משתתפי תוכנית משפחות למען משפחות במודיעין (צילום: באדיבות עיריית מודיעין)
משתתפי תוכנית משפחות למען משפחות במודיעין (צילום: באדיבות עיריית מודיעין)

מחמם את הלב: התוכנית הקהילתית משפחות למען משפחות במודיעין יוצאת לדרך

השבוע הסתיימה הכשרתם של 14 הורים לילדים או בוגרים עם צרכים מיוחדים, אשר יספקו תמיכה ומענה למשפחות שרק קיבלו את הבשורה על הקושי או המחלה של ילדיהם. "אדם שחווה ועבר משבר תהיה את השפה המשותפת הטובה ביותר עם הורה בתחילת הדרך"

פורסם בתאריך: 12.12.19 10:51

תוכנית משפחות למען משפחות במודיעין יוצאת לדרך: כ-14 הורים התכנסו ביום רביעי שעבר במרכז למשפחה, שם התקיים מפגש הסיכום במסגרת הכשרתם והענקת הכלים להתמודדות עם קבלת הבשורות על חולי או לקות, שיעבירו להורים אחרים במהלך תוכנית הליווי – מדובר בתוכנית שבה יעניקו בני משפחות של ילדים ובוגרים עם צרכים מיוחדים העצמה ותמיכה למשפחות הנמצאות בראשית המסע וההתמודדות.

כאמור, במסגרת התוכנית הוכשרו כ-14 הורים מתנדבים, שבשבועות הקרובים יצוותו למשפחות בתחילת הדרך. בנוסף, התקיימה הכשרה שכללה 12 מפגשים בהנחיית הפסיכולוג החינוכי מומחה ומדריך, אודי בק, והתכנסה ועדת היגוי לתוכנית, שכללה את יוזם התכנית עמיעד טאוב, המשנה לראש העיר ומחזיק התיק לשירותים חברתיים, ראש צוות צרכים מיוחדים ענת נהור, מנהלת המרכז למשפחה איילת זלוטניק, ומנחה התוכנית הפסיכולוג אודי בק. בוועדת ההיגוי בחנו את התכנים שעברו בתוכנית ואת שלבי ההתקדמות.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של כל העיר מודיעין

 "כל העיר מודיעין" בפייסבוק

 "כל העיר מודיעין" – גם באינסטגרם

  פנו למייל האדום של "כל העיר מודיעין" [email protected]


בעיריית מודיעין מציינים כי "תוכנית משפחות למען משפחות (מל"מ) נולדה מתוך הבנה שהשלבים הראשונים בקבלת הבשורה על חולי, לקות או אבחון של מוגבלות הינם קשים במיוחד להורים. בעקבות הבשורות המשפחה נכנסת למשבר מכיוון שאינם יודעים לאן לפנות, וזקוקים להכוונה. חיבורים בין משפחות שחוו משבר למשפחות שנמצאות בראשית המשבר מתקיימים כל הזמן וזכורים כחוויה מאוד משמעותית, הן מבחינה רגשית והן מבחינת המידע. כיום, חיבורים אילו נעשים ללא הנחייה, ליווי או תמיכה ועל סמך אינטואיציה וידע שהם צברו באופן אישי לאורך השנים. משפחות אלו חשות כי הן זקוקות לכתובת לפנות אליה, להתייעץ איתה, לשתף בתחושות, ולקבל הכוונה בליווי".

עמיעד טאוב, המשנה לראש העיר ומחזיק התיק לשירותים חברתיים, ויוזם התכנית, מציין כי "תוכנית משפחות למען משפחות נולדה מתוך הבנה וידע כי לאדם שחווה ועבר משבר תהיה את השפה המשותפת הטובה ביותר עם הורה בתחילת הדרך. הניסון פלוס הכלים שנרכשו בקורס יכולים לשנות עולם ומלאו. מטרתנו הינה לשלב ידיים עם ההון האנושי הנפלא בעיר של מי שבחרו לצאת מהמשבר הפרטי שלהם ולסייע לאחרים. אנו ממשיכים לבחון את התכנית ולהתאים אותה למגוון קהלים נוספים כמו משפחות ובראשן הורה עצמאי ועולים חדשים".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר