מרחב הלימוד החדש בבית הספר רמון (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)
מרחב הלימוד החדש בבית הספר רמון (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)

ככה לומדים היום במודיעין: מרחבי הלמידה החדשניים – עוד בתי ספר הצטרפו לפרויקט

מרחבי הלימוד החדשניים, שמחליפים את הכיתות המסורתיות, נפתחו השבוע בבתי הספר רמון ועירוני ה'. מדובר בחללי לימוד המאפשרים לבצע למידה בקבוצות קטנות ובעבודה אישית

פורסם בתאריך: 26.2.19 08:42

עוד שני מרחבי לימוד חדשים נחנכו לאחרונה בבתי ספר במודיעין-מכבים-רעות, במסגרת תוכנית M21 של משרד החינוך: אחרי שבישרנו בחודשים האחרונים על הקמתם של מרחבים כאלו בבית הספר אופק ובבית הספר היובל, נחנכו בימים האחרונים שני מרחבים נוספים – בבית הספר רמון ובבית הספר עירוני ה'.



המרחב שבבית הספר 'רמון' נחנך בשבוע שעבר, והוא נקרא או"ר, על שם אנשי משפחת רמון – אסף, אילן ורונה זיכרונם לברכה. המבנה כולו מוקדש ללמידת אסטרונומיה ומעוצב עם עזרים שונים התורמים לעידוד סקרנות, למידה וחקר.

במרחב ישנה כניסה חגיגית עם למידה על ערכיו של אילן רמון, שמיעת הקלטה שלו והיכרות עם החפצים שלקח עימו לחלל. נוסף על כך, יש בו מיני אולם קולנוע, חדר VR לצפייה בסרטים בתלת ממד וללמידת חקר משמעותית בתחומי הדעת השונים, קבוצת העצמה להעלאת סרטונים של תלמידים ליוטיוב, חדר רובוטיקה, במה להצגת סיפורים עם תחפושות ומשחק זיכרון ללימוד אסטרונומיה על קיר במרחב החדש.

בחצר בית הספר הוקם מרחב ירח ומערכת השמש לחקר ולמידה משמעותית. כמו כן, הוקמה פינת זיכרון לרונה רמון ז"ל, עם מרחב פעילות ערכית ומרחב זיכרון לאסף רמון ז"ל, ומרחב לחינוך לאהבת הארץ.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


באירוע החנוכה לקחו חלק תלמידי המוסד, הנהגת ההורים, צוות ההוראה בראשות מנהלת בית הספר, נעמה דהאן, מעצבת המרחב ורד קליש, ראש העיר, חיים ביבס, סגן ראש העיר ומחזיק תיק החינוך, מויש לוי, נציגי מנהל החינוך של העירייה בראשות ראש מנהל החינוך, בתיה שוכן-אורבוך, נציגי משרד החינוך ואורחים נוספים.


מרחב הלימוד החדש בבית הספר עירוני ה' (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)

מרחב הלימוד החדש בבית הספר עירוני ה' (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)


ביבס: "מאז ומעולם ראינו בחינוך את הבסיס להקמת חברה אזרחית איכותית, לכן אנחנו רואים חשיבות רבה לקידום החינוך בעיר ומשקיעים רבות בהקמת מרחבי לימוד איכותיים ומקצועיים. מרחב הלמידה בבית הספר רמון יספק לתלמידים היקרים שלנו מקום ללמוד ולהתפתח גם בתחום התעופה והחלל".

מרחב הלימוד החדש בבית הספר עירוני ה', ששמו 'מרכז עתיד', עוצב על ידי עידית אבו, ובו חלל המאפשר לכיתה לבצע למידה במליאה, בקבוצות קטנות ובעבודה אישית, כמו גם מקום להתכנסות כללית המאפשרת שיח פתוח בהובלת המורה או התלמידים, וכן אזור להתכנסות אישית ושקטה יותר.


מרחב הלימוד החדש בבית הספר עירוני ה' (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)

מרחב הלימוד החדש בבית הספר עירוני ה' (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)


נוסף על כך, ישנם אלמנטים עיצוביים מיוחדים של במה עם מגוון צורות ישיבה בהתאם לדרך הלמידה של התלמידים, קיר שעם ובו אזור למפות חשיבה, שני לוחות זזים המאפשרים חלוקה של הלוח לשתי קבוצות או עבודת חקר שדורשת תכנון ארוך ועוד.

המרחב משתלב היטב עם שיטת הלימוד בבית הספר, PBL, שהינה שיטת למידה אינטר-דיסציפלינארית מבוססת פרויקטים ומחקר, והתלמידים לומדים באמצעותה את כלל מקצועות הלימוד. המרחב, בהקשר זה, יהווה מקום של השראה ופיתוח אישי וייתן ביטוי לכל תלמיד וסגנון הלמידה שלו.

מנהלת בית הספר, ליאת אפלבוים: "אנו מאמינים שכדי שתלמיד יוכל לפתח מיומנויות של עצמאות, עליו לזהות את החוזקות שלו, לדעת לעבוד בצוות, לשמוע דעות של אחרים, להפעיל חשיבה ביקורתית ולעבור תהליך רפלקטיבי על תהליך הלמידה שלו. כל אלה באים לידי ביטוי בשיעורי 'מרכז עתיד'".

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר