מדריך: איך לבחור מעשנת בשר איכותית? צילום: ברוך ברנר
מדריך: איך לבחור מעשנת בשר איכותית? צילום: ברוך ברנר

איך לבחור מעשנת בשר איכותית? המדריך המלא

יכול להיות שעד עכשיו התנהלתם עם גריל גז או פחמים, הכנתם כמה סטייקים והייתם מרוצים. אבל אם אתם רוצים להכין אוכל טעים ויצירתי יותר, ובלי יותר מדי עבודה, כדאי לכם לקרוא על מעשנת הבשר של חברת Traeger Grills

פורסם בתאריך: 7.9.20 13:43

העולם משתנה במהירות, ופתאום כל מה שאנחנו מכירים עולה לרשת וממציא את עצמו מחדש. השלט חכם, הבית חכם והרובוטים כבר מזמן מטאטאים את הרצפה. אז הגיע הזמן לעשות מהפיכה גם בעולם הבישול!

עד עכשיו המנגל שעמד בחצר היה נחמד, ונתן עבודה בין אם מדובר בגריל גז או פחמים. במהלך השנים יצא לכם להכין סטייקים וכנפיים ולהגיש אותם חרוכים לאורחים רעבים (הילדים קיבלו נקניקיות כמובן). אתם בטח מחשיבים את עצמיכם כמומחים בכל מה שקשור לנפנוף ליד מנגל עם חברים, ועם כוס בירה קרה ביד.

יכול להיות שהתהליך הידוע והמוכר מספיק לכם ואתם לא מחפשים להתקדם או להשתנות, וזה בסדר גמור, דלגו הלאה. המאמר הזה נועד למי שרוצה להעלות את הסטנדרטים שלו בכל הנוגע לבישול מחוץ לבית. אז אם אתם רוצים להכין אוכל יותר טעים ויותר יצירתי, אתם מוזמנים לעלות רמה למעשנת בשר של חברת Traeger Grills.

טכניקה עתיקת יומין

קודם כל נסביר מה זה עישון בשר: מדובר בתהליך בישול ארוך הנעשה בחום נמוך בסביבה מלאת עשן. העשן חודר את הבשר ומוסיף לו טעם. זוהי טכניקת בישול עתיקת יומין, שבני אדם השתמשו בה בין השאר גם לצורך שימור אוכל ללא קירור.

הטכניקה נזנחה במשך השנים מכיוון שהמציאו מאז דרכים קלות יותר לבשל כמו התנור הביתי, אך כיום אנשים רבים חוזרים אליה במיוחד בזכות הטעם והחוויה. ישנם סוגים שונים של מעשנות, כמו מעשנות גז, מעשנות פחמים ומעשנות אש עצים. במאמר הבא נתייחס למרכיבים החשובים ביותר שיש לשים לב אליהם בבחירת הגריל שלכם.

למה כדאי לשים לב בבחירת מעשנת?

איכות העשן: איכות העשן תשפיע על טעם האוכל. עשן לבן סמיך ייתן טעם חזק מאוד שישתלט על טעמי האוכל, אך למעשה רוב האנשים אינם מתחברים לטעם המריר של העשן הלבן, שקצת מזכיר מאפרה.

לעומת זאת עשן כחול דליל נחשב לאיכותי יותר. הוא יעצים את שאר הטעמים של הבשר והתיבול וייתן לאוכל טעם ייחודי ונפלא שאין שני לו. טרייגר גרילים ומעשנות המציאו מעשנות פלטס הפועלות על אש עצים, מייצרות עשן כחול דליל ואיכותי בעזרת הפיקוד המתקדם שיודע לחשב בדיוק כמה חמצן ושבבי עץ להוסיף לאש ולגרום לבעירה המדויקת יחד עם שבבי העץ האיכותיים של טרייגר המתאימים במיוחד לעישון וצליית מזון.

קלות השימוש ועקביות התוצאות: בניית מעשנת בשר בחצר הבית נשמע כמו פרויקט נחמד. ישנן גם מעשנות פחמים זולות שאפשר למצוא בקלות באינטרנט אך למעשה מעשנת כזו לא תוכל לשמש אתכם בתדירות גבוהה, מכיוון שמאוד קשה לתפעל אותה.

מעשנות פחמים דורשות ידע, מיומנות והתעסקות. צריך לדעת כיצד להדליק את המעשנת, ואז לשמור על הטמפרטורה, ועל כמות העשן המדויקת לאורך כל היום כדי שהבשר יתבשל אך לא יתייבש, וכדי שהעשן לא יהיה סמיך מידי.

צריך לשים למטה קערת מים, להוסיף כפיסי עץ מידי פעם, ואז להמתין ולראות מה קורה לטמפרטורה ולעשן. בעצם בכל פעם שמשתמשים במעשנת פחמים צריך לשמור עליה ולעשות לה בייביסיטר שעות ארוכות. אפשר להגיד שמדובר במשרה מלאה, ולא לכל אחד יש את הזמן והאנרגיה להשקיע בכך.

לעומת זאת, מעשנות פלטס, כמו הגריל מעשנה של טרייגר, דורשות מינימום ידע ומאמץ. הפיקוד החכם מזרים את הכמות המדויקת של שבבי עץ לתא הבעירה, כך שהטמפרטורה המבוקשת נשמרת לאורך כל זמן הבישול. על הפיקוד ניתן לשלוט גם מאפליקציה בטלפון הנייד מכל מקום בעולם. ניתן אפילו לשלוח תכנית בישול רב שלבית – מהטלפון לטרייגר. ידידותי למשתמש אמרנו?

טעם – בסופו של דבר, הדבר הכי חשוב זה הטעם. אם אתם בכל זאת מתלבטים באיזה גריל לבחור, לכו ובדקו בעצמכם איזה מעשנה/גריל יביאו תוצאות עקביות של אוכל נפלא ועסיסי בכל הפעלה.

אם גם אתם מחפשים מעשנת בשר ביתית קטנה, אנו ב – Traeger Grills – מעשנת בשר ביתית, פלטס עץ, גריל פלטס וטאבון נשמח לסייע לכם ולהתאים לכם את המעשנה הייחודית שתתאים לצרכים האישיים שלכם.

לפרטים נוספים צרו עמנו קשר בטלפון: 1800-10-12-84 או בקרו באתר שלנו.


כתבה שיווקית


 

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר