קידום אתרים (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)
קידום אתרים (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)

קידום אתרי וויקס – האם זה אפשרי בשנת 2021?

במאמר הזה נדבר על קידום אתרי וויקס וננסה לסקור כמה מן הפיצ'רים שמספקת וויקס למנהלי אתרים כדי לעודד אותם לשפר את הנוכחות של דפי האתר במנועי החיפוש

פורסם בתאריך: 29.11.20 11:13

בשנים האחרונות עשתה וויקס, החברה הישראלית שמספקת פתרונות להקמה וניהול של אתרי אינטרנט, כברת דרך בכל הקשור אל קידום אתרים.

במשך שנים נחשבה וויקס כפלטפורמה שקשה היה לקדם, בין היתר משום שלא אפשרה לבעלי האתרים ממשק נוח ויעיל לביצוע פעולות SEO פשוטות כמו קביעת מבנה כתובות האתר, וסידור נוח של היררכית התגיות בבלוג, וכן משום שנסמכה על טכנולוגיית פלאש – שמנועי החיפוש השונים התקשו לסרוק ולאנדקס.

אולם אין חולק על כך שבשנת 2021 וויקס נחשבת לפלטפורמה שקל באמצעותה לשפר את הנראות של עמודי האתר במנועי החיפוש השונים ולבצע את תהליך הקידום. נאמר זאת כבר כעת: יש לוויקס עוד דרך ארוכה לעבור בכל הקשור לקידום אתרים, בטח ובטח אלו המכילים אלפי עמודים, אולם נדמה שוויקס מבינה את החשיבות שבהשקעה בתחום.

במאמר הזה נדבר על קידום אתרי וויקס וננסה לסקור כמה מן הפיצ'רים שמספקת וויקס למנהלי אתרים כדי לעודד אותם לשפר את הנוכחות של דפי האתר במנועי החיפוש.

ממשק SEO מובנה

לוויקס יש ויזארד מובנה שמאפשר לבעלי אתרים לבצע את הגדרות הבסיס בכל הקשור ל – SEO. באמצעות הממשק, מאפשרת וויקס לבעל האתר לוודא שהעמודים הקיימים באתר מכילים את מילות המפתח העיקריות, מלמדת אותו כיצד לטייב את כותרות המטא ותיאורי המטא של עמודי האתר, ומסייעת לו לחבר את האתר ל – Google Search Console – כלי התקשורת העיקרי של בעל האתר עם גוגל. באמצעות הקונסול של גוגל יכול בעל האתר לקבל הודעות וחיווים על כיצד נראה האתר דרך העיניים של גוגל, לאתר הודעות שגיאה, פעולות ידניות שגוגל נקטה כנגד האתר בשל הפרת ההנחיות שלה, או הודעות על פריצה של האתר.

הפניות 301

וויקס מאפשרת לבעלי אתרים לנהל הפניות קבועות באמצעות ממש נוח ויעיל. הפניות הן כלי טכני חשוב על מנת להודיע למנועי החיפוש שהעמוד אותו סרקו ואליו הגיעו אינו רלוונטי עוד, ויש עמוד שהם מבקשים להפנות את הגולשים אליו. הפניות 301 מאפשרות לצמצם את הפגיעה בחווית המשתמש והן כלי עזר חיוני בכל הקשור לקידום האתר.

לאחרונה, וויקס הוסיפה את האפשרות להעלות קובץ עם רשימת הפניות מרובות, מה שמאפשר למקדמי אתרים לפעול בצורה מאורגנת ושיטתית לביצוע מעבר של חלקים גדולים מן האתר או אף את האתר כולו לכתובת עמודים שונה.

מפת אתר

מפת אתר הינה קובץ טקסטואלי המאפשר לבעל האתר לתאר בפני מנועי החיפוש השונים את מבנה האתר. וויקס מאפשרת לבעלי אתרים לייצר מפת אתר בקלות ובפשטות ולהגיש אותה בצורה אוטומטית לגוגל. בצורה כזו, בעל האתר אינו נדרש להגיש מחדש את מפת האתר בכל פעם שעמודים חדשים נוספים לאתר או מוסרים ממנו.

שירות SEO Patterns

באמצעות שירות SEO Patterns שמציעה וויקס, יכולים בעלי אתרים להגדיר נוסחה גורפת לכותרות המטא באתר, ולהחיל אותה על אתר שלם. לתכונה הזאת ישנה חשיבות בכל הקשור לקידום אתרים גדולים שלא בוצעה בהם לפני כן עבודת SEO. תכונה זאת מאפשרת לבצע יישור קו מהיר, לייצר אחידות בכל הקשור לכותרות המטא באתר, ולשפר את שיעורי ההקלקה של גולשים במנועי החיפוש – ללא ספק פרמטר חשוב בכל הקשור לקידום אתרים.

דף 404

וויקס מאפשרת לכם לערוך את דף 404 – העמוד אליו מגיעים גולשים באתר כאשר הקלידו כתובת שגויה או הקליקו על קישור לעמוד שכבר הוסר. זוהי דרך מצויינת להשאיר באתר גולשים שממילא מתכוונים לנטוש אותו – ולאותת למנוע החיפוש שאתם משקיעים בחווית המשתמש באתר.

תעודת SSL

תעודת SSL היא אמצעי חיוני לאבטחת ההתקשרות של גולשים לאתר, ולהבטחת הפרטים האישיים שלהם. וויקס מאפשרת לכם להתקין תעודת SSL באתר כברירת מחדל, ללא התעסקות, ומבלי הצורך לחדש אותה בכל תקופה.

אבטחת האתר

אתרי וויקס נחשבים באופן כללי לאתרים בטוחים יחסית, ולא מוכרים בעולם הרבה אירועי אבטחת מידע שבהם נפרצו והושחתו אתרים המבוססים על תשתית וויקס. זוהי תכונה חשובה ביותר בכל הקשור לקידום האתר בגוגל – זאת מפני שמנוע החיפוש הגדול בעולם מעוניין להרחיק גולשים מאתרים המסכנים את פרטיותם ועלולים לייצר להם נזק.

מבנה כתובות האתר

וויקס מאפשרת לכם לקבוע את מבנה כתובות העמודים באתר כרצונכם, ולשלב כתובות בעברית וכתובות באנגלית. מבנה נכון של כתובות url יכול גם הוא לסייע בקידום האתר במנועי החיפוש השונים.

קישורים פנימיים

וויקס מאפשרת לכם להטמיע בעמודי האתר השונים קישורים פנימיים לעמודים אחרים באתר בצורה נוחה. עם זאת, ככל שהדברים נוגעים לבלוג של וויקס – הטמעת קישורים פנימיים היא הרבה פחות ידידותית והרבה יותר מסורבלת.

היררכיית הכותרות באתר

וויקס מאפשרת לכם לערוך את היררכית הכותרות באתר, ולייצר בכל עמוד כותרות וכותרות משנה. בצורה כזאת, היא מאפשרת למנועי החיפוש קריאה נכונה של מבנה העמוד. גם בבלוג מתאפשרת עריכת ההיררכיה של הכותרות, אולם זאת מנוהלת אחרת (ומתחילה, למעשה מ – H2). בכל מקרה, עריכת ההיררכיה של הכותרות באתר היא פשוטה ונוחה.

 

 

 


כתבה שיווקית


תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר