עיריית מודיעין-מכבים-רעות - תמונה כללית
עיריית מודיעין-מכבים-רעות (צילום: דוברות עיריית מודיעין-מכבים-רעות)

מענק של שלושה מיליון שקלים לעיריית מודיעין – לטובת התייעלות אנרגטית

המענק אושר על ידי משרד הכלכלה והתעשייה, והוא יסייע לעירייה להמשיך את מגמת ההתייעלות למען חיסכון בכספים ושמירה על הסביבה

פורסם בתאריך: 23.12.18 08:45

התייעלות אנרגטית במודיעין-מכבים-רעות – עם בונוס מבורך: משרד הכלכלה והתעשייה אישר לאחרונה מתן מענק על סך שלושה מיליון שקלים לעירייה מטעם הרשות להשקעות, במסגרת מסלול סיוע לפרויקטים המקדמים התייעלות אנרגטית.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


המסלול יצא לדרך במסגרת שיתוף פעולה בין משרד האנרגיה, משרד הכלכלה והתעשייה, המשרד להגנת הסביבה ומשרד האוצר, והוא ייושם בכמה רשויות בישראל בארבע השנים הקרובות. מודיעין- מכבים-רעות נמנית על הרשויות הראשונות שזוכות במענק.

בשנתיים האחרונות הציגה העירייה התייעלות אנרגטית משמעותית, על ידי שימוש באמצעים טכנולוגיים במסגרת פרויקט 'העיר החכמה'. בזכות אותה התייעלות חסכה העירייה בשנות הכספים 2016 ו-2017 כ-2.5 מיליון שקלים, שהופנו לטובת מערכת החינוך העירונית ולטובת פעילויות עבור בני הגיל השלישי.

שר הכלכלה וראש העיר (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)

שר הכלכלה וראש העיר (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)

המענק מטעם הרשות להשקעות יאפשר כעת לעירייה לפרסם כבר בחודשים הקרובים מכרז לביצוע עבודות להחלפת גופי התאורה בעיר, לגופים חסכוניים יותר מסוג לד. ראש העיר חיים ביבס ציין כי "החלפת התאורה תתבצע בכל רחבי העיר, ובכלל זה פארקים, גינות ציבוריות ומגרשי ספורט. אין ספק שמהלך עירוני זה יהווה חלק חשוב ביישום מודל העיר החכמה שאותו אנו מובילים בתחומים שונים, לשיפור איכות החיים לתושבים".

נוסף על גופי התאורה שיוחלפו, תתקין העירייה מערכת בקרה ושליטה על התאורה העירונית, שתאפשר התנהלות יעילה ומתקדמת במקרים של תקלות, למשל, אשר ידווחו למערכת.

שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן: "התוכנית להתייעלות אנרגטית היא בשורה לרשויות המקומיות, ולאיכות הסביבה שבה אנו חיים. לצד החשיבות הסביבתית, יש לחיסכון בחשמל גם יתרון כלכלי: את הכסף שנחסך בחשבון החשמל של העירייה ניתן לתעל לטובת תוכניות נוספות, לרווחת תושבי העיר".

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר