פינות האכלה לחתולים בארמון הנציב בירושלים (צילום: דוברות עיריית ירושלים)
פינות האכלה לחתולים בארמון הנציב בירושלים (צילום: דוברות עיריית ירושלים)

העירייה החליטה: לא יוקמו מתקנים להאכלת חתולי הרחוב

מועצת העיר החליטה לדחות את הצעתו של חבר המועצה שחר מי-און להקים תחנות האכלה לחתולי רחוב, בדומה לערים אחרות בארץ. מי-און: "מודיעין אמורה להיות רגישה יותר לבעלי החיים"

פורסם בתאריך: 25.9.19 17:43

עיריית מודיעין החליטה לדחות הצעה להקמת מתקנים להאכלת חתולים ברחבי העיר. מדובר בהצעה של מחזיק תיק בעלי חיים חבר מועצת העירייה שחר מי-און (יש עתיד), שאומר ל"כל העיר מודיעין, "צר לי שההצעה לא התקבלה. דווקא האכלה הלא מאורגנת גורמת ליותר נזק".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של כל העיר מודיעין

 "כל העיר מודיעין" בפייסבוק

 "כל העיר מודיעין" – גם באינסטגרם


בהצעה שהגיש מי-און, נכתב בין השאר כי "ברבות מהשכונות מאכילים חתולי רחוב על ידי פיזור מזון במדרכות – דבר המהווה מטרד לשכנים ולעוברי אורח, ומנגד מהווה מוקד משיכה בפני עצמו עבור חיות בר המגיעות לשכונות". בהמשך ההצעה, מתבקשת העירייה לדאוג להקמת תחנות האכלה לחתולי הרחוב. "מוצע להקים בשכונות תחנות האכלה ייעודיות לחתולים עם רשתות ועם פתח צר, שיאפשרו להאכיל חתולי רחוב וימנעו מחיות הבר מלהגיע לשכונות".

בהצעתו של מי און מצוין גם כי תחנות ההאכלה מסוג זה קיימות בערים שונות בארץ, שמופעלות בחסות העירייה. לדוגמה, רק בתחילת השנה גובשה תוכנית דומה בירושלים, לפיה יותקנו ברחבי העיר מתקני האכלה לחתולים. בהחלטה הירושלמית נאמר כי העירייה תרכוש שקי אוכל עבור חתולי העיר ותהיה אחראית על פיזורים במתקנים הייעודיים.

בנוסף למטרתן העיקרית, שהיא לדאוג לחתולי הרחוב, מי-און אומר כי ניתן למצוא לתחנות ההאכלה שימושים נוספים. "ניתן להשתמש בתחנות אלה כאמצעי לקידום מטרות חברתיות נוספות או כאמצעי דקורטיבי במרחב הציבורי", כך כתב מי-און בגוף ההצעה.


שחר מי און (צילום: ראובן קפוצ'ינסקי)

שחר מי און (צילום: ראובן קפוצ'ינסקי)


בישיבת הנהלת העיר שנערכה אמש (יום שלישי ה-24.9) הצביעו חברי ההנהלה נגד יישום התוכנית בשלב פיילוט ראשוני, וקבעו כי נכון לעתה היא יורדת מסדר היום. לדבריו של מי-און, מדובר בהחלטה עקרונית של ראש העיר. "לא אושר פינות האכלה לחתולים, בטענה של ראש בעירייה שזה יביא יותר חתולים וצואה, ומי שיש לו חתול או רוצה חתול, צריך להאכיל שיאכיל אותו בבית ולא ברחוב", מספר מי-און.

"צר לי שראש העיר ושאר חברי מועצת העיר לא קיבלו את המלצתי. מדובר בהצעה פרקטית שקורת בהרבה ערים", מוסיף מי-און לסיכום. "אני חושב שדווקא האכלה הלא מאורגנת גורמת ליותר נזק שנשאר אוכל וחיות אחרות מנסות לאכול. ההצעה הוצעה בהתחלה כפיילוט, ושלילה של פיילוט היא שלילת הרעיון ככלל. דווקא מודיעין שטובה בהרבה תחומים ולא רק בלבנות אמורה להיות רגישה יותר לבעלי החיים".

"כל העיר מודיעין" פנה לעירייה – תגובתה תפורסם כשתתקבל.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


תגיות:

תגובות

3 תגובות
  1. רענן

    ראש העיר והמועצה, קטע של סרוב לעשות משהו לטובת החתולים בעיר אכזבתם בגדול

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מאכזב, ראש העיר נשמע ממש לא רציונאלי… פינות האכלה מסודרות זו דרך המלך לעיקור וסירוס יותר חתולי רחוב. מהיכרות עם מאכילי חתולים- האחראיים שבהם מעקרים ומסרסים אבל הרוב לא עושים את זה. אם העירייה תתפעל פינות האכלה, היא תצלחנה לעקר ולסרס את רוב החתולים בעיר כי הם יגיעו לפינות האכלה ומשם זה שטות לתפוס אותם באמצעות אוכל ומלכודת.

    הבעיה היא שעיריות לא לוקחות על עצמן את העניין הזה של טיפול במספר חתולי הרחוב ברצינות. הן עושות קרוב לכלום מבחינת עיקורים וסירוסים, ומחכות שמאכילים יפנו אליהן. במקום לתפעל פינות האכלה מסודרות, לעקר ולסרס כל חתול שמגיע אליהן, ולתת טיפול רפואי כשצריך. עירייה שתיקח את העניין הזה ברצינות יכולה להוריד את מספר חתולי הרחוב בצורה דרמטית.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר