עו"ד בשמת פרי שמחיוף (צילום: אורלי דניאל "בעין המצלמה")
עו"ד בשמת פרי שמחיוף (צילום: אורלי דניאל "בעין המצלמה")

עו"ד ונוטריון לדיני מקרקעין במודיעין וירושלים – בשמת פרי שמחיוף

עו"ד לדיני מקרקעין ונוטריון בשמת פרי שמחיוף, מתמחה בחוזי מכר וליווי עסקאות בתחום דיני מקרקעין, מסבירה מהם הדברים החשובים שעלינו לבדוק בעסקת קניה ומכירה של נכסי נדל"ן, מה חובה לבדוק כאשר עומדים לרכוש נכס ומדוע לא כדאי לעשות זכרון דברים

פורסם בתאריך: 27.10.19 10:22

עסקת נדל"ן היא אחת מעסקאות המכר הכי מורכבות שיש. מי שאינו בקיא בחוקים ואינו מודע לחובותיו או זכויותיו עלול לפעול באופן שגוי ולשלם על כך ביוקר ולכן כאשר רוצים לרכוש או למכור דירה, חשוב מאוד לקבל ליווי מקצועי מאדם הבקיא בתחום. עו"ד לדיני מקרקעין ונוטריון, בשמת פרי שמחיוף, מסבירה מה כדאי לבדוק כאשר עומדים לרכוש נכס ומדוע לא כדאי לעשות זכרון דברים

לעו"ד בשמת פרי שמחיוף ניסיון עשיר ומרשים בתחום המשפטי בדיני מקרקעין. מזה 24 שנים היא פועלת כעו"ד ונוטריון בתחום הנדל"ן. עו"ד פרי שמחיוף אף משמשת כמגשרת וכמוסמכת לערוך ייפוי כוח מתמשך בתחום הצוואות והירושות. משרדה נמצא במודיעין, אך לקוחותיה מגיעים מכל קצוות הארץ ובאים מסקאלה רחבה של סטטוסים: משקיעים, לקוחות פרטיים, חברות, קבוצות רכישה. עסקאות הנדל"ן אותן היא מלווה הן החל מבנייה חדשה, דרך התחדשות עירונית, וכלה ביזמות.

עו"ד פרי שמחיוף מסבירה שכל חוזה שנערך בעל פה בישראל, דינו כחוזה שנערך בכתב, למעט חוזה מכר נדל"ני. חוק המקרקעין מחייב אותנו לערוך הסכם בכתב בכל הנוגע לעסקת נדל"ן. חוזה מכר נד"לני הוא למעשה מסמך בכתב המגדיר את ההסכמות בין הצדדים בכל הנוגע להגנות, סדר התשלומים, הנאמנות להבטיח את רישום הנכס על שם הקונה ועוד. רבים הלוקחים חלק בעסקת נדל"ן, עושים שימוש בזכרון דברים, מתוך רצון לקבע את העסקה, אך הם אינם מודעים לכך שזכרון דברים מהווה הסכם מכר. "הבעיה היא שלמרות שהוא מהווה עסקה בכתב המחייבת דיווח לרשויות המס על ביצוע עסקה, זכרון דברים לא מכיל את ההגנות והמנגנונים הנכונים להבטיח את שני הצדדים. הצדדים לא בודקים מראש את הדרוש לבדיקה ובין היתר – האם יש היטל השבחה בעסקה, מה חתך מס השבח בעסקה (דהיינו כמה בפועל יישאר למוכר ביד אחרי שימכור), האם ישנן חריגות בניה שעשויות לשנות את פני הנכס ולגרוע ממנו בעת קבלתו על ידי הקונה ועוד . חשוב להבין כי ככל שביצוע זכרון דברים אינו מדווח לרשויות המס, הדבר מהווה הפרת חוק ויש קנסות בצידו והדבר עשוי לגרור את הצדדים לתביעות בבתי משפט, ביניהם בשל העסקה הלא מסויימת שערכו ולכן  ההמלצה היא להמנע מזכרון דברים בעסקת נדל"ן", מציינת עו"ד בשמת פרי שמחיוף.

עו"ד בשמת פרי שמחיוף (צילום: אורלי דניאל "בעין המצלמה")

עו"ד בשמת פרי שמחיוף (צילום: אורלי דניאל "בעין המצלמה")

מי שמבצע עסקת נדל"ן, נוטה לחשוב כי בדיקת הנכס בטאבו היא הרישום היחיד שיש לבדוק, אך מסתבר שמדינת ישראל מגוונת מבחינה רישומית, והטאבו זו לא הכתובת היחידה שעלינו לפנות אליה על מנת לבדוק את הדברים. סוגי רישום אחרים הם חכירה (רישום זכויות שמהווה שכירות ארוכת שנים ) שנפוצה יותר בבתים פרטיים או רישום של זכויות בחברה משכנת (הקבלן שבנה את הדירה, ונרשם כטאבו ביניים) או נכסים הנמצאים מעבר לקו הירוק, ושם מדובר ברישום שונה. קיים מגוון רחב של סוגי רישום, ואדם שאינו בקיא בפרטים, עלול ליפול בין הכיסאות.

אחד הדברים שמייחדים את משרדה של עו"ד בשמת פרי שמחיוף הוא המחויבות שלה למתן שירות מקצועי עם דגש על מעורבות אישית ויחס אישי ללקוח. "אני רואה במקצוע שלי שליחות וחשוב לי לתת ליווי כולל ללקוח כשהוא נכנס לעסקה". עסקת נדל"ן היא אחת העסקאות המשמעותיות ביותר עבור רוב האנשים, ולעיתים מלווה במשבר רגשי ומכבש לחצים עצום בגלל ההשקעה הכלכלית הגדולה. אחד הערכים המוספים של עו"ד בשמת פרי שמחיוף הוא הבקיאות הגדולה שלה בכל העניין המימוני, וההתנהלות מול הבנקים. לקוחותיה יודעים שהם יכולים להישאר רגועים כל עוד היא מלווה את העסקה, ומעניקה להם את השירות המקצועי והאיכותי ביותר, תוך התאמת החליפה המשפטית לכל לקוח בצורה אינדיבידואלית.

אחד הלקוחות שהגיעו למשרדה של עו"ד בשמת פרי שמחיוף עמד לפני כריתת חוזה לרכישת נכס מעיזבון, וביקש ייעוץ משפטי נוסף לזה שכבר היה לו. "למרות שהלקוח הגיע כדי לברר שאלה נקודתית, היה לי חשוב לראות את המכלול ושאלתי האם נעשה תכנון מס ראשוני לעיזבון. הסתבר כי לא נעשה תכנון ולכן עכבנו את המכירה וביצענו תכנון מס, ערכנו הסכם חלוקת עיזבון וחילקנו אותו באופן שמקסם את האפשרויות, וחסך ללקוח למעלה מחצי מיליון שקל. תכנון מס נעשה מתוך מבט-על על העסקה ויכול להתקיים רק מתוך בקיאות בתחום ונסיון רב שנים, כמובן שיש בצד זה ערך מוסף משמעותי מאוד עבור הלקוח". מסכמת עו"ד בשמת פרי שמחיוף.

 

עו"ד ונוטריון לדיני מקרקעין – בשמת פרי שמחיוף

כתובת: בית שמעון קומה 4 קניון עזריאלי רחוב ערער 9, מודיעין

טלפון: 08-9266005

נייד: 054-2544545

לאתר: www.psblaw.co.il


כתבה שיווקית


 

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר