חשיפת המצודה הרומית בגבעת התיתורה (צילום: יצחק מרלמשטיין)
גבעת התיתורה (צילום: יצחק מרלמשטיין)

גבעת התיתורה – גן ארכיאולוגי חדש

רשות העתיקות מציבה על הגבעה פריטים ארכיאולוגיים המשחזרים את תקופת החקלאות הפורה באזור מודיעין

פורסם בתאריך: 3.7.18 09:14

מחזירים את גבעת התיתורה לימיה הפורחים ביותר: ביום חמישי האחרון הגיעו תלמידי שכבה ד' מבית ספר 'אופק' לגבעת התיתורה, על מנת לקחת חלק בנטיעות עצים במקום, בהיותם 'בית ספר מאמץ' של הגבעה, האחראי על ניקיונו ועל טיפוחו של האתר.

התלמידים הנרגשים סיירו במקום וראו את עבודות הטיפוח והשימור שמבצעת העירייה באמצעות החברה הכלכלית, לצד רשות העתיקות, רשות הטבע והגנים, קק"ל והחברה להגנת הטבע. העבודות כוללות את הקמתו של גן ארכיאולוגי, המבוצעות בימים אלה על ידי רשות העתיקות.


 


 

בגן ניתן יהיה לראות כ-20 פריטים ארכיאולוגיים מאזור מודיעין וגבעת התיתורה, כולל שחזור של ארבעה מתקנים חקלאיים, שבוצע על ידי יהושע דריי מרשות העתיקות. הממצאים כולם מאפיינים את האזור הכפרי הפורה שהיה לאורך ההיסטוריה על הגבעה ובאזור מודיעין. מחשבה ותכנון רב הושקעו בהצבת הממצאים, כדי שיהפכו למעשה לנוף אותנטי המשתלב היטב עם אופייה של הגבעה. לצד הממצאים, מוצבים שלטי הדרכה המסבירים את מקורם ואת ייעודם של הממצאים השונים.

במסגרת הפעילות נטעו התלמידים בעצמם זנים שונים של עצים ארצישראליים, כדוגמת עצי שקד, תאנה וזית, המאפיינים את עצי הגבעה. הם עשו זאת עם ראש העיר, חיים ביבס, עם סגן ראש העיר מויש לוי ועם מנכ"לית החכ"ל, מיכל ענבר-פרפרי.


ממצא ארכיאולוגי מוצב על ידי רשות העתיקות בגבעת התיתורה (צילום: חורחה נובומינסקי)

ממצא ארכיאולוגי מוצב על ידי רשות העתיקות בגבעת התיתורה (צילום: חורחה נובומינסקי)


מטרת העבודות על הגבעה הינה לפאר ולספר את הסיפור ההיסטורי החשוב של אזור מודיעין והגבעה לאורך תקופות רבות, ובכך לחזק את החיבור לטבע ולמקום. העבודות נעשות תוך תכנון מוקפד וזהיר המדגיש את יופייה של הגבעה ומנגיש אותה לטובת המטיילים.

תלמידי בית הספר אופק בגבעת התיתורה (צילום: חורחה נובומינסקי)

תלמידי בית הספר אופק בגבעת התיתורה (צילום: חורחה נובומינסקי)

את המידע על אודות הגבעה, על ההיסטוריה שלה ועל בעלי החיים והצמחייה שעליה יוכלו המבקרים לקבל מ-'מודי', הדמות המודיעינית שמלווה את אתרי הטבע והמורשת של העיר. לאורך שבילי התיתורה יוצבו שלטי הסבר והמחשה עם עמדות קוליות וסימון QR, שיאפשר קבלת מידע מורחב מאתר האינטרנט של העירייה, וכן יאפשר למטיילים לקבל מידע באמצעות הטלפון החכם שברשותם, נוסף על המידע שנמצא בשלטים. פתיחתה הרשמית של הגבעה המשוקמת תהיה במהלך הקיץ.


גם אתם נתקעתם בתחנה? מה קורה עם התחבורה הציבורית במודיעין?


 

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר