מרחב הלימוד החדש בבית הספר עירוני ה' (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)
מרחב הלימוד בבית הספר עירוני ה' (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)

דירוג משרד החינוך: 90 אחוזים זכאים לבגרות במודיעין

לפי נתוני "התמונה החינוכית" לשנת תשע"ח שפרסם משרד החינוך - כ-50 אחוזים מהתלמידים במודיעין ניגשו לבגרות במתמטיקה 4 ו-5 יחידות; כמעט 100 אחוזים מבוגרי מערכת החינוך בעיר מתגייסים לשירות צבאי ושירות לאומי. כל הנתונים

פורסם בתאריך: 21.7.19 07:39

היכן מודיעין ממוקמת בדירוג הארצי של משרד החינוך? לפי הנתונים שהתפרסמו בשבוע שעבר נראה שבמקום גבוה מאוד. לפי נתוני "התמונה החינוכית" לשנת תשע"ח, שפרסם משרד החינוך בשבוע שעבר, 90 אחוזים מהתלמידים במודיעין זכאים לבגרות (הממוצע הארצי עומד על  69.9 אחוזים בלבד) – מדובר בירידה קלה לעומת השנה שקדמה לה, שבה הנתון עמד על 91.9 אחוזים. כמו כן, כ-50 אחוזים מהתלמידים ניגשו לבגרות במתמטיקה 4 ו-5 יחידות. בנוסף, נרשמת עלייה באחוז הלומדים מדעים וטכנולוגיה ואחוז נשירה אפסי.

לפי הנתונים 23,337 תלמידים מתגוררים במודיעין-מכבים-רעות ו-23,233 תלמידים לומדים במערכת העירונית. "הדבר מעיד יותר מכל על בחירה במערכת העירונית כמערכת איכותית וטובה וההישגים המרשימים אליה היא מגיעה", מציינים בעיריית מודיעין, "הם בזכות ההשקעה בהם עם אחוז גבוה ביותר של התמדה (תלמידים המתחילים ונשארים בבתי ספר בעיר ולא עוברים החוצה ממנה) העומד על 93.2% כאשר הממוצע הארצי עומד על 79.7%".

לפי התמונה החינוכית, תלמידי החינוך המיוחד המשולבים במערכת החינוך הרגילה הם 6.6% (כולל ילדים מישובי הסביבה). לצורך השוואה, בערים בעלות מעמד סוציואקונומי זהה, בהרצליה מספר התלמידים המשולבים בחינוך הרגיל עומד 3.6% ובגבעתיים עומד על 2.9% בלבד והממוצע הארצי עומד על 4.7%. בנוסף, מספר התלמידים המשולבים במערכת החינוך העירונית בחינוך הרגיל עלה במערכת העירונית בשנת תשע"ח, 6.6% לעומת 6.1% בשנת תשע"ז. יש להדגיש כי לנתון זה מתווספים בוגרי בתי הספר לחינוך מיוחד פסיפס וגוונים.

יש לציין כי בנתוני הבגרות המצטיינת ממוקמת מודיעין מכבים רעות גבוה מעל הממוצע עם 17.7% זכאות לבגרות מצטיינת, לעומת הממוצע הארצי שעומד על 8.2% בלבד. נתון נוסף הוא העלייה באחוז התלמידים בחינוך הטכנולוגי, שעומד על 34.5%, לעומת שנת תשע"ז שבה היו 33.8%.

נתון לא פחות חשוב – אחוז המתגייסים לצה"ל. לפי התמונה החינוכית כמעט 100% מבוגרי מערכת החינוך במודיעין מתגייסים לשירות צבאי ושירות לאומי (נתונים אלה אינם כוללים את בני הנוער המתנדבים בשנה שלאחר סיום לימודיהם בשנת שירות).


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


ראש העיר חיים ביבס מציין כי "התמונה החינוכית מציגה את פירות ההשקעה שלנו במערכת החינוך העירונית וההישגים הם מרשימים וגבוהים בהרבה מעל הממוצע הארצי בכל הפרמטרים. בהקשר זה חשוב לי להדגיש כי החינוך המיוחד אותו אנו מטפחים ומשקיעים בו משאבים רבים, הוא ללא ספק, אחד ממקורות הגאווה שלנו אשר מייחדים אותנו כעיר סובלנית ומכילה, שאינה מוותרת על אף תלמיד/ה ומעניקה לכולם שוויון הזדמנויות לחברה איתנה וטובה יותר. זאת לצד חינוך מצוין, מתקדם ובלתי מתפשר עבור התלמידים ובכלל זה, גם חינוך לא פחות חשוב לערכים ומעורבות חברתית, שאנו נמצאים בהם בצמרת. אנו נמשיך בשנים הקרובות לעבוד קשה על מנת לשמור על ההישגים היפים ואף לשאוף לשפר אותם יחד עם צוותי החינוך המסורים והנפלאים, מינהל החינוך המקצועי והפיקוח. אני מודה גם להורים האכפתיים והמשקיעים, השותפים שלנו לדרך, למען דור העתיד המצוין שגדל פה בעיר".

מחזיק תיק החינוך סגן ראש העיר מויש לוי: "ככל שהעיר צומחת וגדלה, האתגר בשמירה על המערכת החינוך איכותית ומובילה הופכת לקשה יותר. לכן אני מאוד שמח על כך שבפרמטרים הכל כך חשובים כמו אקלים חינוכי, השקעה בחינוך המיוחד ושילובו במערכת החינוך הרגילה, לימודי המדע הטכנולוגיה והמתימטיקה אנחנו לא רק שומרים על ההישגים הגדולים אליהם הגענו, אנחנו גם מוסיפים להשתפר. כל הכבוד לצוותים החינוכיים, למינהל החינוך, להורים וכמובן לתלמידים על ההישגים היפים".

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר