מופע סליחות לאור זריחה פארק ענבה - יום ו' 4.10 (צילום: חורחה נובומינסקי)
מופע סליחות לאור זריחה (צילום: חורחה נובומינסקי)

טקס הסליחות הציבורי במודיעין – האם השתתפות התלמידים צריכה להיות חובה?

ביום שישי שעבר נערך בפארק ענבה, לקראת יום הכיפורים, טקס סליחות ציבורי בו השתתפו תלמידי כיתות ו'. סיעת 'מודיעין חופשית' במועצה התנגדה: "מדוע נערות ונערים חילונים בגילי 12 צריכים להשתתף בטקס דתי?"

פורסם בתאריך: 7.10.19 18:22

האם יש לחייב את תלמידי בתי הספר מודיעין להשתתף בטקס הסליחות העירוני? ביום שישי האחרון, 4.10, נערך בפארק ענבה טקס סליחות ציבורי, שבו השתתפו תלמידי בתי ספר יסודי במודיעין.

לדברי יו"ר האופוזיציה במועצת העירייה אבי אלבז (מודיעין חופשית), הוא קיבל פניות מהורים שהתרעמו על הנוכחות המחייבת. "הורים שהודיעו לבית ספר 'אסיף' כי בנם לא ישתתף בפעילות כי היא מנוגדת לאמונתם, והם לא מוצאים לראוי לשלבה כפעילות בשעות הלימודים של בית ספר ממלכתי, נאמר להם שהפעילות היא חובה, ובמידה והילד לא ישתתף בפעילות הוא 'ייענש' בנוכחותו בבית הספר", טוען אלבז. "העונש מתבטא בכך שהפעילות נגמרת ב-9:00, אבל הילד מחויב להישאר בבית הספר עד השעה 11:45. כמו כן, במידה והתלמידים לא יגיעו לבית הספר תירשם להם 'היעדרות לא מוצדקת' מאותו יום לימודים".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של כל העיר מודיעין

 "כל העיר מודיעין" בפייסבוק

 "כל העיר מודיעין" – גם באינסטגרם


מדובר היה באירוע סליחות עירוני, שהיה פתוח לקהל הרחב. בהזמנה המופיעה באתר העירייה נכתב כי האירוע כלל תקיעה בשופר, סליחות, שירים, ניגונים וסיפורים, וכן טקס תשליך באגם בפארק ענבה. כמו כן, בהזמנה נכתב כי "תלמידי כיתות ו' מבתי הספר הממלכתיים והממלכתיים-דתיים בעיר יקיימו בפארק פעילות לימודית וערכית בנושא סליחות".


בית הספר אסיף (צילום: אדווה בקשי)

בית הספר אסיף (צילום: אדווה בקשי)


מסיעת מודיעין חופשית בראשותו של אלבז נמסר: "חברי הסיעה מוחים על הכפייה הדתית שבהודעה להורי התלמיד, ומוחים נמרצות על ההדתה המתמשכת של מערכת החינוך הממלכתי-חילוני בישראל. מדוע נערות ונערים חילונים בגילי 12 צריכים להשתתף בטקס דתי? מדוע הם צריכים לבקש סליחה בתחושה שביצעו חטאים, שצריך להיטהר מהם על ידי מים באגם ענבה?".

מעיריית מודיעין מכבים רעות נמסר בתגובה: "מופע הסליחות, המתקיים מידי שנה ביום שישי שלפני יום הכיפורים, תכנית הלימודים המקורית והייחודית שפותחה על ידי מינהל החינוך והפיקוח 'מודיעין דרך דעת למקום' ומהווה חלק בלתי נפרד מתכנית הלימודים השנתית לתלמידי כיתות ו'. בהתאם לחוזר מנכ"ל משרד החינוך, וכפי שנעשה בפעילויות חוץ כיתתיות דומות, תלמידים, שאינם יוצאים לפעילות, נדרשים להגיע לבית הספר מאחר ומדובר ביום לימודים לכל דבר ועניין".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


תגיות:

תגובות

תגובה אחת
  1. תושב העיר מודיעין

    כמה אנטי זה מדהים.
    שאתם כופים ילדים להשתתף באירועים שחשובים לכם ושמעבירים מסרים שאתם מאמינים בהם זה בסדר.
    אבל אם חס וחלילה הילדים שלכם יהיו בטקס שהמסר שלו הוא הצורך בלבקש סליחה ולשפר את המעשים שלנו זה "הדתה"…
    הייתי מצפה מכם כציבור שקורה להכיל את כולם ולריבוי דעות ללמד את הילדים שלכם גם על המקורות שלהם.
    נ.ב: הרעיון של התהליך זה לא להיטהר על ידי המים אלא זה מעשה סימבולי של השלכת העוונות.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר