כיתה (צילום אילוסטרציה: אילן אסייג)
(צילום אילוסטרציה: אילן אסייג)

לקראת תחילת שנת הלימודים בעידן הקורונה – מרוץ לגיוס צוותי הוראה

מחזיק תיק החינוך סגן ראש העיר מויש לוי מספר בשיחה עם "כל העיר מודיעין" על המאמצים לגייס צוותי הוראה נוספים, ומדגיש כי משרד החינוך חייב להוסיף תקציבים: "אם הוחלט שלומדים בקפסולות צריך לזה תקצוב, ואם אין - פשוט אי אפשר לקיים את המתווה"

פורסם בתאריך: 14.8.20 07:55

בעוד כשבועיים וחצי אמורה להיפתח שנת הלימודים תשפ"א – שתתקיים בעידן הקורונה. לפי מתווה משרד החינוך, השנה יתקיימו הלימודים בשילוב קפסולות בבית הספר ולימודים מרחוק מהבית. האם עיריית מודיעין ערוכה לכך?

בשיחה עם "כל העיר מודיעין" מציין מחזיק תיק החינוך סגן ראש העיר מויש לוי (שחר עושים חינוך) כי "ישנן מספר בעיות במתווה – אם רוצים שכל התלמידים ילמדו בקפסולות. הבעיה הראשונה היא בהיעדר מבני לימוד. צריך לייצר עוד חללים שבהם אפשר ללמוד. בעיה נוספת היא היעדר כוח אדם", מספר לוי, "בסופו של דבר יש שעות עבור מורה בכיתה, וברגע שאנחנו לוקחים כיתה ומפצלים אותה, אנו זקוקים לעוד כוח אדם ולשעות כגון: מחנכים, מורים מקצועיים וכו'. צריך לתת מענה לשני הקשיים המרכזיים במתווה".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר מודיעין4"

 "כל העיר מודיעין" בפייסבוק

 "כל העיר מודיעין" – גם באינסטגרם

  פנו למייל האדום של "כל העיר מודיעין" [email protected]


לדברי לוי, בעיריית מודיעין הוחלט השבוע לנקוט בשיטה דיפרנציאלית, "יש להבדיל בין בתי הספר השונים", הוא מסביר, "יש בתי ספר קטנים יותר שבהם יש יותר חללים, ויכולים לאפשר לכיתות ה'-ו' ללמוד יותר משני ימים בשבוע בקפסולות. במקביל, בהתאם לקול קורא, אנו מנסים לגייס לפי המתווה, עוד צוותי הוראה – מורים, סטודנטים וכו'. המטרה היא לנסות לעזור להם מבחינת כוח אדם ושעות – ליצור מצב שיש בתי ספר שיוכלו לתת מענה לשכבות ה' ומעלה".


סגן ראש העיר מויש לוי, מחזיק תיק החינוך (צילום: מתוך אתר עיריית מודיעין מכבים רעות)

סגן ראש העיר מויש לוי, מחזיק תיק החינוך (צילום: מתוך אתר עיריית מודיעין מכבים רעות)


אולם, לדברי לוי, כל עוד משרד החינוך לא יתקצב את תוספת כוח האדם, לא ניתן יהיה ליישם את המתווה. "אם הוחלט שלומדים בקפסולות צריך לזה תקצוב, ואם אין – פשוט אי אפשר לקיים את המתווה", הוא מדגיש. "אנחנו מנסים לכוון ללימודים מלאים בשכבות הגבוהות, ולכן זה תלוי במבנים, כוח אדם ושעות".

בנוסף, נרשם קושי תקציבי ברכישת מחשבים לתלמידים ולתלמידות שאין באפשרות משפחתם לרכוש עבורם. "מודיעין עוד במצב טוב מהבחינה הזו", הוא מבהיר, "אבל גם כאן אנחנו נתקלים בבעיה, אני מקבל פניות בנושא. יצא קול קורא ממשרד החינוך שנוגע למחשוב, הקציבו לא מעט כסף לטיפול. גם בעירייה אנחנו הקצבנו סכום כסף עבור סיוע ברכישת מחשבים, כאשר בתי הספר וגם הרווחה העבירו לנו מידע על משפחות שאין להן יכולת לרכוש מחשב – זה לא מהיום למחר, ואנו נערכים לסיוע בנושא".

"צריך לזכור שבתקופה הזו הדברים משתנים מיום ליום", מסכם לוי בשיחה. "מקבלים מתווה אחד, ולאחר מכן יש מתווה אחר. אנחנו אמנם כשבועיים וחצי לפני תחילת הלימודים, אבל בזמן הזה הכל יכול להשתנות – האתגר שלנו הוא לנסות להיות גמישים, ולהתאים את עצמנו לכל שינוי בשטח. עשינו את זה בגל הראשון, וזה היה קשה. אני מקווה מאוד הפעם שיהיה מתווה שיהיה אפשר לרוץ איתו לאורך זמן, וכולם יתרגלו אליו. שלא יהיה אי וודאות מיום ליום, ולמרות נסיבות הקורונה אנחנו נפתח את השנה בצורה המיטבית ביותר".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


תגיות:

תגובות

תגובה אחת
  1. מיכל

    מויש היקר תסביר לי למה אחרי שקבלתם אוטונומיה להערך לשנה הבאה
    במודיעין לא חושבים אחרת למה שתלמידים כיתות ד ילמדו 5 ימים ואילו ה ו ו' ילמדו יומים
    למה שכל המקום הפנוי צוותי ההוראה הפנויים לכיתות הגבוהות יחולקו שווה בין 3 שכבות הגיל הבוגרות, אז נכון ד ילמדו פחות אבל ה ו ו' לא ישארו לבד כל השבוע בבית הרי אחד מימי הלימוד לשכבות הגבוהות זה יום שישי הקצר ממילא ושרוב ההורים בבית ולכן נוצר מצב שכל ילדי ה ו ו' ישארו לבד כל השבוע בבית

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר