחה נובומינסקי)
מסוף התחבורה הציבורית במודיעין (צילום: חורחה נובומינסקי)

איחורים, עומסים ותקלות: עשרות תלונות בשנה על התחבורה הציבורית במודיעין

מדוח של ארגון "15 דקות" עולה כי בשנה שעברה התקבלו 283 תלונות על פעילות האוטובוסים במודיעין; כ-41 אחוזים מהתלונות הוגשו על איחורים ביציאה ועל אי ביצוע נסיעות

פורסם בתאריך: 3.9.19 07:37

בשנת 2018 התקבלו 283 תלונות על תפקוד קווי האוטובוס של חברת "קווים" המשרתים את תושבי מודיעין, כך עולה מדוח של ארגון "15 דקות", הפועל לשיפור התחבורה הציבורית בישראל. בדוח עולה כי נרשמות בעיות חמורות בפעילות 45 קווי האוטובוסים שמפעילה "קווים" במודיעין.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של כל העיר מודיעין

 "כל העיר מודיעין" בפייסבוק

 "כל העיר מודיעין" – גם באינסטגרם


דוח המסכם את מגוון התלונות שהתקבלו בשנת 2018 דרך אפליקציית "הקו האדום" של ארגון "15 דקות", שנמסר למערכת "כל העיר מודיעין", מכיל מגוון רחב של תלונות מפורטות אודות תקלות בהן נתקלו נוסעי האוטובוסים. התלונה הנפוצה ביותר למשל, עוסקת באיחורים ביציאה ואי ביצוע נסיעות, ומהווה כ-41 אחוזים מסך התלונות שהתקבלו בסך הכל בשנת 2018.

תלונה נפוצה נוספת שמהווה כ-19 אחוזים מסך התלונות שהתקבלו בשנה החולפת הוגשו בנושא דילוג על תחנות של קווי האוטובוסים, כלומר בנהגים שאינם נשמעים לחוק ולהוראות משרד התחבורה, ואינם עוצרים בתחנה למרות שהיא מופיעה במסלול שלהם ויש בה נוסעים ממתינים. הדוח מציין שתקלות אלו מהוות הפרה של תנאי הרישיון שתחתם פועלת חברת "קווים", ובעיקר היא מהווה הפרה בוטה של אמון הציבור – פרמטר חיוני מאין כמוהו עבור חברה המפעילה שירותים ציבוריים.

הדוח ממשיך ומפרט מגוון רחב של תלונות המעידות על שירות לקוי או חסר. בין השאר התקבלו תלונות על תדירות נמוכה מדי של קווים מסוימים, צפיפות מוגזמת שהביאה לאי יכולת העלאת נוסעים מתחנות מסוימות, וכן על איחורים חד פעמיים ואף כאלה שהפכו קבועים. בנוסף, התקבלו תלונות שעוסקות בתנאים הסובבים את הנסיעה כגון מידע שגוי או חסר באתר בתחנה ובאוטובוס עצמו.


מסוף התחבורה במודיעין (צילום: עיריית מודיעין מכבים רעות)

תחבורה ציבורית במודיעין – לא לרוחו של הציבור (צילום: עיריית מודיעין מכבים רעות)


על פי ארגון "15 דקות", ישנם קווי אוטובוס בעייתיים במיוחד שלגביהם התקבלו מספר רב של תלונות. קו 111 מתל אביב למודיעין הוא הקו שלגביו התקבלו הכי הרבה תלונות – בעיקר לגבי אי יציאה בזמן מתחנת המוצא ועומסים קיצוניים – ואיתו בראש גם קו 113 במסלול ירושלים מודיעין, לגביו התקבלו תלונות רבות העוסקות בביטולי נסיעות ואיחורים מתחנת המוצא.

ארגון "15 דקות" ממליץ בגוף הדוח על הצעדים הנחוצים כדי לשפר את מערך התחבורה הציבורית. בקו 113- ירושלים מודיעין, ממליץ הארגון על הגברת האכיפה מצד משרד התחבורה. בקו 111 – תל אביב מודיעין –  נרשמות המלצות על הגברת האכיפה ועל תגבור הקו בכל שעות היום.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר