מתנות (צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)
(צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)

חגיגת המתנות לצוות החינוכי בגן ובבית הספר – לגיטימי או מוגזם?

רגע לפני סוף השנה שוב עולים ברשת הוויכוחים סביב פסטיבל המתנות של ההורים לצוותים החינוכיים בגנים ובבתי הספר, שמגיע לעתים למאות שקלים. אז מי צריך לצ'פר את הגננות והמורים - משרד החינוך או ההורים?

פורסם בתאריך: 26.6.18 17:55

השנה מתקרבת אל קיצה, ובין כותלי בית הספר והגנים, ניתן להבחין בהורים עוברים ושבים עמוסים בשקיות, קטנות כגדולות ובתוכן המתנות.

קניית מתנות לצוות החינוכי לעתים בשווי של מאות שקלים היא תופעה שקיימת מזה זמן רב, כשההורים מרגישים צורך לצ'פר את הגננות והמורות על העבודה עם היקר להם מכל. נשאלת השאלה האם זה הכרחי? במיוחד בעידן שבו ההורים, טובעים במטלות היום-יום, וקורעים תחת הנטל הכלכלי. האם ילד שאמא שלו קנתה מתנה לגננת, יקבל יותר תשומת לב וחיבה מהגננת מאשר ילד שאמא בחרה שלא לעשות זאת? הנושא עולה לאחרונה לדיונים ברשתות החברתיות בין הורים שתומכים בהענקת מתנות אישיות לצוותים לבין הורים שלא.



במרבית הגנים והכיתות, נהוג שהועד רוכש מתנות לצוות החינוכי בשם כל ההורים, אולם, בנוסף לזה ישנה תופעה שהורים רבים מרגישים צורך לפנק בנוסף למתנה הסמלית שניתנת על ידי הוועד הכיתתי.

לילך חיון מנטש, תושבת מודיעין ואמא לשלושה ילדים. הגדול עולה לכיתה ו', האמצעית עולה לכיתה ג', ובן הזקונים עולה לגן עירייה, מספרת: "אני בוועד של הכיתות של הילדים שלי, ואני בעד לקנות מתנה בשם הוועד ועוד אחת בשמי. זה כמו שאת עובדת במקום עבודה ומקבלת מתנה לחג. מבחינתי המורות והגננות האלה עובדות בשבילנו ההורים כל השנה, וצריך לתת להם מתנה לחג".

אבל יש להם מעסיק, וזה לא ההורים.

"נכון, אבל הן עובדות בשבילנו. כשאת עובדת בחברה מסוימת, את עובדת עבור המעסיק שלך שנותן לך מתנה, אבל במקרה הזה הן עובדות בעיקר בשבילנו. הן מלמדות את הילדים שלנו, מחנכות אותם. גם בפן האישי. נותנות להם דרך ארץ. אני חושבת שמגיע להן ואם אני בפן אישי כאמא שמרוצה מהעבודה שלה עם הילד שלי, אז אני גם אקנה לה מתנה באופן אישי, וזה מה שאני עושה תמיד. מהגדול ועד הקטן. לכל המורות".

לילך חיון מנטש (צילום: אלונה ירדן)

לילך חיון מנטש (צילום: אלונה ירדן)

מה נהוג לקנות?

"במקצועי אני גרפיקאית, ואני אוהבת להכין דברים. אני מעדיפה מתנות ערכיות ושנשארות. למשל עכשיו לסוף השנה הכנתי מגנט למקרר שהוא לוח מודעות ויש עליו תמונה של הבן שלי ושל המטפלת שמקבלת את המתנה. חשוב לי מאוד הפן האישי. בנוסף לזה קניתי להן שרשרת. בשם הוועד אני קונה גיפט – קארד כי קשה לקלוע לטעם".

תגיות:

תגובות

תגובה אחת
  1. דורית

    אנחנו בחרנו לתת למטפלות בגן של הבת שלי גיפט כארד של BUYME לכל אחת שמנו סכום סמלי שאיתו היא יכולה לעשות מה שהיא רוצה ולבחור לקנות מה שהיא רוצה, זו מתנה מספיק יפה ומכובדת שכולם אוהבים

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר