גבעת הברושים, קוקייה מצויה (צילומים: טלי קדמי, החברה להגנת הטבע, דורון אלפיה)
גבעת הברושים, קוקייה מצויה (צילומים: טלי קדמי, החברה להגנת הטבע, דורון אלפיה)

הטיול לסופ"ש: היסטוריה וטבע במרחק 10 דקות ממודיעין

שרידים מתחילת המאה וטבע מרהיב: בגבעת הברושים - סמוך לכניסה למכבים, ישנו מסלול הליכה נעים וקליל המתאים גם למשפחות עם ילדים. סופ"ש נעים

פורסם בתאריך: 13.12.19 08:20

בעלי חיים, צמחייה ואתרי היסטוריה – במרחק 10 דקות ממודיעין. הטיול המומלץ לסוף השבוע ממוקם בגבעת הברושים, לא רחוק מהכניסה למכבים. בטיול אפשר לראות שרידים של וילת הנופש של המופתי של ירושלים ועם קצת מזל אפשר גם להבחין בכמה מבעלי החיים המצויים באזור. מדובר במסלול הליכה שנמשך חצי שעה עד שעה – תלוי בקצב ההליכה.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של כל העיר מודיעין

 "כל העיר מודיעין" בפייסבוק

 "כל העיר מודיעין" – גם באינסטגרם

  פנו למייל האדום של "כל העיר מודיעין" [email protected]


אביטל יוגב, מנהלת קהילת מודיעין והסביבה של החברה להגנת הטבע, מספרת בשיחה עם "כל העיר מודיעין" כי "בפסגת הגבעה, בתוך כרם זיתים גדול, נמצאים שרידי מבנה בודד בעל שתי קומות המכונה 'ח'רבת אום-רוג'מן'. זוהי הווילה בה היה מבלה מי שהיה המופתי של ירושלים בתחילת המאה הקודמת – חאג'  אמין אל חוסייני. הווילה שימשה את משפחת חוסייני כמעון נופש עד מלחמת העצמאות. לרכס שעליו נמצאת ח'רבת אום-רוג'מן היתה חשיבות מבצעית במהלך המלחמה – ב'מבצע דני'. גם בסיום המלחמה היתה לרכס חשיבות – בתקופת הדיונים בין ישראל וירדן בתיווך האו"ם על קווי הפסקת-האש. בהסכם שביתת הנשק נקבעו שני קווים, ירדני וישראלי, כשהח'רבה נותרה בתחום שטח ההפקר שביניהם".


גבעת הברושים (צילום: טלי קדמי, החברה להגנת הטבע)

גבעת הברושים (צילום: טלי קדמי, החברה להגנת הטבע)


 איך מגיעים למקום?
"הגבעה נמצאת בכניסה לרובע מכבים, מול רובע רעות. לבאים מדרך יאיר פרג, ישנה פניה של שביל עפר ממעגל התנועה שבכניסה לרעות. ניתן לכתוב בוייז "גבעת הברושים".

באזור יש לא רק היסטוריה מרתקת אלא גם מגוון בעלי חיים. על פי יוגב עם קצת מזל אפשר להבחין "בשועלים ונמיות וניתן אף לשמוע יללות תנים. בעבר הייתה מאורת צבוע פעילה ונצפו גם דורבנים", כל זאת למרות שהפיתוח ובניית גדר הביטחון פגעו באפשרויות המעבר של בעלי החיים בין גבעת הברושים לגבעה הדרומית. בגבעה ישנן ציפורים רבות בהן "סיס-הרים, סיס-חומות, כחל, סנונית, אנפיות בקר ומינים רבים נוספים, בנוסף יש בה מגוון רחב של זוחלים ופרפרים".


קוקייה מצויה (צילום: דורון אלפיה)

קוקייה מצויה (צילום: דורון אלפיה)


בראש הגבעה נמצא גם מצפור לזכרו של הרמטכ"ל ה- 15, אמנון ליפקין שחק, שהיה תושב רעות. "במצפור ניתן לשמוע את תולדות חייו בהסבר אודיו. עמק איילון נפרש למרגלות המצפור, ומהווה נקודת תצפית יפה במיוחד". יוגב מסכמת ואומרת כי המסלול שאורך בין חצי שעה לשעה הוא "מסלול קליל ומתאים גם לילדים קטנים. ניתן להביא ארוחת פיקניק קלה, ולשבת בצל הברושים המאפיינים את הגבעה. הביאו איתכם כלים רב-פעמיים והחזירו איתכם לפח הביתי את האשפה. כדאי להצטייד גם בנעליים גבוהות, מכנסיים ארוכים, כובע ומים".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


 

 

 

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר