מנקים את הסביבה - פעילות "כוכב הבית" מקדמת מודעות לבריונות ברשת ואיכות הסביבה
פעילות "כוכב הבית" - קידום מודעות לבריונות ברשת (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)

היוזמה החדשה בבתי הספר בעיר: מאבק בתופעת הבריונות ברשת

נלחמים בבריונות ברשת: היוזמה החדשה "כוכב הבית" מיועדת להעלאת המודעות לנושא הכואב - כ-4,100 תלמידי כיתות ז'-ח' ישתתפו בפרויקט

פורסם בתאריך: 12.9.19 12:33

היוזמה החדשה במודיעין שמשלבת מודעות לאיכות הסביבה, ולאלימות ובריונות ברשת: במהלך חודש ספטמבר תצא לפועל הפעילות החדשנית של "כוכב הבית" של העירייה, שתתמקד השנה לא רק באיכות הסביבה אלא גם בנושא הבוער של אלימות ובריונות ברשת. התוכנית מיועדת לתלמידי כיתות ז'- ח' והיא תפעל ב-12 בתי ספר ברחבי העיר, ומופעלת על ידי מחלקת איכות ותכנון סביבה באגף שיפור פני העיר, מינהל החינוך וחברת "לומדים אחרת".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של כל העיר מודיעין

 "כל העיר מודיעין" בפייסבוק

 "כל העיר מודיעין" – גם באינסטגרם


פרויקט "כוכב הבית" יתפרש על פני 14 ימי פעילות, בהם ייקחו חלק כ-2,059 תלמידי כיתות ז',  וכ-2,047 תלמידי כיתות ח' שלומדים בחטיבות ביניים בעיר. לפי מתאר התוכנית, תלמידי כיתות ז' יעברו את הפעילות הנוגעת לנושא איכות הסביבה ואילו תלמידי כיתות ח' את הפעילות הנוגעת לבריונות ואלימות ברשת. למרות ההבדלים בין הנושאים, מבנה התוכנית מבוסס על כך שישנו מכנה משותף עיקרי ביניהם: העברת מסרים חינוכיים וחברתיים באמצעים טכנולוגיים המדברים לליבם של בני הנוער, והעלאת המודעות לחשיבות השפעתם של בני הנוער על המתרחש סביבם – בין אם בתחום איכות הסביבה או האלימות ברשת.

בנוסף להרצאות הפרונטליות שכלולות בתוכנית, במהלך ימי הפעילות יזכו התלמידים לעבור 'חוויה רב חושית' באמצעות המחשות ויזואליות ושימוש במשקפי תלת מימד, וכמו כן הם ייחשפו לתכנים מרתקים ופעילויות אינטראקטיביות באמצעות שלטים אישיים אלחוטיים ושאר עזרי המחשה שמשפרים את חווית הלמידה. המטרה העיקרית של הפרויקט היא ליצור חווית למידה שונה ומודרנית, שאף תלמיד לא יישאר אדיש אליה, לעורר מודעות גבוהה ולהקנות כלים פרקטיים להתמודדות ויצירת עולם טוב יותר על ידי כל אחד מאיתנו.


פעילות "כוכב הבית" - קידום מודעות לבריונות ברשת (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)

"כוכב הבית" – שומרים על הילדים ומנקים את הסביבה (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)


כידוע, המודעות בנושא האלימות והבריונות ברשת עלתה השבוע שוב לכותרות, בעקבות מותו של איתם תמיר, הילד בן ה-10, שנפל ממרפסת ביתו ביבנה לפני כשבוע, ביום שלישי ה-3.9. כפי שפורסם בכלי התקשורת השונים, בשל מותו המפתיע, פרץ גל שמועות אודות הנסיבות שהובילו למותו של תמיר, כשבין הטענות שעלו כי הוא סבל מבעיות חברתיות וחרם.

הילה בן אליעזר, מחזיקת תיק איכות הסביבה בעיריית מודיעין, מוסיפה כי "העיניים הבורקות וההתלהבות של בני הנוער מהפעילות שעברו, בלטו לכל. נראה שהצלחנו להביא את התכנים החשובים הללו אל עולמם, באמצעים הטכנולוגיים ובעזרת מולטימדיה מתקדמת, שהם מנת חלקם של בני הנוער. נמשיך לערוך פעילויות מסוג זה בשיתוף עם מנהל החינוך, על מנת להשריש הלכה למעשה את הערכים הללו לכל בני ובנות העיר".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר