שילוט נגד נהגים שחונים בחניות נכים (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)
(צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)

הקמפיין החדש של עיריית מודיעין: העלאת המודעות לחשיבות חניות הנכים

עיריית מודיעין נאבקת בתופעה שבה נהגים חונים בחניות לנכים, גם אם אינם מתמודדים עם מוגבלות - קמפיין שילוט מבריק הוצב סמוך לחניות נכים ברחבי העיר

פורסם בתאריך: 17.7.19 07:15

האם זה מה שישים סוף לתופעה שבה נהגים, שאינם מתמודדים עם מוגבלות, תופסים מקומות חניה המיועדים לנכים?

קמפיין שילוט מבריק עלה אתמול, שלישי, ברחבי מודיעין. "הולך לדקה וחוזר? אם אתה הולך זו לא חניה בשבילך"; "קופצת רגע לחנות? אם את קופצת, זו לא חניה בשבילך", כך נכתב על שלטי החוצות, שמטרתם להעלות את המודעות בקרב נהגים שלא לחנות בחניות המיועדות לנכים.

מדובר ברעיון שנולד אצל תושבת העיר, דניאל זאבי, וקרם עור וגידים בשיתוף עם העירייה, בשבוע האחרון ברחבי העיר. שלטים להעלאת המודעות באשר לאיסור בחניית נכים, הוצבו במקומות רבים ומרכזיים בעיר. כך למשל, בחניון היכל התרבות, מרכזים מסחריים בשכונות, חניון בניין העירייה ופארק ענבה. סך הכל 30 שלטים עם מסרים פשוטים מחיי היומיום אשר מעצימים את גודל האבסורד של חנייה אסורה שמשמשת את ציבור הנכים.


 

שילוט נגד נהגים שחונים בחניות נכים (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)

(צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)


היוזמה נולדה במהלך קורס קופירייטינג (רעיונאות) שלמדה דניאל זאבי. במסגרת קורס זה, נדרשו התלמידים ליצור קמפיין בשיתוף עם עמותת נגישות ישראל. הרעיון של זאבי זכה לשבחים רבים מצד העמותה שהתלהבה מהרעיון, ואף הוצבו שלטים בנמל ת"א.

זאבי הציגה את הרעיון היצירתי בפני חברי פורום ועדת נגישות העירונית ובהם חברי "קהילה נגישה", בהם חברים נציגים בעלי נכויות שונות ונערך דיון כיוון שכן תו חנייה ניתן לא רק עבור אנשים בעלי מגבלה הקשורה להליכה, והיה חשש שיהיו תגובות נגד הקמפיין. יחד עם זאת, המלצת הוועדה הייתה כן לצאת לקמפיין זה, שכן לטענתם העלאת המודעות למניעת חניה בחניית נכים גוברת. וכעת כאמור, הוא יצא לפועל בעשרות מוקדים בעיר, בתקווה כי אנשים יחשבו בשנית במידה ומתכננים לחנות בחניית נכים שאינה מיועדת עבורם.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


תגיות:

תגובות

תגובה אחת
  1. Oz

    הייתי מצפה מרשות כמו עירייה לדעת שאתה יכול להיות נכה עם תו נכה ובעל יכולת ללכת. דהיינו, יש המון אנשים בעלי תו נכה שזכאים להחנות בחניית נכים ושוב, באפשרותם ללכת.
    אז הקמפיין "המבריק" הזה לא יזיז לחסרי התרבות שחונים בחניית נכים ובמקום ליצור הסברה על נכות, אתם בעצם מעודדים בורות.
    מבריק? לדעתי פחות.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר