טוראי ע', מסיים קורס סייבר (צילום: דובר צה"ל)
טוראי ע' (צילום: דובר צה"ל)

ממסיימי קורס מגן בסייבר היוקרתי בצה"ל – טוראי ע' ממודיעין

תחת נהלי צנזורה כבדים מספר ע', שלמד בתיכון אורט עירוני ד' במודיעין, על הקורס הנחשק שבוגריו מגנים על המדינה במרחב הרשת: "הקורס מאוד אינטנסיבי, ונמשך במשך כל שעות היום. זה מאוד קשה ללמוד יום שלם משמונה בבוקר ועד הלילה"

פורסם בתאריך: 6.3.18 13:09

טוראי ע', חייל בן 19 ממודיעין סיים בשבוע שעבר קורס מגן בסייבר – אחד היוקרתיים בצה"ל. ע' למד בתיכון אורט עירוני ד', והרחיב את לימודיו במגמה מדעית הנדסית ופיזיקה. בין תחביביו – משחקי מחשב, פאזלים וחידות במתמטיקה ופיזיקה.

מודיעין צריכה פוש – להורדת האפליקציה של כל העיר מודיעין

בשיחה עם "כל העיר מודיעין", ותחת נהלי אבטחה כבדים הוא מספר על הקורס: "הקורס מאוד מגובש ויש הרבה מקום להתפתחות חברתית ולצד זה, הקורס מאוד מקצועי. יש כאן דברים שלפני שלושה חודשים לא הייתי מאמין שאדע אותם ברמה כל כך גבוהה ומקצועית".

בצה"ל מציינים כי קורס מגן בסייבר הוא אחד מהקורסים היוקרתיים בבסמ"ח – האקדמיה הצה"לית למקצועות המחשב וההגנה בסייבר, הקורס מכשיר מגני סייבר לכל הצבא. פעילות מערך ההגנה בסייבר מאפשר את קיומן של פעילויות מבצעיות ביבשה, באוויר והים. בכך היא משפיעה על כל יחידות הצבא, הן בביטחון השוטף והן בזמן מלחמה. במסגרת התפקיד מבצעים המגנים פעולות של זיהוי, חקירת הרשת ומבצעים בהבטי סייבר שונים.

קורס מגן בסייבר נמצא תחת אגף תקשוב וההגנה בסייבר. הקורס אורך כ-16 שבועות וכרוך בחתימה של כ-18 חודשי קבע, בנים ובנות כאחד. הקורס מקנה ידע בעולם התשתיות, התוכנה, מערכות ההפעלה, התקשורת, ההצפנה, החקירה ומתבסס על סימולטורים מתקדמים המדמים מצב אמת.

ע' שהתגייס בסוף נובמבר, עדיין לא יודע איפה ישובץ, עכשיו משסיים את הקורס, ומטעמי אבטחת מידע, גם אם יידע, אינו יכול לומר.

מתוך קורס הסייבר בצה"ל (צילום: דובר צה"ל)

מתוך קורס הסייבר בצה"ל (צילום: דובר צה"ל)

מי מתקבל לקורס?

"אני יכול לומר שרוב התלמידים עשו בגרות 5 יחידות במתמטיקה, הרוב גם פיזיקה ודברים כאלה. כנראה זה סוג האנשים שהם לוקחים. לא בגלל הציונים, אלא על סמך תכונות ויכולות".

מהן התכונות שצריך כדי להתקבל?

"אני לא יודע. אני מניח שזה בעיקר לפי צורת החשיבה שלי שהיא צורת חשיבה יצירתית ואנליטית, וגם בגלל הגישה, כי בקורס מתחילים מאפס, הפרמטרים לקבלה לא תלויים בכלל בידע קודם. אני התקבלתי לקורס על סמך ראיון שעשיתי".

מה היה הכי קשה בקורס?

"הקורס מאוד אינטנסיבי, ונמשך במשך כל שעות היום. זה מאוד קשה ללמוד יום שלם משמונה בבוקר ועד הלילה במשך כל השבוע. צריך להתרגל לזה וזה יכול להיות מאוד מתיש".

מתוך קורס הסייבר בצה"ל (צילום: דובר צה"ל)

מתוך קורס הסייבר בצה"ל (צילום: דובר צה"ל)

בקורס יש יותר בנים או בנות?

"יש יותר בנים. זאת סוגיה שעלתה וזה משהו שפועלים לשנות אותו. בבסמ"ח מנסים לעשות שיהיה שוויון מגדרי בקורסים. מעודדים בנות לבוא ולדעתי זה חשוב שבנות יהיו יותר במקצועות הטכנולוגיים. בהערכה גסה אפשר לומר שבקורסים קודמים היו 40 אחוזים של בנות בקורס. יש מקום לעודד השתתפות של נשים, ולא משנה מאיזה מגזר ומאיפה באו. יש אמנם יותר גברים בקורס, אבל אין באמת סיבה שזה יהיה ככה".


Notice: הפונקציה wp_get_loading_optimization_attributes נקרא בצורה לא תקינה. An image should not be lazy-loaded and marked as high priority at the same time. למידע נוסף כנסו לניפוי תקלות בוורדפרס. (הודעה זו נוספה בגרסה 6.3.0.) in /home/kolhairmodiin/public_html/wp-includes/functions.php on line 6031

 

החברים שלך יודעים שהיית בקורס מגן סייבר?

"סיפרתי רק לחלק מהחברים שהתקבלתי".

טוראי ע', מסיים קורס סייבר (צילום: דובר צה"ל)

טוראי ע' (צילום: דובר צה"ל)

כמה זה נחשב קורס יוקרתי, וכמה תיכוניסטים רוצים להגיע אליו?

"זה נחשב מאוד יוקרתי והמון תיכוניסטים רוצים להגיע לזה. אני מאוד רציתי להגיע לזה".

כשתשתחרר מהצבא, המסלול שלך בעולם התעסוקה יהיה מקביל ליוצאי 8200?

"כן. יש בוגרים של הקורס שמשתלבים מאוד טוב בשוק ההייטק. אין סיבה שלא".

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר