כיתה (צילום אילוסטרציה)
(צילום אילוסטרציה)

הרישום לבתי הספר היסודיים ולגנים: לראשונה במודיעין – הרחבת אפשרויות הבחירה

מינהל החינוך בעיריית מודיעין ביצע מספר שינויים בהליך הרישום לבתי הספר בשנה הבאה - בין השאר יוחלט על זהות בית ספרית ייחודית לכל בית ספר, וכן על הרחבת אפשרויות הבחירה לכיתות א' ולגני החובה

פורסם בתאריך: 5.1.20 08:06

לפי הודעת עיריית מודיעין, בהליך הרישום לשנת הלימודים הבאה לגני החובה ולכיתות א' במודיעין יחולו מספר שינויים. השינויים יחולו בעיקר באופן הרישום, כולל הרחבת הרישום המקוון, וכן בהרחבת אפשרויות הבחירה של ההורים בין בתי הספר והגנים השונים בעיר.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של כל העיר מודיעין

 "כל העיר מודיעין" בפייסבוק

 "כל העיר מודיעין" – גם באינסטגרם

  פנו למייל האדום של "כל העיר מודיעין" [email protected]


הרישום יתבצע באופן אינטרנטי (מקוון) בין התאריכים 27.1.20 עד 16.2.20 באתר העירייה. הרישום יהיה לכל שכבות הגיל החל מגיל 3. פרטים מלאים לגבי כל שכבת גיל וסוגי מוסדות, ניתן למצוא בחוברת הנגשת המידע שתפורסם בתחילת ינואר באתר העירייה, בלשונית 'חינוך והשכלה', כך לפי העירייה.

לפי העירייה, מטרת השינויים היא לאפשר להורים לבחור את בית הספר היסודי וגני החובה בהם הם מעדיפים שילדיהם ילמדו. חלק משלב הבחירה הינו בחירה בין מוסד באזור המגורים ובשיוך על פי עקרון הרצפים, שבו בתי הספר מוזנים על ידי הגנים הסמוכים, לבין בחירה מכלל המוסדות המצויים ברחבי העיר. בהקשר זה מדגישים במנהל החינוך כי מדובר בבחירה מבוקרת, שבה מנגנון ויסות עירוני יופעל במידה שלא יהיה ניתן לאפשר לכולם את העדיפות הראשונה בה יבחרו. מנגנון הוויסות יתחשב ראשית כל במרחק מהמוסד החינוכי, ולאחר מכן בשיקולים פדגוגיים, משפחתיים ואחרים.

חלק מהליך הנגשת המידע להורים הוא עבודה בית ספרית קהילתית על הזהות הבית ספרית הייחודית לכל בית ספר ובית ספר. לפי הודעת העירייה, זהו תהליך בירור, חידוד והגדרה עליו שוקדים הצוותים החינוכיים והנהגות ההורים של כל בית ספר כבר יותר משנה. הזהות הבית ספרית תוצג, כאמור, במפגשי ההיכרות ובנוסף תקציר הזהות יאוגד בחוברת "זהויות" שתופיע באתר העירייה.

בנוסף, כחלק מהתהליך המקדים לקראת בניית מודל הבחירה, הועבר על ידי מינהל החינוך שאלון להורים שילדיהם לומדים השנה בגני החובה ובכיתות א', הן בזרם הממלכתי והן בזרם הממלכתי דתי. מתוך כ-2000 משפחות ענו על השאלון 765. על פי הנתונים, 84 אחוזים מההורים די מרוצים או מרוצים מאוד מתהליך הרישום המקוון. כמו כן, 52 אחוזים מההורים שרשמו את ילדיהם לכיתה א' חשו שהיו להם מספיק אפשרויות בחירה, על פי נתוני העירייה.


גן ילדים (צילום אילוסטרציה: תומר אפלבאום)

(צילום אילוסטרציה: תומר אפלבאום)


עוד עולה מהנתונים כי מחצית מההורים ציינו שהיה להם מספיק מידע על בתי הספר. על מנת לסייע בנקודה זו החליטו בעירייה כי לראשונה כלל בתי הספר היסודיים יקיימו מפגשי היכרות וחשיפה. המפגשים יתקיימו במהלך חודש ינואר בשעות הערב (מועדים מפורסמים באתר העירייה ובחוברת הנגשת המידע). המפגשים מיועדים להורים שילדיהם צפויים לעלות בשנה"ל הקרובה לכתה א' ולגני החובה.

לפי העירייה, ההזמנה להתרשם מבית הספר רלוונטית גם לאוכלוסיית ההורים שילדם עולה לגן חובה וזאת משום שעקרון הרצפים הפועל בעיר מלמד שמרבית ההורים בוחרים שילדם ימשיך את לימודיו בבית הספר הסמוך לגן החובה בו הוא לומד. גם ממצאי שאלון ההורים בהקשר הזה מעידים על כך ש-78 אחוזים מההורים ייחסו חשיבות לבית הספר היסודי אליו משויך גן החובה. דירוג ראשון בשיקולי ההורים בבואם לבחור את בית הספר היסודי, הינו קרבה למקום המגורים ואחים הלומדים באותו מוסד או במוסדות סמוכים. אחריו בדירוג נמצא מוניטין בית הספר שבו הדגש הינו על איכות הצוות החינוכי והיחס שהוא מעניק לתלמידים.

בנוסף, מערכת הרישום המקוונת התחדשה והותאמה להרחבת אפשרויות הבחירה, הנחיות מפורטות על אופן ביצוע הרישום והבחירה מופיעות בחוברת הנגשת המידע שמפיצה עיריית מודיעין. עוד ניתן למצוא בחוברת מידע נרחב של הנחיות לרישום כולל לתושבים ועולים חדשים, רישום למסגרות לחינוך המיוחד והסעות, רישום למסגרות על אזוריות, צהרונים, תשלומי הורים ועוד. בנוסף, תכלול החוברת לראשונה, את כל המידע הרלוונטי לרישום ולשיבוץ לכל שכבות הגיל משלב הכניסה למערכת החינוך ועד כיתה יב'.


כיתה עם תלמידים (צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)

(צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)


כמו כן, על פי העירייה, כחלק מההתחדשות של המערכת המקוונת הוכנסה לראשונה האפשרות לצרף מסמכים לטובת תושבים העוברים דירה – בין אם בתוך העיר ובין אם תושבים חדשים שיצטרפו אליה. כמו כן, תינתן אפשרות  לזוג הורים המתגוררים בכתובות שונות למלא בצורה מקוונת את טופס ההצהרה אותו הם מתבקשים למלא ולחתום עליו, כולל צירוף מסמכים רלוונטיים, במקרה הצורך. לתושבים המתעתדים לגור בשכונת נופים – מינהל החינוך נערך לפתיחת מוסדות החינוך בשכונה: גני ילדים ובתי ספר יסודיים – ממלכתי וממלכתי דתי. מפגשי הסברה לתושבי שכונת נופים, לקראת הרישום לבתי הספר היסודיים, ייערכו ב 27 בינואר לממלכתי דתי וב- 28.1 לממלכתי. במפגשים אלו תינתן התייחסות גם לפתיחת גני הילדים בשכונה. פרטים על שעות המפגשים ומיקומם ניתן למצוא בחוברת הנגשת המידע.

ראש העיר, חיים ביבס (חיים במודיעין) מסר כי "הרישום הנפתח בימים אלה, מהווה צעד משמעותי בהכנות שלנו לשנת הלימודים הבאה כשהמטרה המרכזית היא שינוי בתפיסת תפקיד המורה והגדרת הזהות הייחודית לבתי הספר. החדשנות הזו תוביל, ללא ספק, למערכת חינוך איכותית יותר שדואגת למיצוי היכולות של כלל תלמידי העיר".

מויש לוי, סגן ראש העיר ומחזיק תיק החינוך (שחר עושים חינוך) מסר כי "מערכת החינוך העירונית שואפת כל הזמן לשפר ולשדרג את עצמה. חלק מהשיפור, נוגע גם לפיתוח וחידוד של הזהות הבית ספרית, לתהליך הרישום ולאפשרויות הבחירה. לפני שנתיים, יחד עם משרד החינוך, נכנסנו לתהליך אסטרטגי הנוגע למרכיבים אלה. בימים אלה, במסגרת הליך הרישום, ניתן לראות את הפירות הראשונים – זהות בית ספרית יותר ברורה, יותר מידע מונגש ויותר אפשרויות בחירה".

כאמור, לפי העירייה, הרישום יתבצע באתר העירייה החל מה-27.1.20 ועד ה-16.2.20. הנחיות לביצוע הרישום ניתן למצוא בחוברת הנגשת המידע באתר העירייה: חוברת "הנגשת המידע" ורישום בלשונית 'חינוך והשכלה'.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר