שועל במודיעין. מה מושך את השועלים לרחובות מודיעין?
שועל במודיעין (מתוך סרטון שצילם Meir Deutsch לקבוצת 'מודיעין שלנו')

מה מושך את השועלים לרחובות מודיעין?

בחודשים האחרונים נראים שועלים בתוך השטחים העירוניים במודיעין, בין היתר במגרשי ספורט, בפארקים ואפילו ברחובות העיר; "מה שמאפשר לחיות הבר לשרוד זה שטחים טבעיים הנשמרים בעיר", מסביר עמיר בלבן מהחברה להגנת הטבע

פורסם בתאריך: 12.9.19 08:25

מה מושך את חיות הבר למודיעין? בשנה האחרונה 'רותי הצבועה' הפכה ל'אייקון וסלב' בקרב תושבי העיר, עד כדי כך שהדיון בעניינה הגיעה לבית המשפט. למעשה, נראה כי לא רק צבועים נמשכים לשטח האורבני בעיר, אלא גם שועלים המתגלים בכל מיני מקומות שונים. למשל, במגרשי ספורט, מרכזים מסחריים, פארקים וכדומה, ולראייה רק בחודש האחרון פורסם בקבוצה 'מודיעין שלנו' סרטון משעשע בו מופיע שועל שהגיח למגרש ספורט בשעות הלילה כדי לרדוף אחרי חרקים מעופפים.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של כל העיר מודיעין

 "כל העיר מודיעין" בפייסבוק

 "כל העיר מודיעין" – גם באינסטגרם


"הפעילות של האדם מייצרת לא מעט מוקדי משיכה עבור חיות הטבע", מסביר בשיחה עם "כל העיר מודיעין" עמיר בלבן, מנהל תחום טבע עירוני בחברה להגנת הטבע. "למשל, כשמקימים חומה מאבן, צמחים ובעלי חיים שוכני קירות מוצאים את מקומם בקירות אבן. לכן, כשאנו מקימים תשתיות, חלק מבעלי חיים יכולים להסתגל לשינוי".


עמיר בלבן (צילום: אמיל סלמן)

עמיר בלבן (צילום: אמיל סלמן)


"בנוסף, כשאנחנו משקים גנים ופארקים בעיר, לא משנה אם בגלל טיפוח ותחזוקה או בעקבות בצורת ומחסור במים ובירק, לחיות הבר אין ברירה אלא לחדור לתוך העיר", ממשיך ומספר בלבן, "בנוסף, אם קל להגיע לאשפה של בני האדם, חיה טורפת יכולה להגיע בקלות למקור האשפה וליצור לעצמה ארוחה, במקום להתאמץ להשיג טרף".


צפו: שועל שנכנס למגרש ספורט

תשומת לב בעלי הכלבים. שועל חובב ג'וקים וצרצרים מסתובב במגרש הספורט ליד עירוני ג'

Geplaatst door Meir Deutsch op Dinsdag 30 juli 2019


"מה שמאפשר לחיות הבר לשרוד זה שטחים טבעיים הנשמרים בעיר", מדגיש בלבן. "אם העיר מספקת מוקדי משיכה, הן יכנסו ללא היסוס. למשל, רותי הצבועה נכנסה לעיר כי מערכת האשפה אינה חסינה, והיא ניגשה לאשפות בקלות, במקום לחפש איזה נבלה שמתה בהרים. לכן, החברה להגנת הטבע לא התלהבה מהוקעת הצבוע כי זה טיפול בתופעה ולא מקור הבעיה". הטיפול במקור הבעיה, לדבריו של בלבן, מתחיל בכך שהעירייה צריכה לדאוג שמערכת האשפה תהיה חסומה מפני נהירה של חיות בר ובית. "עושים את בירושלים על ידי הצבת פחים מוטמנים. העיר צריכה להביא את מערכת האשפה לסטנדרט שימנע את החיכוך הזה בין חיות לתושבים".

לדברי בלבן, בכל מקום ובכל עיר בארץ, ולא משנה מיקומה הגיאוגרפי, ניתן למצוא חיות בר, והעיר מודיעין אינה 'חריגה' בנושא זה ואף נחשבת למוקד משיכת חיי בר ייחודי בשל כמות השטחים הפתוחים והטבעיים שנשתמרו בתחומיה. "בכל ערי ישראל נמצאות באזורים הטבעיים הסמוכים חיות בר. מודיעין אינה שונה – הגבעות של מודיעין הן אזור עשיר ביותר בשטחים טבעיים המשמשים כל מיני יונקים, ציפורים ואלפי סוגי חרקים. כל טיול בגבעות של מודיעין זה טבע ישראלי מלא, ובין היתר ניתן לראות שם צבועים מפוספסים, תנים, מגוון זוחלים, והרבה מאוד ציפורים".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר