נטיעת עצים בנחל ענבה (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)
נטיעת עצים בנחל ענבה (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)

למען שיקום נחל ענבה: מבצע לנטיעה של מאות עצים צעירים

השבוע החלה נטיעה של עצים צעירים בגדות נחל ענבה - שממוקם בין תחנת הרכבת פאתי מודיעין למחלף ענבה. בשבועות האחרונים, אחרי רדת הגשמים, החלו לנבוט צמחי בצל ופקעות כדוגמת כלנית ורקפת

פורסם בתאריך: 25.12.18 09:22

ממשיכים לשקם את אזור נחל ענבה: בימים אלו ניטעים עצים צעירים לגדות נחל ענבה, כחלק מהעבודות הנעשות לאורכו, למען שיקום השטח. הנטיעה, של מאות עצים צעירים, נעשית על ידי קק"ל ב'מסדרון נחל ענבה' – בין תחנת הרכבת פאתי מודיעין למחלף ענבה, מתחת לגשר.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


הנטיעה מומנה על ידי 'ערך חליפי' ששולם על ידי החברה הכלכלית של העירייה, עבור העצים שנכרתו בשטח שכונת מורשת. נטיעת העצים מהווה שלב נוסף בשיקום המסדרון האקולוגי הארצי בתחום העיר – עבודות המבוצעות על ידי החכ"ל, העירייה, רשות הטבע והגנים והקק"ל בהובלת אקולוג הפרויקט, מנחם אדר.


נטיעת עצים בנחל ענבה (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)

נטיעת עצים בנחל ענבה (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)


השתילים הצעירים, כדוגמת חרוב, שיזף, אלה אטלנטית ועוד, יתפתחו בשנים הקרובות, וכשיתבגרו יעניקו מסתור לבעלי חיים רבים ויספקו להם מזון. הדבר חשוב במיוחד עבור הצבאים, אשר נמנעים מחצייה מתחת לגשרים גבוהים. הציפייה היא כי עם התפתחות הצמחייה תעלה איכות השטח בעיני הצבאים, ויגדל הסיכוי שאלה יעזו ויחצו מתחת לגשר.

'מסדרון נחל ענבה' מהווה חלק מהמסדרון האקולוגי הארצי – שטח פתוח שמאפשר תנועה של בעלי חיים ומעבר שלהם בין אזורי טבע. שטח זה נקטע על ידי כביש 431, והמקום היחיד שבו ניתן לחצות את הכביש בבטחה מבלי להסתכן בדריסה הוא אותו מסדרון לאורך נחל ענבה.

בחודש מרץ שעבר יזמה החכ"ל, בהובלת אקולוג הפרויקט, מהלך מעניין וייחודי בארץ לשיקום המסדרון האקולוגי ליד הנחל. המהלך, ששמו המקצועי הוא 'חישוף אקולוגי', כולל הסרה של שכבת הקרקע העליונה מהשטח שבשכונת מורשת ההולכת ונבנית. שכבה זו הועברה לאתר השיקום ליד נחל ענבה ופוזרה בו. בשבועות האחרונים, אחרי רדת הגשמים, החלו לנבוט זרעים שהיו בקרקע, וכן צמחי בצל ופקעות כדוגמת כלנית ורקפת.

עד כה חייבה רשות הטבע והגנים להעתיק צמחים מוגנים, בעיקר גאופיטים (צמחים שלאורך תקופה מסוימת רק חלקם שמתחת לקרקע נותר חי), משטחי בנייה. פעולה זו מצריכה הקצאת משאבים רבים, והתועלת שבה מוגבלת כיוון שמדובר במינים בודדים מתוך מאות מינים שמתקיימים בשטח. הפעולה הזו גם לא מהווה תחליף ראוי לאובדן השטח הפתוח. לעומתה, החישוף האקולוגי אינו דורש משאבים רבים, ותועלתו עולה על העתקת הגיאופיטים בכך שהוא שומר על מינים רבים שמתקיימים בשטח. עתה, ממתינים ברשות הטבע והגנים לראות את תוצאותיו וליישמו בהמשך במקומות אחרים.

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר