שכונת מוריה, מודיעין
שכונת מוריה, מודיעין (צילום: פרטי)

אושרה התוכנית העירונית להרחבות הבנייה במודיעין

תושבי העיר יכולים להגיש בקשות להיתרי בנייה עבור סגירת מרפסות עורפית, הוספת חדרים על גגות המבנים וניצול חללים נוספים בבית

פורסם בתאריך: 16.7.18 08:39

בקרוב: תושבי מודיעין יוכלו להגיש היתרים להרחבות בנייה בצורה מסודרת. אתמול, ראשון, 15.7, אישרה הוועדה לתכנון ובנייה מודיעין, בראשות יו"ר הוועדה וראש העיר חיים ביבס, את התוכנית להרחבות בנייה. התוכנית תפורסם בשבועות הקרובים לטובת הליך מתן תוקף, שבסיומו הצפוי בעוד כחודש ימים יוכלו תושבי העיר להגיש בקשות להיתרי בנייה. מדובר בתוספות כגון סגירת מרפסות עורפית, הוספת חדרים על גגות המבנים וניצול חללים נוספים בבית.



בעירייה מציינים כי "התוכנית מהווה מסגרת תכנונית שקופה לתוספות ולהשלמות בינוי, במטרה לאפשר התאמות לצורכי האוכלוסייה, וזאת לצד שמירה קפדנית על איכות המרקם הבנוי ושמירה על חזות פני העיר ואיכויות הבנייה. התוכנית חלה על כל שכונות מודיעין המאוכלסות היום (מלבד מכבים ורעות), ונוגעת למבנים בני שנתיים לפחות מיום אכלוס המבנה שבתחומו".

בעלי דירות העומדים בקריטריונים שנקבעו בתוכנית יוכלו להגיש בקרוב בקשה להיתר ונספח אדריכלי לאישור הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, ללא צורך בהגשת בקשה לשינוי התב"ע (תוכנית בניין עיר).

כזכור, כפי שפורסם בתחילת השנה ב"כל העיר מודיעין" תוכנית זו הוכנה על ידי משרד האדריכלים נעמה מליס בשיתוף אגף ההנדסה של העירייה. הנחיות העיצוב האדריכלי המוטמעות בתוכנית מאפשרות ניצול חללים כלואים, הרחבות בהיקף (קונטור) המבנה והוספת חדרים על גגות המבנים או מרתפים, בהתאם להוראות התוכנית.

מודיעין, תמונה כללית של העיר

מודיעין-מכבים רעות

בעירייה הדגישו כי התוכנית אינה מוסיפה יחידות דיור, וכי לא כל יחידת דיור בעיר ניתנת להרחבה במסגרתה. התוכנית מחלקת את העיר ל'טיפוסי בינוי' שקיימים בה: צמוד קרקע, צמוד קרקע טורי, גן-גג, 'רגיל', עמק, פינתי, מדורג, קשתי-'כתר' ורב קומות. התוכנית מפרטת עבור כל טיפוס את ההרחבות המותרות בו. מסמכי התוכנית יעלו לאתר העירייה בשבועות הקרובים.


העירייה בודקת: מה גרם לחתולי הרחוב להתעלף בשכונת הפרחים?


 

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר