מיזם "סבבתא" (צילום: עמיחי כונן)
מיזם "סבבתא" (צילום: עמיחי כונן)

מיזם "סבבתא" – דור העתיד של מודיעין פוגש את דור העבר

מיזם חברתי חדש שמתחיל במודיעין, שואף להפגיש וליצור חיבור בין בני נוער לבין בני גיל הזהב; "המטרה היא להתגבר על הפער הבין דורי ולגרום לשינוי גדול", מספר אחד ממייסדי המיזם

פורסם בתאריך: 25.9.19 15:12

קבוצת בני נוער במודיעין יוצאת לדרך עם מיזם חדש בשם "סבבתא" – מפגשים בין נוער לבין אוכלוסיית גיל הזהב. מיזם "סבבתא" הוא מיזם חברתי שבמסגרתו מתקיימים מפגשים בין בני ובנות נוער לבין 'גיל הזהב', בשאיפה ליצור חיבור בין הדורות השונים. המיזם החל לפני כמה שבועות ביוזמת קבוצת בני נוער מהעיר בית שמש ואומץ על ידי בני נוער ממודיעין שהחליטו לקיים את המפגשים גם בקהילתם. המפגש הראשון יתקיים היום (רביעי 25/9) בין השעות 19:00-17:00, בפארק שברחוב עמק החולה, מול הקניון.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של כל העיר מודיעין

 "כל העיר מודיעין" בפייסבוק

 "כל העיר מודיעין" – גם באינסטגרם


טליה, תלמידת י"ב בתיכון "יחד" במודיעין, היא אחת מהמארגנות של מיזם "סבבתא" בעיר. בשיחה עם "כל העיר מודיעין", היא מספרת על מטרתו. "ידיד שלי השתתף בפגישה של "סבבתא" בבית שמש, והחליט להביא את הרעיון למודיעין. זה מיזם חברתי חדש של פגישות בין גיל הזהב לבני נוער – שהן משהו שלא קורה סתם כך. זה נגרם מהסיבה שאין הרבה פרויקטים שמקדמים את הנושא, ואם יש, אז זה בדרך כלל בתוך הבתים ולא אירוע חברתי. אנחנו רוצים ליצור קשר הדדי בין גיל הזהב לבני נוער ואנחנו נתרמים לא פחות. המטרה שלנו זה להיות ה"בית" להתנדבות עם קשישים".

"אנחנו קבוצה של ארבעה בני נוער שמארגנים את המיזם במודיעין, וכל אחד מפרסם בסביבה שלו. אחת בצופים אחת בבני עקיבה ובעוד מסגרות, ויש היענות רבה. אנחנו מארגנים שולחנות וכיסאות, כיבוד קל, מוזיקה ומשחקים, ואז יושבים מדברים שיחות אחד על אחד – גם קשישים וגם בני נוער", מספרת טליה. "בהמשך אנחנו שואפים ליצור חיבור בין בני נוער לקשישים, ואם נגיד יש קשיש שצריך עזרה בבניית הסוכה או משהו כזה אז בני נוער יעזרו לו. מעבר לכל מה שאנחנו מרוויחים מהקשר אל הקשישים והחיבור איתם, יש המון בדידות באוכלוסייה הזו. על ידי הקשר בין הנוער לקשישים אנחנו מנסים למנוע את הבדידות עד כמה שאנחנו יכולים, והמטרה הגדולה היא ליצור שינוי ארצי בנושא. אין לנו צד מתנדב וצד שמתנדבים אצלו, אלא כולם מגיעים יחד ונהנים. יש לנו כל כך הרבה ללמוד מהם".


דור העתיד פוגש את דור העבר (צילום: תקווה סליפקין)

דור העתיד פוגש את דור העבר (צילום: תקווה סליפקין)


זאבי ספירשטיין, תלמיד כיתה י"ב, הוא אחד מבני הנוער שהקימו את המיזם בבית שמש. בשיחה עם "כל העיר מודיעין" הוא מספר: "אנחנו קבוצה של 15 בני נוער ורצינו להקים מיזם. רצינו להקים משהו מקורי שהוא פחות מרכזי ומושך, ושאנשים פחות רוצים להתעסק אתו, אז החלטנו ללכת על הכיוון של גיל הזהב. לפעמים כשאנשים נפגשים עם זקנים אז מתוך חוסר היכרות נוצרת רתיעה והתרחקות".

"אנחנו עושים מפגשים בפארק, של ילדים נוער וזקנים ביחד. אנחנו נהנים ביחד ויוצרים קשרים ובעצם אנחנו מתגברים על הפער הבין דורי שיש בין גיל הזהב לבין הנוער והילדים", ממשיך ספירשטיין ומספר על מהות הפרויקט. "המטרה היא גם בשביל בני גיל הזהב שייהנו ולא יהיו בבית כל היום, וגם בשבילנו, כי גם לנו יש רצון לראות ולהכיר יותר ואנחנו לומדים מהם. יש בעיה שאין קשר ונוצר פער בין הדורות, ועל ידי המפגשים אנחנו יכולים להתגבר על זה. בפעם האחרונה הגיעו שמונה עשר בני גיל הזהב ויותר משלושים בני נוער וילדים, והייתה הרגשה מאוד חיובית. אנחנו יושבים סביב שולחנות משחקים במשחקים כמו שחמט ורמי-קוב, יש כיבוד, ומדברים – אנחנו שואלים אותם שאלות והם אותנו. שני הצדדים מתעניינים ורוצים לשמוע".

לסיכום, מוסיף ספירשטיין כי "המטרה שלנו מאוד גדולה, לא נקודתית. אנחנו שואפים להקים עוד סניפים, להתגבר על הפער הבין דורי ולגרום לשינוי גדול".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


תגיות:

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר