כיתה (צילום אילוסטרציה: אילן אסייג)
(צילום אילוסטרציה: אילן אסייג)

החינוך המיוחד במודיעין – חששות ההורים לקראת פתיחת שנת הלימודים

הורי תלמידים במערכת החינוך המיוחד מודאגים לקראת שנת הלימודים הקרובה עקב המחסור בתקציבים ובהיערכות מתאימה. "למשרד החינוך אין עבורנו שום פתרונות", מספרת נציגת הורי החינוך המיוחד בהנהגת ההורים העירונית

פורסם בתאריך: 22.8.20 19:36

כיצד תיפתח במודיעין שנת הלימודים בקרב תלמידי החינוך המיוחד בעיר? בעוד עשרה ימים תיפתח שנת הלימודים במערכת החינוך ברחבי הארץ, בין היתר גם במוסדות החינוך המיוחד במודיעין, אך לצד המתווה שגובש על ידי משרד החינוך וההיערכות לשגרת לימודים נורמטיבית ככל האפשר, נראה כי עדיין ישנן תהיות וחששות רבות בקרב ההורים לגבי פתיחת שנת הלימודים תשפ"א בצל משבר הקורונה.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר מודיעין4"

 "כל העיר מודיעין" בפייסבוק

 "כל העיר מודיעין" – גם באינסטגרם

  פנו למייל האדום של "כל העיר מודיעין" [email protected]


"לא קיימת היערכות בקרב החינוך המיוחד, ואני לא מכירה הנחיות מסוימות שניתנו בנושא זה", מספרת בשיחה עם "כל העיר מודיעין" ליקול טמסוט, נציגת הורי החינוך המיוחד בהנהגת ההורים במודיעין. "אנחנו פחות משבועיים לתחילת הלימודים, ויש תלמידים בחינוך המיוחד המטופלים תחת הרווחה שאין להם מסגרות בגלל בעיות תקציב. כמו כן, התלמידים בחינוך המשולב שאמורים ללמוד דרך זום, וזה מאתגר ומורכב מאוד כי לא כולם יכולים ללמוד דרך מסכים – למשרד החינוך אין עבורנו שום פתרונות".

"נכון שלפי המתווה והתאוריה כל החינוך המיוחד חוזר לשגרה וללימודים כרגיל", מוסיפה טמסוט. "אבל יש את כל ילדי החינוך המיוחד בגילי 6-3 שהחל משעה 13:00 אמורים להיות מתוקצבים על ידי הרווחה, ואין להם מסגרת בגלל תקציבים. זה מאלץ את ההורים לקצץ בעבודה, וגם ילדים שלומדים בחינוך משלב בכיתה רגילה ואמורים ללמוד בזום – לזה עדיין למשרד החינוך אין תכנית ופתרון".


עו"ד ליקול טמסוט (צילום: רעות אברהם)

עו"ד ליקול טמסוט (צילום: רעות אברהם)


לדברי טמסוט, בהנהגת ההורים פנו בנושא למשרד החינוך, וכרגע ההנהגה ממתינה לתשובות. "הנהגת ההורים פנתה עניין הזה למשרד החינוך והבריאות, ואנחנו מחכים מהם לתשובות. לצערי, ראש העיר חיים ביבס וכל גורמי החינוך בעירייה לא רלוונטיים כרגע והם לא הכתובת, כי הם לא יכולים לאשר משהו שמשרד החינוך לא מאשר. למרות שהעירייה מאוד מגויסת לנושא, הם זקוקים להנחיות, ואלו לא קיימות", מסבירה טמסוט.

"אנחנו עוד לא יודעים גם מה קורה בגזרת גני החינוך המיוחד", מסכמת טמסוט. "כרגע הגנים יפעלו עד סביבות השעה 13:00, אך מעבר לזה עדיין אין פתרונות. ואנחנו בהנהגה ממתינים לפגישה בנושא שתיערך שבוע הבא. העירייה והנהגת ההורים מאוד לוחצים, אני מקווה שימצאו פתרונות בהקדם, ויהיו הנחיות קונקרטיות לילדי החינוך המיוחד".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר