עמותת "כנפיים של קרמבו" למען ילדים עם צרכים מיוחדים (צילום: גיל חוג'ה)
המטרה: שילוב ילדים עם צרכים מיוחדים (צילום: גיל חוג'ה)

"כנפיים של קרמבו" – סניף מודיעין: תנועת הנוער שמשלבת צעירים עם ובלי צרכים מיוחדים

תנועת הנוער הוקמה על מנת לתת מסגרת משותפת לנוער עם ובלי צרכים מיוחדים. המטרה: "גיבוש, העצמה, קבלת האחר וכמובן הנאה"

פורסם בתאריך: 10.1.20 07:40

"כנפיים של קרמבו" – תנועת הנוער הראשונה והיחידה מסוגה בעולם, לילדים ונוער עם ובלי צרכים מיוחדים. בתנועה במודיעין למעלה מ-200  נערים ונערות, מכיתה ד' ועד כיתה י"ב – חניכים, ומדריכים.

פעילה בתנועה, בת 17, מספרת ל"כל העיר מודיעין" כי החליטה להצטרף בעקבות סיפורים וחוויות ששמעה מחברה שלה "בפעולת החשיפה שהתקיימה התאהבתי בתנועה ובכל מה שהיא מייצגת. תוך כמה דקות הכרתי חברות מדהימות, שירים – מוראלים תנועתיים ושירי גיבוש ונחשפתי לפעילות מרתקת ומעניינת. אולי נשמע קלישאתי, אבל פשוט התאהבתי".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של כל העיר מודיעין

 "כל העיר מודיעין" בפייסבוק

 "כל העיר מודיעין" – גם באינסטגרם

  פנו למייל האדום של "כל העיר מודיעין" [email protected]


הפעילה ממשיכה ומספרת: "אנחנו מתחילים ב'מעגל מוראלים' שבו משתתפים כל פעילי הסניף – חניכים, חונכים ומדריכים. המוראלים הם החלק האהוב עלי בפעולה, נפגשים עם כל החניכים ועושים המון רעש כדי להתחמם. אחרי מעגל המוראלים אנחנו מתחלקים לקבוצות. לכל חניך יש שני חונכים שעוברים אתו את הפעולה – מנגישים ומתווכים לו אותה באופן המיטבי כך שיוכל להפיק ממנה את המירב. בסניף שלנו יש חמש קבוצות, החניכים מחולקים על פי הגיל והאופי שלהם ולכל קבוצה יש שני מדריכים. הפעולות שלנו מתמקדות בערכים, בגיבוש, בהעצמה, בקבלת האחר וגם כמובן בהנאה".

"בתנועה שלנו יש שישה ערכים מובילים", היא מפרטת: "אני חבר, אני אוהב, אני שייך, אני יכול, אני ישראלי ואני מוביל. אני חושבת שאלו ערכים מאוד כללים שיכולים, אולי, להיות מובנים מאליהם ולאפיין המון תנועות נוער, קבוצות וארגונים. אבל כשכתוב אני אוהב – זה באמת אני אוהב. אני אוהב בלי תנאים, לא משנה שום דבר, אני אוהב את מי שאתה, מבפנים ומבחוץ".


עמותת "כנפיים של קרמבו" למען ילדים עם צרכים מיוחדים (צילום: גיל חוג'ה)

עמותת "כנפיים של קרמבו" (צילום: גיל חוג'ה)


פעילה נוספת, בת 13, הצטרפה לתנועה בשנה שעברה כשהיתה בכיתה ז'. ל"כל העיר מודיעין" היא מספר כי "מכיתה ח' מקבלים תפקיד בתנועה: או 'חונך' או 'גלובלי'. 'חונך' משמעותו שבשנה הקרובה כל יום שני הוא חונך את אחד מהחניכים, מעביר איתו את הפעולה, דואג לו מרגע כניסתו לסניף ועד רגע עלייתו להסעה הביתה. להיות 'גלובלי' משמעותו שאם אחד מהחונכים הקבועים לא הגיע, מישהו מהגלובליים האחרים, מחליף את החונך שלא הגיע ועובר את הפעולה עם אחד החניכים".

הפעילה ממשיכה ואומרת כי "קשה לי לבחור משהו אחד שאני אוהבת כי אני באמת אוהבת הכול בתנועה המיוחדת הזו. אבל הדברים שהכי עושים לי טוב, בסופו של דבר, זה הגיבוש של כולם, בלי קשר לגיל, לדת, למין, ללקות או לכל דבר אחר. אני אוהבת את חוסר השיפוטיות הזה, שנותנים לך להיות מי שאתה ומה שאתה בוחר להיות, בלי לנסות לתקן אותך או להפוך אותך למשהו שאתה לא".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר