להתגרש נכון: המגשרת ועורכת הדין הילה מאור, מומחית לתקשורת ויחסים (צילום: ערן כהן)
להתגרש נכון: המגשרת ועורכת הדין הילה מאור, מומחית לתקשורת ויחסים (צילום: ערן כהן)

להתגרש נכון: המגשרת ועורכת הדין הילה מאור, מומחית לתקשורת ויחסים

כשעמדתם תחת חופה ונשבעתם אמונים, לא תיארתם לעצמכם שיבוא יום ותעמדו על מדרגות הרבנות. אבל גם אם האהבה נגמרה, התא המשפחתי נשאר. ורק בשבילו שווה לעשות הכל כדי שפירוק החבילה עדיין ישאיר אותה שלמה וללמוד להתגרש נכון. המגשרת ועורכת הדין הילה מאור (מומחית לתקשורת ויחסים), תעזור לכם לשמור על הביחד על אף שבחרתם לחיות בנפרד

פורסם בתאריך: 20.7.20 11:34

שיר ידוע מזמר שחווה כמה פרידות בחייו מספר על הבטחה שניתנה בין שני צדדים ברגע של חולשה, שאם זה יגמר הם יגמרו את זה יפה. אבל בפועל, כשהאמוציות מתגברות ההיגיון נעלם ובמקום להיות האחת עם השני אתם מוצאים את עצמכם מנגחים האחד את השנייה. זה טבעי, במקום מסוים זה אפילו מובן, אבל זה לא חייב להיות כך ואפשר ללמוד להתגרש נכון. המגשרת ועורכת הדין הילה מאור (מומחית לתקשורת ויחסים), תעזור לכם לעשות את זה אחרת. היא תכנס למקום הרגיש ביותר שלכם, תכיל את כל הרגשות שמתפרצים החוצה ותלווה אתכם לעבר עתיד טוב יותר. עתיד שבו תנהלו בהרמוניה חיים של ביחד ולחוד.

מעבר לניסיון רב השנים, המומחיות והמקצועיות שרכשה, מה שבאמת גרם להילה להבין שפרידה יכולה לבנות חיים ולא להרוס אותם היה כשהתא המשפחתי שלה התפרק. גם היא חוותה על בשרה את החלום ושברו. אלא שהכלים בזכותם היא מלווה אלפי זוגות לעתיד טוב יותר עמדו לזכותה. הפרידה האישית שלה נבעה ממקום מכבד ותקשורתי, והיא ראתה כמה השפעה ומשמעות יש לדרך בה בוחרים בני הזוג להיפרד. כיצד זה משפיע על איכות החיים, השפעה שהיא הרבה מעבר למילים או לתיאוריה. בשבילה זה לא היה רק גישור, אלא תהליך משמעותי וחשוב שעזר לשני הצדדים לחיות באושר ובנפרד.

ליווי צמוד. הילה מאור (צילום: יעל לב)

ליווי צמוד. הילה מאור (צילום: יעל לב)

"אני שהייתי שם, שחוותה את זה ושיצאה חזקה יותר, אני היא ההוכחה הניצחת שפרידה יכולה להפוך לתהליך חברי ונכון", מספרת הילה. "מעבר להיותי מגשרת אני בעצם אדריכלית חיים. אני בונה ומהנדסת את מערכת היחסים בצורה שמעניקה ביטחון, יציבות ושקט. מעצבת מבנה חזק שיהיה אמיד מול הרוחות הסוערות ושינויי מזג האוויר. אני המיילדת שלא הייתה שם בזמן שנזרעו ניצני הסכסוך ולא זו שתלווה את בני הזוג בעתיד, אבל נמצאת ברגע הקריטי ביותר. בלידה של ההסכם. וחשוב לי לתכנן יחד איתם את ההסכם הנכון, המדויק והמתאים ביותר לצרכי המשפחה".

הילה מאור סיימה בהצטיינות לימודי משפטים ותואר שני במשפטים, במסלול גישור ויישוב סכסוכים של אוניברסיטת בר אילן והיא חברה בלשכת עורכי הדין בישראל מזה כ-15 שנה. במהלך עבודתה בשירות הציבורי הפנה הבוס שלה את תשומת ליבה לכך שכדאי שתחשוב על שינוי מסלול מחדש. שהרבה יותר מאשר תובעת מתאים לה להיות בעצם מגשרת. זאת לנוכח העובדה שהילה כמעט ולא ביקרה בבתי משפט. מרבית התיקים שניהלה נסגרו הרבה לפני שראו שופט. היא לא היססה לרגע והתמחתה כמגשרת משפחתית ועסקית, מאמנת אישית, זוגית, כלכלית ועסקית מוסמכת. בהמשך היא אף לקחה את זה צעד נוסף קדימה והקימה את 'המגשרים' – מרכז המוביל לתקשורת ויחסים בו היא משמשת כמנכ"לית, מתוך אמונה שאפשר וניתן ליישב סכסוכים בדרך אחרת. כמו כן, הילה מנחה ומכשירה מגשרים צעירים ומייסדת תכנית פרקטיקום בגישור (גירושין) במסגרת הנהלת בתי המשפט.

"אם יש משהו שאני מצטערת עליו הוא שכמגשרת צעירה לא היה מי שינחה אותי, מי שילמד אותי גישור בצורה פרקטית ובעזרת תהליך הוליסטי שלם. הצורך הגדול הזה לעזור למגשרים בתחילת דרכם להיות טובים יותר הוביל אותי לפתיחת התכנית הראשונה בארץ לפרקטיקום בגישור, משפחה וגירושין. מדובר בקורס מקיף בו מקבלים הלומדים ידע מעמיק בהיבטים משפטיים, כלכליים ומשפחתיים. הם מצטרפים לגישורים אמיתיים ויוצאים עם ארגז כלים וידע פרקטי לביצוע נכון ומקצועי של השליחות המשמעותית ביותר המשפיעה על חייהם של מאות אלפי אנשים. חשוב לי להנגיש למגשרים צעירים את הפרקטיקה מתוך התעסקות אמיתית בקונפליקטים. ההבנה הזו חשובה לאין שיעור ברצון שלנו להביא לשקט ממנו ניתן יהיה להתחיל פרק חדש בצורה טובה וחזקה יותר".

מהו תהליך גישור ובמה הוא שונה בעצם מההליך המשפטי?

"הנהלת בתי המשפט והלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מצביעות כי משך תיקי הגירושין מתנהל בממוצע כשנתיים, העומס בבתי המשפט גדול וישנם כ-1,000 תיקים לכל שופט מכהן. מה שאומר שהתהליך יכול להימשך לא מעט שנים טובות. אומנם הליך הגישור פועל בתוך עולם המשפט, אבל הוא מכוון לעולם רחב יותר המאפשר יצירת פתרון גמיש ויצירתי המותאם לצרכיהם של בני הזוג. מדובר בתהליך שמחליף דיונים משפטיים והחיסכון ניכר בזמן הקצר, בעלויות הכלכליות המכבידות וכמובן מקל על ההיבטים הרגשיים והמנטליים שבאים לידי ביטוי במלוא עוצמתם בתהליך הפרידה. זהו תהליך רצוני שבני הזוג בחרו להיכנס בו, וכפועל יוצא מכך הם שיחליטו מה יהיה הפתרון למחלוקת. למגשר אין כל סמכות להחליט, אין לו סמכויות של בורר או שופט, ומשכך הוא בוודאי לא יכול לכפות את דעתו. זה המקום עבור בני הזוג לקבוע בעצמם מה הכי נכון להם. זאת נקודת המוצא לפיה הגישור מסתיים בהסכם מחייב אך ורק אם בני הזוג הסכימו ביניהם. הבחירה נתונה בידיהם בכל רגע נתון. חשוב לציין כי השיחות במסגרת תהליך הגישור הן אישיות וחסויות ועל המגשר מוטלת חובת סודיות מוחלטת, מה שמאפשר לנהל את התהליך בפתיחות, בכנות, בשקיפות מלאה ובתום לב".

למה חשוב לבחור בהליך גישור?

"בדרך כלל כשמדברים על גט האסוציאציות שעולות לנו לראש הן מוסד הרבנות, חצאי אמיתות, גירושים מכוערים של חברים, עורכי דין, אסטרטגיות משפטיות, רווח, הפסד וכמיהה ליום שאחרי שלא ברור כיצד הוא יראה. גישור בעצם לוקח את המשבר והופך אותו להזדמנות. ללכת בדרך של גישור היא בחירה שבה משאירים את כל האמוציות בצד ולוקחים אחריות על החיים. בחירה שבני הזוג יודו עליה עוד שנים רבות. היא תשפיע ישירות על איכות חייהם, על חיי ילדיהם ועל החוסן הנפשי שלהם. עצם ההחלטה להיפרד היא החלטה מורכבת ולא פשוטה שיש לה השלכות רגשיות, חברתיות וכמובן השלכות כלכליות שישפיעו על המשך חייהם. אין ספק שתהליך הגישור יכול, ולו במעט, להקל על כל המורכבויות הקיימות גם כך. בתהליך נלקחים בחשבון כל המרכיבים הפרקטיים, המשפטיים, ההוריים, הכלכליים, הרגשיים והאישיים ומתוכם נבנה מנגנון הידברות עתידי ותקשורת טובה ומכבדת. אין צד מנצח או צד מפסיד. שני הצדדים שווים ומקבלים מענה כל אחד לצרכיו. זהו תהליך אימוני המאפשר מגוון פתרונות. תהליך ממנו יצאו בני הזוג מחוזקים לקראת חייהם החדשים".

מהו תפקידו של המגשר?

"תפקיד המגשר המקצועי הוא להיות צד שלישי, אובייקטיבי, ניטרלי, שמכיר את שלבי התהליך, מנוסה בתהליכי פירוד וגירושין ומסייע לבני הזוג להגיע להסכמות הנכונות ביותר עבורם. מטרתו לפשט את מה שכרגע מרגיש מורכב ולוט בערפל, ברגישות ועם המון ידע וניסיון מקצועי. עליו לראות את התמונה כולה, לשמוע את הסיפור, להבין את הצרכים, לבחון את האינטרסים, לדבר בגובה העיניים ובעיקר לחשוב על היום שאחרי ואיך מעצבים אותו הכי נכון עבור בני הזוג. תהליך פרידה מורכב מהמון רבדים שלא פעם נופלים בין הכיסאות. יש בהם מהצד הפרקטי, האישי, המנטלי, הרגשי, הכלכלי, המשפטי שכדי לנווט ביניהם ולהביא אותם לידי ביטוי ומיצוי יש צורך בבעל מקצוע שמבין את ההשפעה של כל החלטה על כל העולמות. סוג של מנטור בעל מיומנויות גישור, פתרון סכסוכים והגעה למסקנות. מישהו שיטפל בצורה הוליסטית בכל אותם רבדים וייתן להם מקום".

עד כמה חשובה בחירת המגשר?

"ההחלטה להיפרד היא החלטה מורכבת ולא פשוטה. הבחירה מי ילווה את בני הזוג באחד מהרגעים הכי משמעותיים בחיים שלהם הולכת להשפיע ישירות על העתיד שלהם. תהליך הגירושין דורש הבנה מקיפה ועמוקה בכלל הסוגיות מבחינה משפטית, רגשית, כלכלית, משפחתית, הורית, וככל שיש אמון וחיבור למגשר כך תהליך הגירושין פשוט ואפקטיבי. לכן, חשוב שתהיה כימיה, אמון וביטחון במגשר שיקל על התהליך. על בני הזוג לבחון אם הם מרגישים שהמגשר מקצועי, בעל ניסיון עשיר בגישור גירושין, אם הוא עובד בצורה מאורגנת, אם הוא מייצר אמפתיה ואובייקטיביות ואם התחברו אליו כאדם. כל אלה מייצרים שקט נפשי ואפשרות להתרכז במה שחשוב".

על מה חשוב לך כמגשרת לשים דגש?

" כמי שעברה תהליך גירושין וחוותה את השלבים המורכבים, חשוב לי מאוד הליווי האישי משלב שיחת הייעוץ ועד להסכם מלא שאיתו שני בני הזוג יהיו שלמים. בל נשכח שמדובר בתחום קשה רגשית ואמוציונאלית ובתהליך מורכב ולא פשוט, שבסופו עלינו לדעת כיצד להפוך קונפליקט לפרידה חברית ויצירת מבנה חיים חדש ונכון. הגישור לפיו אני מנחילה את תורתי מגיע מגישת השפע. אני מאמינה שאחד ועוד אחד שווה שלוש. ככל שנהיה בנתינה, במודעות ומתוך בשלות ורצון שלכולם יהיה טוב, הפתרונות בדרך ליישוב הסכסוך יהיו טובים יותר. לכל בעיה או משבר יש שפע של אפשרויות ופתרונות, ויחד עם בני הזוג אני מצליחה למצוא את הפתרון הטוב ביותר עבורם. פתרון שלוקח בחשבון את היכולות, הרצונות והצרכים שלהם. כך, שגם במשבר הכי גדול בחיים, אפשר בהחלט לעשות זאת בצורה נכונה ובונה ולהגיע למצב של הרמוניה, שיתוף, חברות ופתיחות. מרכז המגשרים שבבעלותי נותן מענה גג לכל האספקטים ועוזר לצדדים להגיע לתהליך נכון, חזק ומדויק. הוא מקדם שיח תקשורתי אחר ומכבד. אנחנו זוכים לראות הצלחות אדירות גם כאשר זוגות הגיעו ממקום של פערים גדולים. הגישור יצר ביניהם פתיחות. הם למדו לעשות את זה אחרת, להתנהל אחרת ולתקשר אחרת. הם בנו מערכת יחסים חדשה, עתידית וחזקה יותר. לעיתים, הרבה יותר ממה שהגיעו מלכתחילה".

המגשרת עו"ד הילה מאור

טלפון: 052-3324867

לאתר: המגשרת הילה מאור

לפייסבוק: המגשרים – המרכז לגישור מבית עו"ד הילה מאור

 

סניפי מרכזי המגשרים בפריסה ארצית:

מודיעין, תל אביב, גבעתיים, ראשון לציון, ירושלים, יבנה, חיפה, בנימינה ובאר שבע


כתבה שיווקית


 

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר