בניין עיריית מודיעין מכבים רעות (צילום: יפעת ראובן)
בניין עיריית מודיעין מכבים רעות (צילום: יפעת ראובן)

במוקד דוח מבקר עיריית מודיעין לשנת 2019: תופעת הסיפוח של שטחי ציבור לבתי תושבים

מבקר העירייה אריק משיח מתמקד בדוח הביקורת לשנת 2019 בתופעת הפלישות של תושבים לשטחי ציבור פתוחים (שצ"פ), שמתרחשת ברחבי העיר - "העירייה צריכה לפעול בכל האמצעים שברשותה כנגד הפלישות"

פורסם בתאריך: 12.8.20 07:32

מבקר עיריית מודיעין אריק משיח הציג בשבוע שעבר את דוח הביקורת לשנת 2019. במוקד הדוח – תופעת הסיפוח של שטחי ציבור לבתי תושבים. שני הנושאים הנוספים שעומדים במרכז הדוח הם – בחינת פעילות מחלקת החשמל העירונית ובדיקת עבודת ועדת מלגות.

פלישות לשטחי ציבור פתוחים בעיר. בדוח נכתב כי נושא נבחר לאחר שמבקר העירייה קיבל תלונות של תושבים המתגוררים בשכונות השונות בעיר על סיפוח שטחים ציבוריים פתוחים, באופן שמגביל את התנועה והשימוש של המלינים בשטחי הציבור וכן תלונות של תושבים המטיילים בעיר.

מסקנותיו של מבקר העירייה אודות הדוח היו כי קיימת בעיר תופעה פסולה של סיפוח שצ"פ לבתי התושבים. יחד עם זאת אין לעירייה מדיניות בנושא. לדברי המבקר, העירייה לא נקטה במדיניות לטיפול בנושא. מבקר העירייה ציין כי ישנו "טופס הנטיעות" שהינו טופס מתקופת מועצה מקומית מכבים רעות שלא קיבל תוקף רשמי מעולם ולדעת הביקורת כי למרות שאין מדיניות ברורה של נבחרי ציבור בנושא, טופס זה הפך להיות הלכה נהוגה ברשות. זאת למרות שמסמך הנטיעות לא אושר על ידי ועדה או באופן פורמלי אחר.

המבקר המליץ בעניין זה "יש להסדיר את נושא הפלישות בהקדם כאשר ההסדרה של הפלישות לשטחי ציבור תתבצע תחילה באותם מקומות בהם יוגדר הצורך הבטיחותי ל'פתיחת צירים' לרכבי כיבוי והצלה וכן 'פתיחת צירים' לרכבים המיועדים לתת שירות חיוני לאחזקת תשתיות של מים וביוב".

עוד קבע הדוח כי "העירייה צריכה לפעול בכל האמצעים שברשותה כנגד פלישות לשטחים בהם זכויות דרך. העירייה תבחן האם ניתן לפעול להסדרה ופינוי משטחים אליהם פלשו באמצעות מח' הפיקוח העירוני וחוקי העזר".

יש לציין כי ועדת הביקורת בעירייה בראשותו של חבר המועצה אבי אלבז המליצה לשלוח מיידית מכתבי התראה משפטיים לתושבים שפלשו/סיפחו/טיפחו שצ"פ שאינם במעטפת החיצונית, כמו פלישות לתוך שטחים מגוננים על ידי העירייה. "באופן כללי, העירייה תפעל מיידית בכל האמצעים המשפטיים והאחרים שעומדים לרשות אגפי האכיפה של העירייה, כנגד תושבים שיסרבו לקיים את הנחיות העירייה בנושא פלישות לשטחי ציבור", כך נמסר.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר מודיעין4"

 "כל העיר מודיעין" בפייסבוק

 "כל העיר מודיעין" – גם באינסטגרם

  פנו למייל האדום של "כל העיר מודיעין" [email protected]


הנושא השני בדוח עוסק בביקורת על עבודת מחלקת החשמל, ואחת המסקנות היא שלמחלקת החשמל נבחר מ"מ לא מתאים לתפקיד סגן מנהל מחלקה שהוא מהנדס אלקטרוניקה אך אינו חשמלאי ואינו מחזיק הסמכה כל שהיא בתחום. "הביקורת סברה כי לא ניתן לאייש תפקיד של סגן מנהל מחלקת חשמל על ידי מי שאינו קשור לתחום החשמל", ציינו בעירייה, ועדכנו כי "בינתיים הוחלף העובד בעובד אחר שהינו בעל השכלה בתחום החשמל.

עוד עלה מדוח המבקר כי לא קיים מאגר נתונים ממוחשב המנהל את המאור הציבורי בעיר. יחד עם זאת, המבקר ציין כי המחלקה מעסיקה יועץ להקמת מאגר כאמור אך גם עבודתו של זה דורשת השלמות עתידיות כך שהמאגר שנבנה אינו שלם. "מסקנה נוספת של מבקר העירייה היא שלמרות שלא ניתן להסיק מסקנות על התרחשות עתידית בנוגע להחלפת התאורה בעיר לתאורת לדים, חלה חובת היערכות נכונה על גורמי המקצוע טרם יציאה למכרז", כך מצוין בדוח.

עוד קבע המבקר כי תחזוקת התאורה במתקני הספורט, באולמות ובמגרשים, לוקה בחסר. הליקויים הועברו בצורה מסודרת על ידי מנהל מחלקת הספורט. בנוסף, המבקר קבע כי המתקנים המוארים בעיר מחוברים לרשת החשמל העירונית ללא תוכניות חשמל וללא אישור מחלקת החשמל. כמו כן המתקנים המוארים בעיר אינם ממוספרים או מסומנים ויש קושי להגדיר מתקן מואר על פי כתובת או על פי מיקומם על כבישים. עוד נמצא שחשבונות החשמל אינם נבדקים ואינם עוברים בקרה. המבקר קבע בנושא זה כי בקרה של חשבונות החשמל ותיקון הספקי הצריכה כמו גם בקרה של חשבונות החשמל ופעילות ממוקדת לביצוע קריאת מונים (חיובים על פי צריכה) הייתה משיבה לקופת העירייה כספים שנמצאים בחשבון הבנק של חברת החשמל.עוד נמצא כי מחלקת החשמל לא עשתה שימוש בסעיפי הסנקציה המופיעים בחוזה ולא קנסה את הקבלן לאורך תקופת החוזה בשל אי עמידה בזמנים לטיפול בתקלות. זאת למרות שהמחלקה מבצעת בקרה מקצועית על חשבונות הקבלן אחזקה המועסק על ידם, טרם הגשתם לתשלום.

הנושא השלישי בדוח עסק בוועדת המלגות. לפי הדוח, בשנת 2019 חילקה העירייה מלגות לסטודנטים בסך של 210 אלף שקלים, בתמורה להתנדבות בפעילויות למען הקהילה, במשך שנת הלימודים בהיקף של 40 שעות. בדוח מצוין כי שני סטודנטים  לא ביצעו את שעות ההתנדבות כמתחייב. ונמצא כי אינם מעוניינים לבצע את ההתנדבות. העירייה החלה לפעול להשבת הכספים שקיבלו כמקדמה על חשבון המלגה, מאוחר יותר התברר ששני הסטודנטים ביקשו להאריך את תקופת הפעילות, ביצעו את פעילות ההתנדבות, ולכן אינם צריכים להחזיר את כספי המלגות.  לדברי המבקר, פעילות להשבת הכספים טומנת בחיבה אמירה ומתן תוקף לחשיבות ההתנדבות בפעילויות למען הקהילה.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


תגיות:

תגובות

4 תגובות
  1. צבי

    שיטפלו קודם כל בעצים והצמחיה שפולשים מהבתים וחוסמים את המעבר במדרכות עד כדי סיכון.

  2. מישו

    צבי – מה שאתה מבקש זה אותו הדבר. צמחיה מהבתים שפולשת וחוסמת. זו גם פלישה לשטח ציבורי.

  3. הפוסל במומו פוסל

    לצערנו העיר גדלה בקצב משמעותי אך המחלקות הרלוונטיות בעיר מתנהגות כאילו אנחנו עדיין בשנת 2010

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר