ניידת סיור של עיריית מודיעין מכבים רעות (צילום: עיריית מודיעין מכבים רעות)
ניידת סיור של עיריית מודיעין מכבים רעות (צילום: עיריית מודיעין מכבים רעות)

חג הפסח במודיעין: כוחות הביטחון וההצלה בכוננות מוגברת

במשטרה ובכוחות ההצלה בכונות מוגברת במהלך החג במודיעין והסביבה, למען שמירה על ביטחון התושבים בבית, בכבישים, בפארקים ובמתחמי הבילוי. חג שמח

פורסם בתאריך: 18.4.19 11:43

לקראת בואו של חג האביב, כוחות הביטחון וההצלה במודיעין-מכבים-רעות מעלים את רמת הכוננות ומודיעים על היערכות מיוחדת. במגן דוד אדום יחלו בתגבור הכוחות מהיום, ערב החג, ולאורך כל ימי חול המועד, עד צאת החג – ימים שבמהלכם צפויים המוני בית ישראל לפקוד את הפארקים, האתרים, המקומות הקדושים ומתחמי הבילוי השונים.

נוסף על המשמרות הפעילות, כוחות מד"א צפויים להיות מתוגברים משמעותית על ידי מתנדבי הארגון, על מנת שיוכלו להעניק סיוע רפואי במהירות וביעילות לכל הנזקק לכך. פריסה מיוחדת של כוחות מד"א תתקיים במוקדי תיירות בעיר ובסביבתה, על מנת לספק מענה מיטבי ומהיר, בייחוד במקומות הומי אדם – בכותל המערבי, בפארקים, באתרי הפנינג המוניים ובאתרי הטיול והנופש ברחבי הארץ.

נוסף על אלו, עובדי ומתנדבי מד"א שיסבו בערב החג לשולחן הסדר בתחנות מד"א השונות ברחבי הארץ יעניקו מענה רפואי מהיר, מקצועי ויעיל לכל קריאה אפשרית. כחלק ממערך הכוננות הנרחב במהלך ימי חול המועד ייפרסו אמבולנסים כוננים, וכונני מד"א יהיו במוכנות למענה מהיר על ידי אופנועי מד"א, אופניים חשמליים, בימבולנסים ורכבים פרטיים, אשר מצוידים כולם בציוד רפואי. גם שני מסוקי מד"א בצפון הארץ ובדרומה יעמדו בכוננות – הכול במטרה לקצר את זמני התגובה ולייעל את המענה הרפואי.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


במקביל, יוצבו במהלך ימי חול המועד עמדות התרמות דם ברחבי הארץ, ובאזור מודיעין כמובן. מידע על מקום העמדות ושעות פעילותן ניתן באתר האינטרנט של מד"א, בכתובת http://www.mdais.org/dam, ביישומון (אפליקציה) 'מד"א שלי' ובטלפון 03-5300400.


ניידת טיפול נמרץ של מד"א, אמבולנס (צילום: עודאי בסול)

(צילום: עודאי בסול)


מנכ"ל מד"א, אלי בין: "הכוחות מתודרכים וערוכים לכל תרחיש אפשרי במהלך החג, להענקת סיוע רפואי מיידי לכל קריאה. על מנת שהחג יעבור בשמחה וללא פגיעות מיותרות בנפש, אני פונה לציבור להעניק יתר תשומת לב לבטיחות הילדים בזמן שמתארחים מחוץ לבית, לשמור על כללי הבטיחות בטיולים בטבע ולנהוג בבטחה בכבישים. אני קורא לציבור להישמע לבקשת שירותי הדם של מד"א ולהגיע לתרום דם, על מנת לסייע ולהמשיך לשמור על מלאי דם הנדרש, לטובת מי שעלולים להזדקק לו במהלך החג".

לצד זה, משטרת ישראל  מתגברת את הכוחות בעיר. מהמשטרה נמסר כי בערב ליל הסדר קיים פוטנציאל גבוה לפריצות לבתים, עקב היעדרות המשפחות שייצאו לחגוג את החג. "המשטרה פועלת כל העת במישור הגלוי והסמוי לשמירה על רכושם של אזרחי מדינת ישראל, מניעת פריצות וגניבות, והשבת רכוש שנגנב לבעליו", נמסר בהודעת המפרטת על היערכות המשטרה לימי החג.

"גם במהלך ימי החג תמשיך המשטרה למנוע, לסכל, לחקור ולפעול נגד כנופיות פורצים ועברייני הרכוש באשר הם. על אף מגמת הירידה העקבית בתחום הפריצות ועבירות הרכוש, אנו ממליצים לכל מי שיוצא מביתו לתקופה ממושכת במהלך החג, לנקוט במספר פעולות מניעה". בין הפעולות שעליהן ממליצה המשטרה: להשאיר אור דולק בכמה חדרים בבית וכן את תאורת הגינה, לא להשאיר מפתחות במקומות קבועים ומוכרים, להשאיר רדיו דולק ועוד.

המשטרה תתמקד גם במהלך החג במאבק בתאונות הדרכים, באכיפה והכוונת התנועה ובהמלצות לציבור הנהגים. כבכל שנה, יפעלו שוטרי ומתנדבי תנועה באופן מוגבר לאורך כל ימי החג, ויעסקו הן בטיפול בעומסי התנועה ובהזרמת התנועה בצירים הראשיים, העירוניים והבינעירוניים, והן באכיפה ממוקדת כנגד נהיגה בשכרות, בריונות בכביש ועבירות תנועה מסכנות חיים.

משטרת ישראל תקפיד לעדכן את הציבור מעת לעת בדבר עומסים ושיבושי תנועה באמצעות כלי התקשורת, ערוצי הניו מדיה של משטרת ישראל ומוקד 110 – מוקד המידע הארצי של המשטרה. כמו כן מומלץ לציבור להקדים יציאה ולתכנן מסלול נסיעה בערב החג, בכדי להימנע מעומסי התנועה הצפויים.

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר