קידום בגוגל עם גוגל מפות: איך זה עובד? תמונה ממאגר Shutterstock
קידום בגוגל עם גוגל מפות: איך זה עובד? תמונה ממאגר Shutterstock

קידום בגוגל עם גוגל מפות: איך זה עובד?

פורסם בתאריך: 7.4.19 18:53

כולנו מכירים בצורך בקידום אתרים אורגני לאתר שלנו.

אנחנו מבינים שאתר שמתפרסם, ביחוד בזירות תחרותיות, לא ימצא לעולם על ידי לקוחות פוטנציאלים אם הוא לא יקודם באופן מקצועי. אופציה נוספת למשיכה של תנועה היא כמובן הקידום הממומן. זם המשחק מעט שונה, בתמורה לתשלום מיידי, גוגל תשים את המודעה שלנו במקום בולט בדרך כלל לפני התוצאות. אופציה שנהיית מעניינת יותר ויותר היא מה שנקרא קידום לוקאלי. זה בעצם קידום בגוגל, בדגש על תוצאות המפות. במאמר הזה נבין מהו קידום לוקאלי וכן כיצד ניתן לדאוג שהעסק שלנו מקודם כמו שצריך בקידום הלוקאלי על גבי המפות.

מהו קידום לוקאלי

בשנים האחרונות, עם השימוש הגובר באינטנרט ממכשירים ניידים, גובר הצורך של אנשים לקבל תוצאות חיפוש לוקאליות כלומר – מקומיות. גוגל הבינו מוקדם את התופעה ועודדו אותה. גוגל מציעה שירותי חיפוש על גבי מפה. זהו שירות חיפוש שמנסה להביא את כל המידע הכי רלוונטי למפות, בכלל זה: תחבורה ציבורית, תצלומי אוויר, תוואי שטח, חישובים ומדידות שונות, ניווט ועוד הרבה אחרים. אחד מפריטי המידע הללו הוא כמובן ציון בתי העסק על גבי המפה. לאותה נקודת ציון מתווסף גם מידע על העסק שנמצא בעמודה לצד המפה. את המידע הזה, יציג מנוע החיפוש של גוגל גם לגבי חיפושים רלוונטים במסך תוצאות החיפוש במקום יעודי לכך. גוגל יציג עסק או רשימה של עסקים שעונים על החיפוש. המידע המוצג יכלול כמובן שם, טלפון, כתובת, שעות פתיחה ועוד. רבים בוחרים ללחוץ על אחד הקישורים הללו ולהתקשר לבית העסק או אפילו לנווט אליו.

אתם מבינים כבר שלקוחות פוטנציאלים שמקליקים על הקישורים הללו יהיו דבר מבוקש על ידי כל בית עסק. זה מכניס אותנו שוב לצורך בקידום העסק שלנו באותם פרסומים על פני מתחרינו. אם נופיע במקומות טובים יותר בחיפוש הלוקאלי, נרוויח תנועת לקוחות שמחפשים את המוצר או השירות שאנחנו מספקים. למידע נוסף על קידום בגוגל מפות באתר של דניאל זריהן.

כיצד נקדם את העסק שלנו על גבי המפות של גוגל

עתה, כאשר אנחנו מבינים את החשיבות הרבה וגם את הפוטנציאל העסקי בקידום על גבי מפות, בואו נראה איך עושים זאת נכון. מה שצריך לזכור הוא שגוגל מנסה להתאים חיפושים רלוונטים וגם להתאים עסקים שנמצאים בסביבה. בשביל זה עושה גוגל שימוש במידע שהוא יכול לאתר ברשת על העסק שלנו, מיקומו, שעת הפתיחה וכן, גם המלצות עליו.

הנה מה שניתן לעשות בכדי שיהיה לנו יתרון על פני מי שלא קרא את המאמר הזה…:

רישום בגוגל עסקים

הצעד הראשון הוא פשוט להרשם. קחו קצת זמן כאשר אתם עושים זאת והיו מצויידים בכל הנתונים על העסק כגון שעות פתיחה, מספרי טלפון, כתובת מדוייקת וכו'. כמובן שניתן להשלים פרטים בכל זמן אחר. שימו לב שניתן אפילו לפרסם פוסטים ולהכניס מוצרים ומחירים. היו מוכנים לכך מבחינת נתונים ותמונות של המוצר או השירות שלכם.

עוד משהו שכדאי לשים לב אליו הוא נושא התמונות. את התמונות של העסק יכול כל אחד להוסיף. גוגל בוחר אילו תמונות יוצגו קודם לפי תחשיבים של פופולריות ורלוונטיות. אנחנו מציעים להעלות כבר בהתחלה מספר תמונות טובות שגם נותנות ערך ללקוח: עוזרות לו לזהות את המיקום או עוזרות לו להבין במה אתם עוסקים.

המלצות

עשו לכם נוהג שבכל פעם שלקוח מעתיר עליכם שבחים, בקשו ממנו בנימוס לכתוב חוות דעת בעמוד העסק בגוגל. שימו לב שאנחנו לא מדברים על לזייף חוות דעת. גוגל יודעים טוב לאתר את הזיופים הללו וגם אין בזה כל טעם. נקודה נוספת היא לא להתרגש מחוות דעת שלילית שמופיעה פעם בכמה זמן. ענו לה בנימוס ותמשיכו הלאה. כולם מבינים שגם העסק הכי נפלא בעולם נופל על נודניקים כרונים או רמאים כפיתיים…

נצלו כל אתר ואינדקס שיש

טוב, אולי זו מעט הגזמה.. בכל אופן, שווה להרשם בצורה מסודרת למאגרי המידע הקיימים בתחום שלכם. הקפידו שהפרטים שם תואמים לפרטים שסיפקתם בגוגל עסקים והוסיפו תמונות מחמיאות. גוגל אוסף מידע מכל רחבי הרשת, אחד המקומות הללו הם אותם אינדקסים.

הקפידו על מבנה מידע נכון

בשביל שגוגל יקרא נכון את נתוני העסק השונים, תוכלו להשתמש בסכימה שמגדירה בדיוק את המבנה הזה ו'מאכילה' את מנוע החיפוש בנתונים עדכניים בסדר שהוא מבין. גוגל ידע להתמודד גם עם נתונים מפוזרים, אבל בשביל מה להסתכן?

עדכנו נתונים

עברתם למיקום חדש? נוספו או השתנו לכם קווי טלפון? שיניתם סטטוס מ'עוסק מורשה' לחברה בערבון מוגבל? מזל טוב. עכשיו רק תזכרו לשנות את אותם הנתונים בכל המיקומים בהם הם מופיעים. שימו לב שיש אינדקסים שיאנדקסו אתכם בצורה אוטומטית עם נתונים שגויים. ניתן בדרך כלל לפנות אליהם והם מעדכנים את הפרטים.

קישורים

כאשר אתם בונים קישורים, דאגו שחלק מהם יצאו מתוך טקסט (אנקור) שיש לו משמעות לקידום הלוקאלי. זה יכול להיות ציון של העיר או ממש הכתובת. כמו בכל בניית קישורים, צריך לוודא שהיא נעשית בהגיון ובטבעיות מתוך דפים וטקסטים שרלוונטים לנושא באיזושהי צורה.

עקבו אחרי דירוגים

כלי כמו PRO RANK TRACKER יכול להיות שימושי כאשר אתם רוצים לבחון את הביצועים של העסק שלכם בקידום הלוקאלי. המיקום שלו תלוי לא רק במילות החיפוש אלא כמובן גם במיקום שממנו התבצע החיפוש.

התעדכנו

…ושימו לב להתראות שאתם מקבלים מגוגל עסקים. אתם תקבלו התראות על ביקורות חדשות שקיבלתם, על נתונים סטטיסטים של צפיות והקלקות ועוד. גוגל משנים מידי פעם את הפורמט ומעשירים אותו ושווה לעקוב אחרי זה.

 

 


כתבה שיווקית


 

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר