פעילות המשטרה במודיעין (צילום: דוברות המשטרה)
פעילות המשטרה במודיעין (צילום: דוברות המשטרה)

מודיעין: 193 דוחות נרשמו בחודש דצמבר בגין שימוש בנייד בזמן נהיגה

במשטרה מציינים כי בחודש שעבר נערכה במודיעין פעילות רחבה וממוקדת לתפיסת נהגים המשתמשים בטלפון הנייד בזמן הנהיגה: "די בשבריר שנייה של חוסר תשומת לב ובסטייה קלה של הרכב כדי לגרום לתאונה קשה"

פורסם בתאריך: 2.1.18 16:43

193 דוחות תנועה נרשמו במהלך חודש דצמבר 2017 בגין שימוש בטלפון הנייד בזמן הנהיגה במודיעין. "משטרת ישראל ביצעה, במהלך חודש דצמבר, פעילות רחבה וממוקדת בעיר מודיעין", נמסר מהמשטרה, "במהלכה נרשמו 193 דוחות תנועה כנגד נהגים שהשתמשו בטלפון הנייד בזמן הנהיגה. נהגים המשתמשים בטלפון הנייד בזמן הנהיגה מסכנים את עצמם ואת משתמשי הדרך ותאונות רבות מתרחשות בשל היסח הדעת במהלך הנהיגה בשל השימוש בטלפון הנייד".


פעילות המשטרה במודיעין (צילום: דוברות המשטרה)

פעילות המשטרה במודיעין (צילום: דוברות המשטרה)


.

"די בשבריר שנייה של חוסר תשומת לב בזמן נהיגה", מוסיפים ואומרים במשטרה, "ובסטייה קלה של הרכב, כדי לגרום לתאונה קשה". כידוע, עבירה של שימוש בטלפון בזמן נהיגה גוררת בצידה קנס של 1,000 שקלים והורדת נקודות לחובת הנהג. "מדובר בפעילות שמטרתה מאבק בתאונות הדרכים", מדגישים במשטרה, "ומשטרת ישראל תמשיך לבצע פעילויות אכיפה נוספות ברחבי העיר מודיעין".

מסקר של עמותת אור ירוק, שהתפרסם לפני כחודשיים, עולה כי 54 אחוז מהנהגים ברחבי הארץ מודים כי הם מסמסים בזמן הנהיגה, כאשר הכי הרבה קוראים ומקלידים בנהיגה – באזור המרכז. עוד עולה מהסקר כי 95 אחוז מהציבור חושב שלקרוא ולכתוב הודעות בטלפון הסלולרי במהלך נהיגה זו פעולה מסוכנת במידה רבה מאוד. מהסקר עולה עוד כי 53 אחוז מהנשאלים הודו שהם מדברים בטלפון הנייד במהלך נהיגה ללא דיבורית ו-86 אחוז הודו שהם מדברים בטלפון הנייד במהלך נהיגה עם אוזניה או בדיבורית.

תפיסת הסכנות ברורה כמעט לכל הנשאלים, לפי הסקר, 96 אחוז חושבים שזה מסוכן במידה רבה מאוד לגלוש באינטרנט וברשתות החברתיות במהלך הנהיגה; 84 אחוז טוענים כי זה מסוכן במידה רבה מאוד גם לדבר בטלפון הסלולרי במהלך נהיגה; ו-24 אחוז מהנהגים חושבים שלדבר בטלפון במהלך נהיגה עם דיבורית או אוזניה גם היא פעולה מסוכנת במידה רבה מאוד.


Notice: הפונקציה wp_get_loading_optimization_attributes נקרא בצורה לא תקינה. An image should not be lazy-loaded and marked as high priority at the same time. למידע נוסף כנסו לניפוי תקלות בוורדפרס. (הודעה זו נוספה בגרסה 6.3.0.) in /home/kolhairmodiin/public_html/wp-includes/functions.php on line 6031

 

רבים מהנשאלים בסקר מעריכים כי מסוכן להשתמש בסלולארי בנהיגה אך מוכנים לקחת את הסיכון: באזור המרכז הודו 51 אחוז מהנשאלים כי הם מדברים בטלפון הנייד ללא דיבורית או אוזניה בנהיגה בתדירות כלשהי, ו-65 אחוז העידו כי הם קוראים או כותבים SMS / WhatsApp בזמן הנהיגה בתדירות כלשהי. לעומת זאת, באזור ירושלים הודו 45 אחוז מהנשאלים כי הם מדברים בטלפון הנייד ללא דיבורית או אוזניה בנהיגה בתדירות כלשהי ו-45  אחוז אף העידו כי הם קוראים או כותבים SMS / WhatsApp בזמן הנהיגה בתדירות כלשהי.

פעילות המשטרה במודיעין (צילום: דוברות המשטרה)

פעילות המשטרה במודיעין (צילום: דוברות המשטרה)

ארז קיטה, מנכ"ל אור ירוק: "אנחנו עדים לעליה מתמדת במספרי הנפגעים בתאונות דרכים, בכל יום מתרחשות תאונות קטלניות ונפצעים רבים. אין מספיק ניידות משטרה בכבישים, אין מספיק שוטרים. הנהגים לא חוששים מהמשטרה כיוון שהם פשוט לא רואים אותה בשטח, כי חסרות מאות ניידות בדרכים. נהג שרואה ניידת יוריד את הרגל מהגז באופן טבעי, לא יסמס וינהג באופן בטוח יותר. במקומות בהם קיימת נוכחות מוגברת של ניידות ושוטרים יש ירידה בתאונות ובנפגעים. משרדי הממשלה האחראים על הבטיחות בדרכים חייבים לקחת אחריות ולהגביר את ההסברה בנושא הסכנות בשימוש בסלולארי והסחות הדעת בנהיגה ומעל הכל להגביר את האכיפה".

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר