חיסון, ד"ר מיכאל קאופמן (צילומים: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE, פרטי)
חיסון, ד"ר מיכאל קאופמן (צילומים: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE, פרטי)

מנהל מרפאת לאומית במודיעין: "יש לחץ רב על החיסונים, אנחנו ממתינים לקבל מנות חדשות"

בשיחה עם "כל העיר מודיעין" מספר ד"ר מיכאל קאופמן, מנהל סניף קופת חולים לאומית במודיעין, על העומסים שנרשמים בתורים לחיסונים, ומסביר: "ברגע שמקבלים חיסון לוקח לו שבועיים עד שהוא מתחיל להשפיע. אני לא יודע עד כמה זה אפקטיבי לגל הזה שאנו חווים כרגע, אך אין ברירה. כדאי להתחסן"

פורסם בתאריך: 7.1.20 14:56

החשש מפני מחלת השפעת וסיבוכיה נמשך – המחלה שגבתה מתחילת העונה מספר קורבנות, ועשרות מאושפזים במצב קשה-בינוני בבתי החולים ברחבי הארץ, גרמה לנהירה של מטופלים רבים לקבל חיסון במרפאות קופות החולים. גם בקופת חולים לאומית במודיעין נרשם זינוק במספר המתחסנים – כתוצאה מכך הוזמנו מנות חיסון נוספות שיגיעו בשבוע הבא.

"בכל שנה מתים משפעת בעולם וגם בארץ", מסביר בשיחה עם "כל העיר מודיעין", ד"ר מיכאל קאופמן, מנהל סניף קופת חולים לאומית במודיעין. "למשל בשנה שעברה מתו מהמחלה כ-17 אנשים, ולפני שנתיים כ-37 חולים נפטרו. הציבור שוכח את זה, אך כל שנה זה חוזר על עצמו, משום מה השנה בגלל שאירעו 3 מקרי מוות בשבוע אחד, כנראה בגלל הפרסומים בכלי התקשורת, זה עורר בהלה בציבור ולכן נוצר ביקוש רב להתחסן נגד השפעת. למשל, אנחנו קיבלנו כ-100 חיסונים שתוך שעות בודדות נגמרו".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של כל העיר מודיעין

 "כל העיר מודיעין" בפייסבוק

 "כל העיר מודיעין" – גם באינסטגרם

  פנו למייל האדום של "כל העיר מודיעין" [email protected]


"מדי שנה ישנה תחרות בין הקופות מי מחסן יותר", מוסיף ואומר ד"ר קאופמן. "השנה לא היה צורך בכלל הפרסומים שעשו את כל העבודה. וכידוע, יש לחץ רק על החיסונים, אנחנו ממתינים לקבל אספקה חדשה של מנות חיסונים".

לדברי ד"ר קאופמן, בשל המחסור כרגע בחיסונים בכל רחבי הארץ, ישנה העדפה לחסן את אוכלוסיית היעד, מאשר שאר הציבור. בנוסף, מספר כי בשל ריבוי מקרי המוות בתקופה האחרונה בשל נגיף השפעת ישנו זינוק בכמות המתחסנים בקופת חולים לאומית במודיעין.

"אנשים צריכים לזכור ברגע שמקבלים חיסון לוקח לו שבועיים עד שהוא מתחיל להשפיע. אני לא יודע עד כמה זה אפקטיבי לגל הזה שאנו חווים כרגע, אך אין ברירה. כדאי להתחסן, ובוודאי אוכלוסיית היעד: מבוגרים מעל גיל 65, חולים כרוניים, נשים בהריון, ילדים מתחת לגיל 12, ישנה העדפה שהם יקבלו קודם את החיסון ואם רואים שאין מספיק חיסונים – צריך לתת חיסונים לאוכלוסיית היעד קודם ולא לאחרים".

"אצלי בקופת חולים אני רואה יותר מודעות", מדגיש ד"ר קאופמן. "אפילו באים להתחסן יותר מדי אנשים, יש לחץ רב. בשורה התחתונה אני חושב שהציבור הבין ויודע מה זה שפעת, במידה ויש אנשים עם חום כאבי שרירים, כאבי ראש, יש להיזהר מהם, לא לבוא איתם במגע ובקרבה. מכיוון שההידבקות היא על ידי התעטשות או מעבר הווירוס דרך מגע ידיים. למשל, מספיק שבן אדם מתעטש באוטובוס ונוגע בידית האחיזה אפשר להידבק. לכן, גם לאוכלוסייה בסיכון יש להפחית כמה שאפשר שהות במקומות סגורים שמכילים הרבה אנשים – עד שיעבור גל השפעת".

כפי שפורסם בעבר ב"כל העיר מודיעין" במשרד הבריאות מציינים כי השפעת, כידוע, היא מחלה זיהומית הנגרמת על ידי נגיף – Influenza. הנגיף תוקף את דרכי הנשימה והמחלה מתבטאת בחום, כאבי גרון, כאבי ראש, שיעול, נזלת, כאבי שרירים, חולשה ועייפות. זוהי מחלה מדבקת מאוד, כאשר התעטשות, שיעול ומגע ידיים לפני כן באף, בפנים או במישהו חולה עלולים להעביר את הנגיפים מאדם לאדם. לכן, הדרך הטובה ביותר להתגונן מפני המחלה ולמנוע את הסיבוכים האפשריים שלה היא, כאמור, באמצעות חיסון נגד השפעת.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר