השדרה המרכזית במע"ר (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)
השדרה המרכזית במע"ר (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)

הכנסות עיריית מודיעין לשנת 2019 מארנונה לעסקים: 117 מיליון שקלים

גזבר העירייה יניב עמוס מדווח השבוע כי מדובר בעלייה בהכנסות מארנונה לעסקים, לעומת השנה שעברה - 107 מיליון שקלים; הצפי בעירייה כי בשנת 2020 יירשם זינוק בנתון בעקבות השקת המע"ר החדש שכולל פתיחת עסקים חדשים

פורסם בתאריך: 6.11.19 08:33

בשנת 2019 הסתכמו הכנסות העירייה מתשלומי ארנונה לעסקים ב-117 מיליון שקלים, כך דיווח השבוע גזבר העירייה יניב עמוס בישיבת המועצה, שבה הוצג התקציב העירוני לשנת 2020.  עמוס דיווח כי השנה נרשמה עלייה בהכנסות תשלומי הארנונה של בעלי העסקים במודיעין  – כאשר בשנת 2018 עמד הסכום על 107 מיליון שקלים. "סכום זה מהווה 43 אחוזים מסך הכנסות העירייה מארנונה", ציינו בעירייה והוסיפו כי הצפי שבשנת 2020 תהיה עלייה נוספת בהכנסות הארנונה מעסקים – וזאת בשל השקתו של המע"ר החדש במודיעין, שבו יפעלו עסקים חדשים.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של כל העיר מודיעין

 "כל העיר מודיעין" בפייסבוק

 "כל העיר מודיעין" – גם באינסטגרם


"פרויקט הדגל של העיר בשנים האחרונות, הקמת מרכז העסקים של העירייה, נמצא בשלבים הסופיים לקראת תחילת פעילות בשדרה המרכזית", מדגישים בעירייה, "כאשר השדרה עצמה כבר מוכנה וכידוע, ראש העיר חתם לפני כשבוע על טופס האיכלוס הראשון ויזמים אחרים כבר נמצאים בשלבים מתקדמים מאוד של בינוי המתחמים".


יניב עמוס (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)

יניב עמוס (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)


בפגישה שהתקיימה בשבוע שעבר בעיריית מודיעין, שבה השתתפו יזמים ובעלי עסקים במע"ר החדש, העלה הקבלן חיים זקן בקשה למתן הקלות בתשלום הארנונה במתחם. כפי שפורסם ב"כל העיר מודיעין", עוד באוו דיון הוסבר לזקן כי הבקשה להעניק הקלה בארנונה אינה חוקית, "שכן אסור לעירייה להעניק הקלות פרטניות בתשלום הארנונה", כך נמסר מהעירייה.

כפי שפורסם אתמול ב"כל העיר מודיעין", תקציב עיריית מודיעין לשנת 2020 עומד השנה על כ-677 מיליון שקלים – מדובר בכ-37 מיליון שקלים יותר מתקציב 2019, המהווים גידול של כשישה אחוזים, לעומת תקציב העירייה אשתקד, שנאמד בכ-640 מיליון שקלים. התקציב המלא יאושר היום, רביעי, בישיבת המועצה.

בתוך כך, גם השנה, כפי שנעשה בשנים האחרונות, תעביר העירייה סכום של מיליון שקלים המיועד לכיסוי הגרעון העירוני. כידוע הגרעון, הקיים עוד משנותיה הראשונות של העיר, עומד ערב שנת הכספים 2019 על סכום של כ-5.6 מיליון שקלים ובסוף שנה זו הגרעון צפוי לרדת לכדי 4.6 מיליון שקלים. כמו בכל שנה גם בשנת הכספים 2020 הקציבה העירייה סכום של כמיליון שקלים לצמצום הגרעון, כך שעל פי התחזית בסוף שנת 2020 צפוי הגרעון העירוני לעמוד על כ-3.6 מיליון שקלים, בעוד שבשנת 2010 עמד גרעון המצטבר העירייה על סכום של 18 מיליון שקלים.

ראש העיר חיים ביבס אמר בין השאר בישיבה שבה הוצגו הנתונים כי "מודיעין מכבים רעות היתה ועודנה עיר בצמיחה והתקציב שלנו מהווה המשך מימוש המטרות והאתגרים הרבים שעומדים בפנינו בקדנציה הנוכחית כאשר המרכזיים שבהם הם פיתוח מרכז העיר החדש והקמת השכונות החדשות. לצד המשך פיתוח אתרי פנאי כמו המשך הרחבת פארק הטבע העירוני בוואדי ענבה, פתיחת המרכז המוסיקה והתרבות בשדרה המרכזית, הקמות של מועדוני נוער ועוד. זה המקום לציין לשבח את החברות העירוניות ולהודות על ביצועיהן, החברה הכלכלית, היכל התרבות, עמותת סחלבים, מנהלת אופק ותאגיד 'מי מודיעין'".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר