בניין עיריית מודיעין מכבים רעות (צילום: יפעת ראובן)
בניין עיריית מודיעין מכבים רעות (צילום: יפעת ראובן)

העירייה החליטה: גן חב"ד "שושן" ייסגר לאלתר

עיריית מודיעין קבעה כי הגן ברוח חב"ד, שפעל בשכונת משואה, ייסגר. המבנה ששימש את הגן יועבר לגן אחר ששייך לתנועת "יחד". העירייה בתגובה: "נרשמו 13 ילדים בלבד ולכן לא ניתן היה לפתוח את הגן. הוצעו מספר חלופות"

פורסם בתאריך: 1.9.19 14:06

עיריית מודיעין החליטה סופית: הגן ברוח חב"ד – גן "שושן" – שפעל בשכונת משואה, ייסגר. המבנה ששימש את הגן יועבר לגן אחר ששייך לתנועת "יחד". ההורים זועמים על החלטת העירייה, שהתקבלה בשבוע שעבר, לסגור את הגן לגילאי 4-3, ולפזר את ילדיהם בגנים אחרים ברחבי העיר. כמו כן, ההורים מאוכזבים מהחלטת העירייה לשנות את הגן השכן ברוח חב"ד – גן "שיטה" – כך שיכלול את שתי שכבות הגיל הבוגרות ביחד.

הרב יצחק נוימן ,שליח חב"ד במכבים-רעות שאחד מילדיו למד בגן שושן בשנה החולפת, מספר בשיחה עם "כל העיר מודיעין": "25 ילדים שיועדו להיכנס לגן נדחו ממנו. הורים לילדים בגילאי שלוש הידפקו על שעריו ואמרו להם "לא, נסדר אתכם בגנים אחרים".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של כל העיר מודיעין


לטענת ההורים, העירייה התחייבה בפניהם שמבנה גן "שושן" יישאר פנוי וישמש לשעות תגבור לילדי השכבה הבוגרת של גן "שיטה", אך בסופו של ידבר המבנה אוכלס על ידי גן של תנועת "יחד". לדבריו של הרב נוימן "היה לנו חשש לאורך כל הדרך לניגוד אינטרסים ורצון של גני "יחד" להיכנס לאותו מבנה, אבל זה הוכחש באופן נחרץ על ידי העירייה. בסוף, מה שהוכחש, זה מה שקרה".

"בלי הסברים ובלי התנצלויות, השאירו אותנו בלי שום התחייבות לעתיד, ועל זה אנחנו מלינים ומיצרים", מתאר הרב נוימן את תחושת ההורים. "חווינו אכזבה קשה מאוד, אכזבה ותדהמה. אנחנו מופתעים מאוד ואף אחד לא מבין איך בסוף זה הסתיים ככה. המסקנה היחידה היא שחווינו תהליך מאוד מאכזב, מייגע ולא שקוף".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


למרות התחושות הקשות, הרב נוימן מסיים בנימה מפויסת "אין לי או לחב"ד ריב עם מינהל החינוך בעירייה. אנחנו מעריכים אותם וסבורים כי הניהול של המינהל הוא טוב. כעת אנחנו עם הפנים קדימה בשאיפה להחזיר את גני "שיטה" ו"שושן" לפעול יחדיו".

מעיריית מודיעין נמסר בתגובה: "מספר הילדים בגיל 5, שנרשמו לגן היה 13 ילדים בלבד ולכן לא ניתן היה לפתוח את הגן. העירייה הציעה מספר חלופות להקמת גן עבור הילדים ומשלא עלה הדבר הוחלט על כך שלקראת שנת הלימודים תשפ"א תוצע להורים אפשרות לרישום לגנים ברוח חב"ד ובהתאם לתוצאות הרישום יתקבלו ההחלטות על פתיחת הגנים לאותה שנה. בנוסף, חשוב להדגיש: הדברים אותם מציג נציג החב"ד הינם חלקי אמיתות ומשפטים שהוצאו מהקשרם במהלך הישיבות. כמו כן חלק מהאמור אף נוגד את סיכומי הישיבות, שנציג חב"ד עצמו פרסם. עוד חשוב לציין כי בגני יח"ד לא נרשמו ילדים שביקשו רישום לגני שיטה ושושן".

תגיות:

תגובות

2 תגובות
  1. רוני

    חב" ד: ח,מורים ב,לי ד,עת. בפועל חבורת לאומנים הבזים לכל עקרונות הדמוקרטיה.

  2. צביקה ארבל

    אבל בחו"ל כולם חוגגים עליהם…מה? מה אתה חושב, שהם הפראיירים שלך? ולאיזה עקרונות דמוקרטיים הם בזים בדיוק?

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר