עינת ברדיצ'בסקי כהן (צילום: פרטי)
עינת ברדיצ'בסקי כהן (צילום: פרטי)

מעוררת השראה: תושבת מודיעין החלימה מסרטן ועשתה מהפך בחייה

סיפורה האישי של עינת ברדיצ'בסקי כהן ממודיעין, שהחליטה להסתכל למחלת הסרטן בלבן של העיניים וכיום היא מתנדבת בעמותת "מנדלת הלב": "בעקבות הטיפולים הקשים וההבנה שעומדים בין חיים ומוות למדתי להעריך דברים"

פורסם בתאריך: 5.2.20 12:05

עינת ברדיצ'בסקי כהן, 47, היא אמא לשלושה ילדים ומתגוררת כ-20 שנה במודיעין. לפני 4 שנים וחצי היא חלתה בסרטן השד – את תקופת ההתמודדות עם המחלה ההקשה היא ניצלה כדי להגשים מטרות חדשות. בשיחה עם כל "כל העיר מודיעין היא מספרת על הדרך הארוכה שעברה ועל המסרים שלמדה – כיום היא מנסה להעביר הלאה את הגישה החיובית באמצעות תמיכה שהיא מעניקה דרך עמותת 'מנדלת הלב' במודיעין.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של כל העיר מודיעין2

 "כל העיר מודיעין" בפייסבוק

 "כל העיר מודיעין" – גם באינסטגרם

  פנו למייל האדום של "כל העיר מודיעין" [email protected]


"לפני ארבע וחצי שנים גיליתי לבד ובמקרה גוש בשד", מספרת ברדיצ'בסקי כהן. "הלכתי לרופאה והיא אמרה שזה כלום. התעקשתי שתשלח אותי לממוגרפיה ואולטרסאונד. קבעתי תור, ואחרי חודשיים עשו לי את הבדיקה וישר הרופאה אמרה שזה נראה לא טוב ושיש שני גושים. אחרי שבוע הגיע תשובה שחליתי בסרטן השד. אחרי שבוע מטורף של בדיקות קיבלתי פרוטוקול רפואי שכלל חצי שנה של כימותרפיה וסדרה של 36 הקרנות, טיפולים ביולוגיים והורמונליים וניתוחים".


עינת ברדיצ'בסקי כהן (צילום: פרטי)

עינת ברדיצ'בסקי כהן (צילום: פרטי)


"במהלך הטיפולים עבדתי רגיל ככל שיכולתי", ממשיכה ומספרת ברדיצ'בסקי כהן, "היו ימים שהייתי מרוסקת בבית אבל בחרתי להמשיך לעבוד. במקביל התחלתי לטפל בעצמי. הלכתי לדיקור סיני, לרפלקסולוגיה ולטיפול רגשי. התחלתי לשאול את עצמי שאלות. היה לי ברור שהסרטן לא הגיע סתם. ראיתי בו שעון מעורר שאומר לי 'גברת, את לא חיה נכון ואם את רוצה לחיות נכון אז יש לך הזדמנות שנייה, אבל את צריכה לעשות את זה כמו שצריך'. הבנתי שאני צריכה לשנות הרבה דברים. אני תמיד הייתי בלחץ והייתי צריכה לרצות את כולם ולהיות בסדר עם כולם, ואף פעם לא לבקש עזרה או לקבל עזרה. הבנתי שזה צריך להשתנות. הייתי כזו 'פריק קונטרול' – והייתי צריכה תמיד לדעת הכול. פשוט שחררתי והבנתי שאני צריכה להרפות גם מול החולשה שהייתה לי בעקבות הטיפולים. בין השאר הבנתי שבשביל להחלים באמת אני צריכה גם להתגרש, ובין הניתוח להקרנות הודעתי לבעלי שאני רוצה להתגרש ופתחנו בהליכי גירושים. ראיתי בזה חלק מההחלמה".


עינת ברדיצ'בסקי כהן (צילום: פרטי)

עינת ברדיצ'בסקי כהן (צילום: פרטי)


"בעקבות הטיפולים הקשים וההבנה שעומדים בין חיים ומוות למדתי להעריך דברים כמו את זה שקמים בוקר ואת הטבע ולהצליח לישון בלי כאבים", אומרת ברדיצ'בסקי כהן. "היו תקופות, בגלל הטיפולים, שכל פעם ששתיתי מים היה לי טעם של מתכת בפה. למדתי להעריך את זה ששותים מים ויש להם טעם של מים, זה נראה מאוד טריוויאלי".

"סיימתי את הטיפולים ותודה לאל אני בריאה", מספרת ברדיצ'בסקי כהן. "תוך כדי הבנתי שהדרך של ההחלמה שלי היתה יוצאת דופן, הייתי מגיעה לכימותרפיה מאופרת ולבושה יפה, ותמיד בליווי של חברה. אף אחד לא חשב שאני חולה, הפכתי את זה לימי כיף כל פעם עם חברה אחרת. אני היום הרבה יותר מאושרת ומסתכלת על החיים אחרת. אני יודעת להגיד 'לא' כשלא מתאים לי. למדתי להעריך דברים שלא התייחסתי אליהם בעבר. הבנתי שחיים פעם אחת וצריכים לעשות את זה כמו שצריך ושאף אחד אחר לא אחראי על האושר שלנו ושאושר זה בחירה. אני ממש 'ניצלתי' את הסרטן עד תום. עם כל הקושי והכאב הייתי צריכה לקבל אותו כדי להתעורר על החיים ולשנות דברים. בשום שלב לא שאלתי 'למה זה קרה לי?' או חשבתי שזו מלחמה. ידעתי שזו לא מלחמה – הסרטן בא ואני אקשיב לו, אשנה מה שצריך ואשלח אותו לדרכו".


עינת ברדיצ'בסקי כהן (צילום: פרטי)

עינת ברדיצ'בסקי כהן (צילום: פרטי)


"היום אני כבר כמעט שלוש שנים אחרי – בריאה, מאושרת וגרושה – הכל טוב". ממשיכה ומספרת בחיוך ברדיצ'בסקי כהן. "היום אני תומכת דרך עמותת 'מנדלת הלב' המדהימה במודיעין. כשאני הייתי חולה הם מאוד עזרו לי, יש שם אנשים שתורמים מהניסיון, מהיכולת והמקצועיות שלהם. אני שמחה לחזור ולהתנדב שם. למדתי, והיום אני מטפלת שם בטיפולים רגשיים בשילוב NLP  באנשים אחרים שפגשו בסרטן. בנוסף אני גם מעבירה הרצאות, בהתנדבות וגם לא בהתנדבות, ונותנת כוח לאנשים ונשים שקיבלו את הבשורה על הסרטן. גם לי בעבר הסרטן היה 'קרחת ומוות' והיום אני מראה להם שאפשר אחרת. אפשר לצאת מזה ואפילו לצאת מזה מחוזקים".

"אני רוצה להעביר מסר", מסכמת ברדיצ'בסקי כהן. "אל תחכו ל'בומבה' בשביל לעשות את מה שנכון לכם. לא צריך לחכות למכה בשביל להתעורר ולשנות את החיים. אנחנו צריכים תמיד לשאול מה טוב לי ומה לא טוב לי ולפעול בהתאם. חיים פעם אחת וצריך לחיות כמו שצריך".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


תגיות:

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר