נוער תל"ם, סניף נוער תל"ם (צילום: גל אדיר שטרן)
נוער תל"ם, סניף נוער תל"ם (צילום: גל אדיר שטרן)

נוער תלם – סניף מודיעין: עזרה לזולת ויהדות שוויונית

בתנועת הנוער של התנועה הרפורמית מחנכים לפלורליזם ולקבלת האחר, ונהנים גם מהקשר ההדוק בין חברי הסניף: "זאת תנועה מאוד משפחתית ותומכת"

פורסם בתאריך: 20.12.19 07:39

נוער תלם היא תנועת הנוער של התנועה הרפורמית בישראל, המחנכת לאורח חיים יהודי המבוסס על המסורת היהודית, לתרבות עברית-ישראלית ולמחויבות חברתית לבנייתה של חברה צודקת.

בתנועת הנוער "נוער תלם" במודיעין חברים קרוב ל-120 צעירים וצעירות, מכיתה ג' ועד כיתה י"ב – חניכים, ומדריכים.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של כל העיר מודיעין

 "כל העיר מודיעין" בפייסבוק

 "כל העיר מודיעין" – גם באינסטגרם

  פנו למייל האדום של "כל העיר מודיעין" [email protected]


אבישג לוינשטיין, 17, יו"ר סניף נוער תלם במודיעין, מספרת ל"כל העיר מודיעין" כי היא הצטרפה לתנועה כבר בכיתה ג'. היא למדה בבית הספר הרפורמי והצטרפה לתנועה עם חבריה לתלם "אחרי הפסקה קצרה חזרתי בכיתה ח' כי הרגשתי שבמעבר לחטיבה, הפן היהודי היה חסר לי מאוד ותלם הייתה המסגרת שהשלימה אותה".

לוינשטיין אומרת כי "הערכים שהחניכים מקבלים נשענים על הערכים של היהדות הרפורמית: קבלת השונה, עזרה לזולת, תיקון עולם, פלורליזם ויהדות שוויונית, מתקדמת, מכילה ומתאימה לזמננו. למדריכים יש את היכולת להעביר לחניכים ערכים שהם מאמינים בהם, ורוצים להעביר הלאה".


 סניף נוער תל"ם (צילום: גל אדיר שטרן)

סניף נוער תל"ם (צילום: גל אדיר שטרן)


"אני אוהבת את התנועה מכמה סיבות", ממשיכה לוינשטיין. "זאת תנועה מאוד משפחתית ותומכת. מכיוון שיש קשר רציף עם כל הסניפים בארץ, אנחנו מכירים אנשים מכל רחבי הארץ ונוצר קשר משמעותי בין חברי השכבה הבוגרת והחניכים בסניפים עצמם".

"היה לי מאוד חשוב להדריך את שכבת ג' כי זה הגיל שאני הצטרפתי בו לתלם", מספרת לוינשטיין. "רציתי להעביר את השכבה החדשה שנה טובה כמו שהיתה לי אז. הדרכתי עם חברה מאוד טובה שלי והדרכנו ביחד במהלך השנה קבוצה של חניכות מהממות. אני לא אשכח שבאחת הפעולות האחרונות בשנה, עצרתי לרגע להסתכל על כל הבנות מהצד ויכולתי לראות ממש את התהליך שהן עברו בעזרתנו. כל אחת מהן נכנסה לי ללב וכל כך שמחתי לראות איך שהן התבגרו בשנה אחת ועברו תהליך משמעותי מאוד".


נוער תל"ם (צילום: גל אדיר שטרן)

נוער תל"ם (צילום: גל אדיר שטרן)


עידן רוזנבלום הוא חניך בסניף תלם והצטרף לתנועה בכיתה ח': "הייתי רוצה ללמד את החניכים את הערך של הבנת האחר והתחשבות כלפי האחר", הוא אומר. "לדעתי עם כמה שהעולם שלנו 'זמין ומאוחד', אנחנו עדיין לא מסתכלים מספיק לצדדים ושואלים איך אני יכול לעזור לבחור שלידי, אפילו עם זה סתם משהו קטן כמו לאסוף את האשפה שלי כדי לעזור למלצר או למנקה".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר