בעיות הבטיחות בבית הספר נתיב זבולון: העירייה לא נענתה לדרישות ההורים
בית הספר "נתיב זבולון" (צילום: גדעון בכר)

בית הספר נתיב זבולון: ההורים מתלוננים על מפגעי בטיחות בדרכים

לצד פסי ההאטה, שהותקנו סמוך לבית הספר, דורשים ההורים להוסיף כיכר. העירייה: "מוסיפים לבחון כל הזמן באופן מקצועי את מערך התנועה והצמתים"

פורסם בתאריך: 16.10.19 08:13

הורים לתלמידים בבית הספר "נתיב זבולון" בשכונת הנחלים מתלוננים על מפגעי בטיחות בדרכים סמוך למבנה המוסד הלימודי, דורשים להגביר את אמצעי הבטיחות על מנת למנוע תאונות דרכים.

בית הספר "נתיב זבולון" ממוקם בסמוך לשני רחובות חד סטריים וצרים, מה שגורם לדברי ההורים לבעיות בהורדת הילדים בכניסה לבית הספר עקב היעדר מקומות חניה זמניים. כמו כן, בעיה החניה באזור הכניסה לבית הספר גורמת לאוטובוסים ולרכבים פרטיים לעלות על המדרכה. בנוסף, לטענת ההורים, בסביבת בית הספר ישנם שלושה צמתים סואנים, שאינם מרומזרים, שמסכנים את התלמידים בדרכם אל הלימודים.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של כל העיר מודיעין

 "כל העיר מודיעין" בפייסבוק

 "כל העיר מודיעין" – גם באינסטגרם


יש לציין כי כדי להתמודד עם הסכנה בדרכים העירייה התקינה פסי האטה, שנועדו להפחית את מהירות המכוניות, אך לטענת ההורים צריך לנקוט צעדים נוספים כדי לפתור את הבעיה. על מנת להפחית את הסיכון, מפעיל בית הספר בצמתים המסוכנים משמרות זה"ב של תלמידים וכן מתנדבים מבוגרים שתפקידם לשמור ככל הניתן על בטיחות התלמידים, אך ההורים טוענים כי גם פתרון זה אינו מספק וצריך לשנות את מצב התחבורה באזור באופן משמעותי.

ל"כל העיר מודיעין" נודע כי ההורים התריעו בעבר בפני העירייה על בעיות הבטיחות, וביקשו לערוך שינויים משמעותיים בתשתית התחבורתית במקום כדי להפחית את הסיכון בסביבת בית הספר. בעירייה מציינים השבוע כי הותקנו פסי האטה לפני הצומת של עמק החולה-נחל צין, אולם הגורמים המקצועיים בעיריייה החליטו כי אין צורך בכיכר תנועה.


הכניסה לבית הספר 'נתיב זבולון' (צילום: גדעון בכר)

סמוך לבית הספר 'נתיב זבולון' (צילום: גדעון בכר)


יצוין שבידיעה שהתפרסמה לאחרונה ב"כל העיר מודיעין" הובא מחקר המדרג את בתי הספר במודיעין על פי כמות הצעירים שנפגעו בתאונות דרכים בסביבתם הקרובה בין השנים 2014-2018. במחקר עולה שבית הספר הממ"ד "נתיב זבולון" מדורג במקום השני במודיעין (במשותף עם עוד שני בתי ספר) עם 10 נפגעים מתחת לגיל 19 בסביבתו הקרובה.

מעיריית מודיעין מכבים רעות נמסר: "רחוב עמק החולה בו ממוקם בית הספר 'נתיב זבולון' וכן הרחובות הסמוכים חוצי העמק, עמוסים כמו שאר המקומות בעיר, בשעות שבין 7 וחצי בבוקר ל-8 בבוקר. בעקבות כך, מעבר למעברי החציה הקיימים בצמתים ומשמרות הזה"ב, הוסיפה העירייה פסי האטה לפני הצומת של עמק החולה-נחל צין, אשר יעילותם בהורדת מהירות הנסיעה והגברת הזהירות בדרכים, מוכחת. ההחלטה על הצבת פסי ההאטה ניתנה לאחר בחינת הגורמים המקצועיים בעירייה, אשר סיירו בשטח ונמצא כי אין צורך בכיכר תנועה. לגבי שינוי תנועת האוטובוסים ליד בית הספר בזמן הורדת התלמידים, הרי שגם נושא זה נבחן לעומק עם משרד התחבורה, ומאחר ומדובר בהארכה משמעותית של חצי קילומטר לכל נסיעה, הבקשה לא אושרה. בהקשר זה חשוב להדגיש כי מרבית משתמשי האוטובוסים הינם תלמידים, לרבות תלמידי 'נתיב זבולון' ואין כל היגיון בהארכת נסיעתם ללימודים. העירייה מוסיפה לבחון כל הזמן באופן מקצועי את מערך התנועה והצמתים ברחבי העיר, ואם ידרשו פתרונות ושינויים נוספים הרי שאלו יהיו".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר