אשפה במודיעין (צילום: פרטי)
אשפה במודיעין (צילום: פרטי)

תושבי מודיעין מתלוננים: ערימות של אשפה בשכונות

תושבים מתלוננים על הזנחה באיסוף האשפה והגרוטאות בשכונות: "פעם מודיעין היתה עיר נקייה ומטופחת, אבל היום הבעיה נמצאת ברחובות הקטנים - שירותי הניקיון מקרטעים"

פורסם בתאריך: 18.12.19 08:02

בשבועות האחרונים תושבים במודיעין מתלוננים על ערימות של אשפה שלא נאספות במוקדים שונים בשכונות העיר. תושבת שכונת המגינים מספרת ל"כל העיר מודיעין" כי "מותר להוציא אשפה ביום ראשון לקראת האיסוף בשני, וברביעי לקראת האיסוף בחמישי, אבל לא אוספים א האשפה על הבוקר. בפועל השכונה נראית כמזבלה 4 ימים בשבוע – קרטונים מתפזרים וענפים חוסמים מדרכות. העירייה קבעה נוהל שהפסולת צריכה להיות על מקום החניה, אבל היא איננה אוכפת את זה, והמדרכות חסומות".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של כל העיר מודיעין

 "כל העיר מודיעין" בפייסבוק

 "כל העיר מודיעין" – גם באינסטגרם

  פנו למייל האדום של "כל העיר מודיעין" [email protected]


התושבת ממשיכה ומתארת כי "בשכונה שלנו אי אפשר ללכת 100 מטרים בלי להיתקל בנייר, בשקית או בבקבוק, ועל עלי שלכת שטרם נאספו אין מה לדבר". היא מסכמת ואומרת כי "אני עושה הליכות במסלולים קבועים, אני רואה את אותם הלכלוכים שוב ושוב כל יום".


אשפה במודיעין (צילום: פרטי)

אשפה במודיעין (צילום: פרטי)


מיכל ציון, תושבת מכבים אומרת ומבהירה בשיחה עם "כל העיר מודיעין", כי "הרחובות יחסית נקיים במודיעין-מכבים-רעות, גם האזורים שנמצאים באחריות שוטפת של הגננים נקיים. למרות זאת יש בעיה בשטחים הציבוריים. אותם שטחי בור רבים שנמצאים בין השכונות, בהיקף העיר, בשבילים בין בתים, באזורי התעשייה, באזורי הפארקים ובמיוחד בפארק ענבה".

ציון אומרת שפנתה עם הדברים לעירייה ומאז העניין מטופל: "נפגשתי עם ראש העיר והבאתי אלבום תמונות שצילמתי. מאז אותה פגישה יש לי קו פתוח. ברגע שאני מדווחת על מפגע מיד מתבצע טיפול מטעם אגף שפ"ע".


אשפה במודיעין (צילום: פרטי)

אשפה במודיעין (צילום: פרטי)


לדעתה של ציון יש אחראים לתופעה מלבד הרשות המקומית: "בראש וראשונה האזרחים שמלכלכים. מבחינתם הרשות המקומית אחראית על הניקיון, ולכן הם מרשים לעצמם להשאיר טינופת". לצד זה הפתרון מבחינתה הוא חינוך ושיפור תשתיות בעיר: "חייבים לעשות פעילויות הסברה וחינוך, חייבים לחשוב על הצבה של פחי אשפה שונים מאלו שיש, כרגע יש פחים קטנים ללא מכסה שלא מתאימים לפארקים ושטחי ציבור. בנוסף חייבים להגביר את פעילותם של פקחים שיסתובבו בשטחים הציבוריים וידווחו על מפגעים".

תושב מודיעין, שמתגורר בשכונת הנביאים, טוען ומספר ל"כל העיר מודיעין" כי "פעם מודיעין היתה עיר נקייה ומטופחת, יש פרחים יפים בשדרות ראשיות, אבל היום הבעיה נמצאת ברחובות הקטנים, שירותי הניקיון מקרטעים. בשלוש השנים האחרונות יש קטסטרופה. עד לפני שלוש שנים היה מנהל עבודה שהוא תושב העיר, והעיר היתה נקייה. היום יש חברה חיצונית שמגיעה מחוץ לעיר. הארנונה שלנו גדלה ואני מרגיש כתושב שאנחנו לא מקבלים את התמורה".


אשפה במודיעין (צילום: פרטי)

אשפה במודיעין (צילום: פרטי)


"בשכונה יש גינה ציבורית – פעם היה תיאום בין איסוף הגזם לגננים, היום השקיות יכולות לעמוד שם שבוע", מתאר התושב ומוסיף: "הרחובות היו פנינה – גם הראשיים וגם ההולנדיים, זה כבר לא ככה. השבוע מישהו הוציא ברחוב חיים בר-לב מטבח שלם וזה נשאר שם. פעם, גם אם זה לא היה יום הפינוי היו לוקחים טנדר ואוספים את זה".

"כל העיר מודיעין" פנה לעיריית מודיעין – תגובתה תפורסם כשתתקבל.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


תגיות:

תגובות

2 תגובות
  1. אייל

    ממש נכון, משאיות הגזם עוברות לא פעם בלי להרים אשפה ממקומות שקצת צריך להתאמץ. פועלי הזבל שוברים את הקירות עם הפחים ואת הפחים עצמם אבל למרות תלונות לעירייה לא נעשה כלום

  2. Leah

    רמת הנקיון בעיר נמוכה. פינוי האשפה מלווה בטינוף חדר האשפה, פחי האשפה מזוהמים כי לא שוטפים אותם בתרוץ אחריות הדיירים, שטות גמורה.
    אנשים משאירים בחוץ רהיטים ישנים קופסאות צעצועים ושאר חפצים שמתעופפים ברוח מתפזרים מהוים מכשול ולאיש לא אכפת.
    העיקר שנבנה בניין חדש למחלקת שפור פני העיר.
    תחליפו את חברת האשפה שלמו יותר וקבלו שירות מקצועי ולא של מדינת עולם שלישי. ותגיעו בחינוך התושבים והילדים לשמירה על ניקיון.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר