נחל ענבה (צילום: דקלה בן יעקב, החברה להגנת הטבע)
נחל ענבה (צילום: דקלה בן יעקב, החברה להגנת הטבע)

הטיול לסופ"ש במודיעין: בעקבות הגשמים – מסלול משגע בנחל ענבה

בלב מודיעין ניתן להנות מבעלי חיים ומפריחה מרהיבה בנחל ענבה - מסלולי הליכה שנמשכים שעה עד שלוש שעות, תלוי בקצב ההליכה. סופ"ש נעים

פורסם בתאריך: 24.1.20 08:15

בעלי חיים ונוף משגע בלב מודיעין. הטיול המומלץ לסוף השבוע ממוקם בנחל ענבה. בטיול אפשר לראות גם ממצאים ארכיאולוגיים. מדובר במסלולי הליכה שנמשכים שעה עד שלוש שעות, תלוי בקצב ההליכה.

אביטל יוגב, מנהלת קהילת מודיעין והסביבה בחברה להגנת הטבע, מספרת בשיחה עם "כל העיר מודיעין" כי "בעמק הרחב של נחל ענבה צמחיה מגוונת, שרידים של טרסות חקלאיות, כבשני סיד עתיקים ובוסתנים. נופי הנחל שונים מרוב יחידות הנוף האופייניות לאזור מודיעין, ועל כן משמש כעין 'ציר שדרה' נופי. בשל חשיבותו הנופית והאקולוגית הוגדר הנחל כשמורת טבע. נחל ענבה הינו נחל אכזב, בו זורמים מים רק בעת הגשמים. בראשו נמצא פארק ענבה הממוקם במרכז העיר, והוא זורם מערבה לאורך כ-8 ק"מ, עד שחובר לנחל איילון".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של כל העיר מודיעין2

 "כל העיר מודיעין" בפייסבוק

 "כל העיר מודיעין" – גם באינסטגרם

  פנו למייל האדום של "כל העיר מודיעין" [email protected]


חולד (צילום: עמיר בלבן, החברה להגנת הטבע)

חולד (צילום: עמיר בלבן, החברה להגנת הטבע)


"באתר נחשף בית חווה מהתקופה האסלאמית הקדומה, אשר נבנה בחלקו על שרידים מהתקופה הביזנטית", ממשיכה ומספרת יוגב. "שרידי בית החווה כוללים שני אגפים, דרום-מערבי ודרום-מזרחי, שיוצרים חצי-ריבוע הפונה צפונה. האגף הדרום-מערבי בנוי על גבי סלע המשתפל צפונה. האגף הדרום-מזרחי נבנה בחלקו על-גבי שרידים קדומים יותר מהתקופה הביזנטית, שכוללים אבוסים ושקתות חצובות.", מציינת יוגב. " על הגדה הצפון-מערבית של נחל ענבה, בשולי העיר המערביים, נמצאות חורבות הכפר הערבי ענאבה, ששכן במקום עד מלחמת העצמאות. במקום חורבה מרשימה, ובשטחה נראים כיום שרידים של גדרות אבן, בורות מים ושרידים נוספים המעידים על ההתיישבות".


צמחייה אופיינית בנחל ענבה (צילום: טלי קדמי, החברה להגנת הטבע)

צמחייה אופיינית בנחל ענבה (צילום: טלי קדמי, החברה להגנת הטבע)


איך מגיעים למקום? מומלץ להגיע לפארק ענבה, להחנות את הרכב בחניון של הפארק וממשיכים לעומקו.

באזור יש לא רק היסטוריה מרתקת אלא גם מגוון צמחים. יוגב מפרטת כי "מעל 150 מיני צומח נצפו לאורך נחל ענבה, והקנו לו ערכיות אקולוגית גבוהה דבר אשר יכול להסביר את ההחלטה להפוך את נחל ענבה לשמורת טבע". עוד אומרת יוגב כי בשטח בעלי חיים מרתקים: "בנוסף ליונקים המאפיינים את השטחים הפתוחים בסביבות העיר – צבאים, דורבנים, תנים, שועלים, נמיות, נצפו בו מיני חומטים ולטאות וכן 44 מיני עופות שונים".

עוד מספרת יוגב על מקור שמו של המקום: "השם הנכון הוא השם העברי, נַחַל עֲנָבָה, הלקוח משם הישוב העברי הקדום בית ענבה, שהיה במקום, ולא ענבֶּה, שהיא השם הערבי שדבק בואדי בתקופה מאוחרת יותר". לסיכום, ממליצה יוגב: "יש לעקוב אחר השילוט, ולהכנס לנחל. ככל שמתרחקים מהפארק הנוף הופך טבעי יותר, ומתמזג בשטחים הפתוחים העוטפים את העיר ממערבה".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר