רכס משלטים (צילום: בן סימנובסקי)
רכס משלטים (צילום: בן סימנובסקי)

הטיול לסופ"ש באזור מודיעין: מורשת וטבע במרחק 20 דקות מהעיר

פינות חמד ומסלולים יפים של טבע מרהיב: סמוך לכביש 1, לא רחוק משער הגיא, ישנו מסלול הליכה דינמי - ניתן להחליט על אורכו ועל רמת הקושי. סופ"ש נעים

פורסם בתאריך: 29.11.19 08:27

בעלי חיים, צמחייה ואתרי מורשת וזיכרון: במרחק 20 דקות ממודיעין. הטיול המומלץ לסוף השבוע ממוקם לא רחוק שער הגיא. מדובר ברכס שיירות, שבו ישנו נוף ירוק ומרהיב ועם קצת מזל אפשר לראות כמה בעלי חיים. מדובר במסלול הליכה דינמי וניתן להחליט על אורכו ועל רמת הקושי.

אריאל קדם, פקח הרי יהודה, רשות הטבע והגנים, מספר בשיחה עם "כל העיר מודיעין" כי "ניתן לראות את כל הרכסים וחלק מהנוף לכיוון עמק איילון וכמה מהקומות גם את הים של תל אביב". מדובר בטבע מרהיב ביופיו המשובץ המורכב מ"אורנים ויש בוסתנים של חרובים וצמחים נוספים", הוא מתאר. "לאורך הדרך יש מספר משלטים שהיו לאורך הכביש ושמרו על הדרך לירושלים פתוחה. במקום יש שילוט המסביר על המשלטים ומה קרה שם".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של כל העיר מודיעין

 "כל העיר מודיעין" בפייסבוק

 "כל העיר מודיעין" – גם באינסטגרם

  פנו למייל האדום של "כל העיר מודיעין" [email protected]


רכס משלטים (צילום: בן סימנובסקי)

(צילום: בן סימנובסקי)


ניתן לטייל במסלול ברגל או ברכב. "באמצעות רכב 4 על 4", הוא מבהיר, "וכן באמצעות האופניים. עולים בדרך 'דיפנבייקר', ואפשר לרדת דרך נחל איילון, כאשר הדרך צופה כל הזמן לעבר כביש 1. יש הרבה דרכים שמובילות לכל מיני עמקים, יש הרבה פינות שקטות וחמודות, אפשר למצוא פינה שקטה, אפילו בשבת".

כמו כן, קדם אומר כי "כל מי שעולה לירושלים ומסתכל ימינה ושמאלה, ואף פעם לא היה בימינה ושמאלה האלה – כל השטח הזה אוצר בחובו המון פינות חמד ומסלולים יפים של טבע מרהיב".

איך מגיעים למקום?
"הכי קל זה להגיע מאזור שואבה ממחלף שורש – פונים לכיוון אנדרטת פורצי הדרך לירושלים. כמו כן, אפשר להיכנס דרך תחנת הדלק פז בשער הגיא".

באזור יש לא רק נוף מרהיב אלא גם מגוון בעלי חיים, בהם צבאים, חוגלות, עופות דורסים, הרבה ציפורי שיר קטנות, נחליאלי וסייחים. בנוסף, הרכס מלא בפרחים מרהיבים בהם: "סתווניות שפורחות, רקפות שמתחילות לפרוח וכן נרקיסים".

קדם מסכם את המסלול וממליץ: "כדאי להצטייד במפה כדי להבין לאן פונים. פשר לעשות פיקניקים, אבל לא בכל המקומות יש פחי אשפה ולכן יש לאסוף את האשפה בסוף הפיקניק. חשוב לציין שכניסת כלבים לרכס אסורה כי הם מפחידים את הצבאים".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר