מעבר חצייה דהוי ברחוב מפרץ שלמה חולון. צילום פרטי
הסכנה בכבישי מודיעין - בשעות הצהריים המוקדות (צילום: פרטי)

המגמה המדאיגה בכבישי מודיעין: עלייה של 50 אחוזים במספר הנפגעים בתאונות דרכים

מנתוני עמותת "אור ירוק" עולה כי מספר הנפגעים בתאונות דרכים בכבישי מודיעין ממשיך לעלות בכל שנה. ברבעון הראשון של 2019 נפגעו בעיר 34 בני אדם בתאונות - עלייה של כמעט 50 אחוזים מהשנה שעברה

פורסם בתאריך: 2.9.19 15:06

מספר הנפגעים בתאונות דרכים מתחילת השנה במודיעין נמצא במגמה מדאיגה – עלייה של כמעט 50% מהתקופה המקבילה אשתקד. עמותת "אור ירוק העמותה למאבק בתאונות הדרכים בישראל" ניתחה את נתוני הרלב"ד (הרשות הלאומית לבטיחות הדרכים) לגבי מספר הנפגעים בתחומי מודיעין מכבים רעות בשלוש השנים האחרונות, והתמונה בהחלט עגומה.

מנתוני "אור ירוק" עולה כי ברבעון הראשון של שנת 2019 נפגעו בתאונות דרכים במודיעין מכבים רעות 34 בני אדם, מהם ארבעה באורח קשה. מדובר בעלייה ניכרת של כ-45 אחוזים לעומת הרבעון הראשון של שנת 2018, בו נפגעו בסך הכל 23 בני אדם בתאונות דרכים, מהם שניים באורח קשה, ובעלייה משמעותית עוד יותר לעומת שנת 2017 בה נפצעו בתאונות דרכים בעיר 14 בני אדם, מהם רק אדם אחד באורח קשה.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של כל העיר מודיעין

"כל העיר מודיעין" בפייסבוק

"כל העיר מודיעין" – גם באינסטגרם


נתון מטריד נוסף שעולה הוא עלייה במספר הפצועים הצעירים בין גיל 10 לגיל 19, שעומד על 15 ילדים ובני נוער שנפגעו ברחבי העיר מתחילת השנה. גם כאן, מדובר בעלייה יחסית לעומת הרבעונים הראשונים של 2018 ו-2017 בהם נפצעו בסך הכל 5 בני נוער, מה שמעיד עוד יותר על היקף המגמה.


כביש 3 לכיוון תל אביב (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)

השנה בכבישי מודיעין: 60% יותר נפגעים מהתקופה המקבילה אשתקד (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)


סך הנפגעים הגבוהה ביותר הוא בטווח הגילאים 35-39, שעומד על שישה פצועים ברבעון הראשון של השנה הנוכחית. ברבעון הראשון של 2018 לעומת זאת, בטווח הגילאים 30-34 נפצעו שלושה בני אדם מהם אחד במצב קשה. בסך הכל, הרבעון הראשון של שנת 2019 בו אירעו 20 תאונות דרכים, מהן ארבע תאונות קשות מציג עלייה של כמעט 60 אחוזים במספר הנפגעים הכללי לעומת התקופה המקבילה ב-2018.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


בעמותת אור ירוק אומרים כי: "נתוני ההיפגעות שמוצגים מעוררים דאגה, מכיוון שמאחוריהם ישנם בני אדם, פצועים, שחייהם השתנו והפכו למאבק להחלים ולהשתקם. כל הגופים האמונים על הבטיחות בדרכים ובהם ראשי הערים, משטרת ישראל ומשרד התחבורה והבטיחות בדרכים, חייבים לשים את נושא ההיפגעות על סדר היום ולפעול לשיפור הבטיחות בדרכים. חייבים להגביר האכיפה והנראות המשטרתית בכבישים, לדאוג לשפר ולתקן את הליקויים בתשתיות, להתקין פסי האטה בסביבה בה קיים ריכוז גבוה של ילדים או קשישים ובנוסף להשקיע בהסברה ממוקדת ואינטנסיבית. כל גופי הבטיחות חייבים לשלב ידיים כדי להצליח במטרה – לצמצם את מספר התאונות והנפגעים".

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר