גן ילדים לילדי מבקשי מקלט בתל אביב (צילום: דודו בכר)
גן ילדים. למצולמים אין קשר לנכתב בידיעה (צילום אילוסטרציה: דודו בכר)

בת ה-5 שיצאה מגן הילדים במודיעין בלי שאף אחד שם לב: ישיבה מיוחדת בעירייה

אתמול, ראשון, התקיימה בעיריית מודיעין ישיבה מיוחדת בעקבות אירוע שבמהלכו ילדה בת 5 יצאה מגן ילדים בעיר, בלי שאף אחד שם לב, ושוטטה ברחובות. ועד ההורים: "אנו רואים את האירוע בחומרה רבה"

פורסם בתאריך: 2.12.19 12:20

כיצד ילדה בת 5 יצאה מגן ילדים במודיעין ושוטטה לבדה ברחובות העיר מבלי שאף אחד שם לב? האירוע החמור התרחש ביום חמישי שעבר באחד מגני הילדים במודיעין – עוברי אורח שהבחינו בילדה משוטטת לבדה הזעיקו את המשטרה. לאחר בירור קצר הילדה הוחזרה להוריה. בעקבות האירוע התקיימה בעיריית מודיעין ישיבה מיוחדת, בה השתתפו גורמי החינוך העירוניים ומעמותת סחלבים.

ל"כל העיר מודיעין" נודע כי בישיבה התקבלו מספר החלטות, ביניהן שינוי מנגנון הנעילה של דלת הכניסה של הגן וכן אימוץ נהלים חדשים של איסוף ויציאת ילדים מהגן בצורה מסודרת על מנת למנוע בלבול בשעה הקריטית שבה חלק מהילדים נשארים לצהרון וחלק חוזרים עם הוריהם לביתם.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של כל העיר מודיעין

 "כל העיר מודיעין" בפייסבוק

 "כל העיר מודיעין" – גם באינסטגרם

  פנו למייל האדום של "כל העיר מודיעין" [email protected]


ככל הנראה הילדה הצליחה לצאת ממתחם גן הילדים בזמן שבו מתקיים חילוף בין צוות הגן לבין צוות הצהרון. הילדה הלכה ברגל עד לאזור המרכז המסחרי הקרוב, כשהיא חוצה מספר צמתים בדרך, עד שכאמור הבחינו בה עוברי אורח.

"ילדה בת חמש בגן חובה יצאה מהגן כנראה בזמן של המעבר מהגן לצהרון", מספרת אימו של אחד מילדי הגן ל"כל העיר מודיעין". "היא החליטה ללכת ברגל הביתה".

"בישיבה שהתקיימה אתמול", מוסיפה ומספרת האמא, "השתתפו מינהל החינוך, הפיקוח העירוני, נציגים של משרד החינוך, הקב"ט העירוני והגננת, והוחלט על הכנסה של סוג של קודן ועוד נהלי בטיחות שהיו אמורים למנוע הישנות של המקרה. מדובר בגן גדול יחסית, שכולל 31 ילדים. במקרה הזה מדובר בגננת מחליפה של המחליפה, אבל זה יכול היה לקרות גם עם הגננת הקבועה. הדלת היא כן דלת שילד יכול לפתוח אותה, אני יודעת שהגננות נועלות אותה אבל גם כשנועלים אז מדי פעם פותחים כי הילדים נכנסים ויוצאים לחצר או לתיקים שתלויים בחוץ. חוסר תשומת לב של שנייה יכול לגרום לאסון, עם 31 ילדים זה מורכב".

יו"ר ועד ההורים בבית הספר, שבו פועל הגן, מוסיף ואומר: "אנחנו כהורים ראינו את זה בחומרה רבה ודאגנו להושיב את כל מי שצריך כדי להסיק את המסקנות המתחייבות מנסיבות העניין. כמו למשל, לקבוע מנגנון ברור שמפקח על יציאה של ילדים מכיתת הגן, וגם איזושהי הגבלה מכנית בדמות של קודן או מנעול עליון וגם בכל מה שקשור בהעברת משמרת משותפת ומסודרת בין הגן לצהרון. זה חשוב כדי שלא יהיה מקרה שבו מגיע צוות של צהרון ולא רואה שם ילד וחושב שהוא לא הגיע לגן בבוקר. הילדים תולים את התיקים שלהם מחוץ לגן ולכן יש הרבה פעמים תנועה של הילדים מהגן אל החוץ, בוודאי לקראת סוף היום".

בעיריית מודיעין מכבים רעות מדגישים היום כי "מדובר במקרה חמור וחריג. מיד עם קבלת הדיווח, הגיעו למקום גורמים מקצועיים רלוונטיים מהעירייה וקיימו תחקיר ראשוני מול צוותי הגן והצהרון ומול התושבים שמצאו את הילדה, כאשר במקביל העירייה עומדת בקשר עם משפחת הילדה. בתחילת השבוע הושלם התחקור על ידי כל הגורמים הרלוונטיים בעירייה ובמשרד החינוך, על מנת לוודא, כי מקרה מסוג זה לא יישנה".

ממשטרת ישראל נמסר: "עם קבלת הדיווח במשטרה אודות ילדה שנמצאה לבדה ברחוב, הגיע למקום כוח של השיטור העירוני שאיתר את האם ומסר לחזקתה את הילדה, הנסיבות נבדקות".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר