מרחב הלימוד החדש בבית הספר עירוני ה' (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)
מרחב הלימוד בבית הספר עירוני ה' (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)

"מערכת החינוך במודיעין ממשיכה לקבוע שיאי איכות מרשימים"

לפי נתוני משרד החינוך במערכת החינוך במודיעין נרשמים 92.2 אחוזי זכאות לבגרות, 19.4 אחוזים בעלי תעודת בגרות בהצטיינות ולמעלה מ-50 אחוזים מהתלמידים ניגשו לבגרות במתמטיקה 4 ו-5 יחידות. ראש העיר חיים ביבס: "מערכת החינוך של מודיעין מכבים רעות היא מהמובילות בישראל"

פורסם בתאריך: 28.8.20 08:15

לפי נתוני משרד החינוך שהתפרסמו השבוע – מודיעין בצמרת החינוכית בארץ. לפי הנתונים בשנת תשע"ט למדו 1,817 תלמידים ו-5,702 תלמידים בכיתות י'-י"ב. נתון זה מציב את מודיעין מכבים רעות כעיר המובילה בקרב הערים הבינוניות הגדולות להן יש יותר מ- 1,000 תלמידים עם 92.2 אחוזים זכאות לבגרות (הממוצע הארצי עומד על 69.7 אחוזים בלבד). מדובר בעלייה של 2.2 אחוזים, לעומת נתוני שנת הלימודים תשע"ח, שבה נתון הזכאות לתעודת בגרות היה 90 אחוזים, ובהקשר זה יש לשים לב לשני הישגים מרשימים בהם יש עלייה, המשפיעים ישירות על כך.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר מודיעין4"

 "כל העיר מודיעין" בפייסבוק

 "כל העיר מודיעין" – גם באינסטגרם

  פנו למייל האדום של "כל העיר מודיעין" [email protected]


כמו כן, יותר מ-90 אחוזים מסך תלמידי שכבת י"ב בעיר הם תלמידים הלומדים בעיר. "הדבר מעיד יותר מכל על בחירה במערכת העירונית כמערכת איכותית וטובה וההישגים המרשימים אליה היא מגיעה", מציינים בעירייה, "הם בזכות ההשקעה בהם עם אחוז גבוה ביותר של התמדה (תלמידים המתחילים ונשארים בבתי ספר בעיר ולא עוברים החוצה ממנה) העומד על 92.6 אחוזים, כאשר הממוצע הארצי עומד על 79.8 אחוזים".

כמו כן, תלמידי החינוך המיוחד המשולבים במערכת החינוך הרגילה הם 9.13 אחוזים (כולל ילדים מישובי הסביבה). אחוז גבוה במיוחד ואף כפול מהממוצע הארצי העומד על 4.3 אחוזים. יש להדגיש כי נתון כולל את בוגרי בית הספר לחינוך מיוחד גוונים.

הישג חשוב נוסף שמציינת העירייה היא בניתוח אחוז הזכאות לבגרות – ההצלחה בהורדת מספר התלמידים הנושרים מבתי הספר שעומד על אחוז אפסי – 0.3 אחוז, לעומת הנתון הארצי שעומד על 1 אחוז. דבר

בנתוני הבגרות המצטיינת ממוקמת מודיעין מכבים רעות גבוה מעל הממוצע עם 19.4 אחוזים זכאות לבגרות מצטיינת, לעומת הממוצע הארצי שעומד על 8.8 אחוזים בלבד. בהקשר זה ישנו גם גידול באחוז הזכאות לבגרות מצטיינת במערכת העירונית לעומת שנת תשע"ז, שבה היו 17.7 אחוזים.

נתון מרשים נוסף הוא אחוז התלמידים בחינוך הטכנולוגי, שעומד על 33.9 אחוזים, נתון לפיו אחד מכל שלושה תלמידים בשכבה זו לומד לפחות מקצוע טכנולוגי אחד ברמת 5 יח"ל.

גם במספר התלמידים שעשו בגרות 4 ו-5 יחידות מתמטיקה, אחד המקצועות המאתגרים שמינהל החינוך העירוני שם לו למטרה לקדם ולעודד בקרב התלמידים, נמשכת מגמת הגידול במספר התלמידים הנבחנים ל-4-5 יח"ל. השנה נתון התלמידים הוא 50.5 אחוזים, כאשר 24.8 אחוזם מהתלמידים ניגשו לבגרות 5 יחידות לימוד. כמו כן, בשנת תשע"ט ניגשו לבחינה 5 יחידות באנגלית 72.2 אחוזים מהתלמידים.

ראש העיר חיים ביבס מוסר כי "מערכת החינוך במודיעין מכבים רעות ממשיכה לייצר שיאי איכות ולמעשה התמונה החינוכית מספרת לנו את מה שכולם יודעים: מערכת החינוך של מודיעין מכבים רעות היא מהמובילות בישראל. ההישגים, שאין מה להקל בהם ראש הן בראש ובראשונה הודות לתלמידים, להורים לצוותי ההוראה ולצוותי בתי הספר. העירייה משקיעה רבות במערכת החינוך העירונית והתוצאות בהתאם הישגים מרשימים שנמצאים גבוה בהרבה מעל הממוצע הארצי בכל קנה מידה. דגש מיוחד אנחנו שמים במערכת שלנו הוא על נושא החינוך המיוחד אותו אנו מטפחים ומשקיעים בו משאבים רבים, הוא ללא ספק, אחד ממקורות הגאווה שלנו אשר מייחדים אותנו כעיר סובלנית ומכילה, שאינה מוותרת על אף תלמידה או תלמיד ומעניקה לכולם שוויון הזדמנויות לחברה איתנה וטובה יותר זאת לצד חינוך מצוין, מתקדם ובלתי מתפשר עבור התלמידים ובכלל זה, גם חינוך לא פחות חשוב לערכים ומעורבות חברתית, שאנו נמצאים בהם בצמרת. העובדה ששברנו שיא עירוני אינה סוף פסוק עבורנו וכבר היום אנו עובדים על היערכות לפתיחת שנת הלימודים תשפ"א במטרה להמשיך ולשפר את ההישגים היפים יחד עם צוותי החינוך המסורים והנפלאים, מינהל החינוך המקצועי והפיקוח. אני מודה גם להורים האכפתיים והמשקיעים, השותפים שלנו לדרך, למען דור העתיד המצוין שגדל פה בעיר".


ראש העיר חיים ביבס (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)

ראש העיר חיים ביבס (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)


מחזיק תיק החינוך סגן ראש העיר מויש לוי מוסר כי "כל מערכת, בוודאי מערכת חינוכית, צריכה לבחון את עצמה כל הזמן ולראות איך היא ממשיכה להשתפר ולדייק את המענה שהיא נותנת לצרכים שכל הזמן משתנים. התמונה החינוכית מהווה את המדד הטוב ביותר של משרד החינוך לאיכות של מערכת החינוך בארץ ובעיר. כל שנה רואים שיפור מתמיד אצלנו, בכל פרמטר אפשרי. במערכת כל כך גדולה כמו במודיעין מכבים רעות, נתונים כל כך מרשימים מהווים הישג אדיר! אני גאה לעמוד בראש מערכת חינוכית שאלה הם הישגיה. ברכות ותודות לכל העוסקים במלאכה, ואנחנו חוזרים מיד לעבודה כדי להמשיך ולהשתפר".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


תגיות:

תגובות

2 תגובות
  1. אסתי

    ראש העיר חיים ביבס אשמח שאדם כמוך יהיה שר החינוך של מדינת ישראל אדם כמוך שמביא תוצאות בשטח.

  2. אנני

    כתבה לא מדוייקת . יש ירידה דרסטית במודיעין הזכאות לבגרות. מי שיש לו יכולת לוקח מורים פרטיים. פקיעין אריאל קריית עקרון מדורגים הכי גבוה . גם בית ג'אן …מודיעין ירדה הרבה למטה משנים קודמות.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר