תלמידים יצרו משחקים לתלמידי החינוך המיוחד (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)
תלמידים יצרו משחקים לתלמידי החינוך המיוחד (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)

תלמידי מודיעין יצרו משחקים לחינוך מיוחד

תלמידי אומנויות העיצוב בעירוני ב' עיצבו חמישה משחקים לתלמידי בית הספר פסיפס

פורסם בתאריך: 14.2.18 09:17

בשבוע שעבר הגיע לסיומו פרויקט חינוכי של מעורבות חברתית מזווית שונה ומרגשת, במסגרתו עיצבו ויצרו 13 תלמידי כיתה י"א במגמת אומנויות העיצוב בעירוני ב' משחקים ייחודיים לתלמידי בית הספר "פסיפס" לילדים עם צרכים מיוחדים. תלמידי המגמה העניקו את המשחקים לתלמידי "פסיפס" לאחר שעמלו עליהם מתחילת שנת הלימודים ומעתה הם ישמשו תלמידים עם צרכים מיוחדים בכיתות השונות ב"פסיפס".

תלמידים יצרו משחקים לתלמידי החינוך המיוחד (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)

(צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)

מדובר בפרויקט יצירתי שהחל בתחילת השנה בהובלתה של נעמי פינצי, רכזת מגמת אומנויות העיצוב בעירוני ב' אשר יזמה את הפרויקט לאחר שבנה סיפר לה על התנדבות שעשה עם בני כיתתו ב"פסיפס" ובעקבות כך פנתה למנהלת בית הספר "פסיפס, ויולט צוקרמן, כדי ליצור שיתוף פעולה מעניין המחבר בין עולם עיצוב המוצר לעולמם של ילדים עם צרכים מיוחדים ונתינה למען האחר.

תלמידים יצרו משחקים לתלמידי החינוך המיוחד (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)

(צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)

אחת לשבוע, למשך שלוש שעות, נפגשו תלמידי המגמה במטרה ליצור משחקים המותאמים לתלמידי "פסיפס", ילדים עם צרכים מיוחדים בהם אוטיזם, שיתוק מוחין ומוגבלות שכלית התפתחותית. שיטת העבודה בפרויקט שאובה מעולם ה-PBL (למידה מבוססת פרויקטים) והיא חולקה לשלבים של חקר ולמידת צרכי התלמידים באמצעות עבודת חקר שעשו התלמידים על צרכים מיוחדים, מפגש עם מרפאה בעיסוק וביקורים בבית הספר "פסיפס" שם שיחקו עם התלמידים. לאחר מכן, עברו התלמידים לשלב התכנוני והמעשי שלווה, בין היתר, במשוב והכוונה של מעצבות מוצר, העוסקות בעיצוב לאנשים עם צרכים מיוחדים. הפרויקט דרש מתלמידי המגמה יצירת משחקים שיהיו מותאמים לגיל הילדים, מותאמים ליכולת המוטורית-קוגניטיבית שלהם וכמובן מניעים לפעולה ולסקרנות. לצורך כך, מספרת פינצי, כי היא יצרה השראה בקרב התלמידים על ידי התבוננות ומשחק במשחקי ילדות שהביאה להם וגם על ידי מטלה פשוטה של רשימת פעולות יומיומיות שעושים התלמידים ומשם הגיעו לתובנות באשר לצרכיהם ידי חיבור הפעולות למשחקים וחומרים ממרקמים שונים.

תלמידים יצרו משחקים לתלמידי החינוך המיוחד (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)

(צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)

 

 

בני הנוער הציגו לראש העיר חיים ביבס את הפרויקט ותוצריו הכוללים חמישה משחקים שיצרו בהם גלילים צבעוניים היוצרים צלילים שונים על ידי הנעתם, בובת הלבשה ללימוד כישורי חיים, משחק סנסו מוטורי צבעוני הכולל כדורים  המושחלים על חישוק ולהם צלילים ומרקמים שיוצרים תחושות שונות, משחק "שרבוט בחוט" – לוחות עץ עם דיבלים, ביניהם ניתן  ליצור מגוון דוגמאות באמצעות מתיחת חוטים שגזרו מחולצות בית ספר ישנות, סיפור "עליסה בארץ הפלאות" ובו מרקמים שונים להגברת החוויה והתחושה.

תלמידים יצרו משחקים לתלמידי החינוך המיוחד (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)

(צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)

נעמי פינצי, רכזת מגמת אומנויות העיצוב סיפרה כי בעיניה "המהות של העיצוב היא נתינה ולראות את האחר ואין לה ספק, כי הפרויקט העניק משמעות עמוקה לתלמידים באמצעות עשייה שמהותה מעורבות חברתית באמצעות עולם עיצוב המוצר בו הם עוסקים. אני גאה בתלמידי המגמה על ההישג המרשים ומודה לבית הספר "פסיפס" על שיתוף הפעולה הפורה והמיוחד שנוצר".

מויש לוי, סגן רה"ע ומחזיק תיק החינוך: "חינוך בדרך של חוויה. חינוך שמעניק לאחר משהו מוחשי, חינוך לערכים, לסובלנות ולנתינה. אלו סוגי החינוך שאנו רוצים לראות במערכת שלנו. התרגשתי מאוד לראות את החיבור בין תלמידי המגמה בעירוני ב' לבין תלמידי בית ספר פסיפס. אין לי ספק, שהרווח

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר