מרחב הלימוד החדשני בבית הספר אופק (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים-רעות)
בית הספר אופק - גם היום ריק (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים-רעות)

פרויקט מרחבי הלימוד החדשניים – מתחמים ראשונים נפתחו בבית הספר אופק

מדובר במרחבים, שהוקמו בעלות של כ-160 אלף שקלים, התואמים את רוח הלמידה של המאה ה-21. בקרוב ייפתחו מרחבים דומים במוסדות חינוך נוספים במודיעין-מכבים-רעות

פורסם בתאריך: 15.10.18 09:34

סנונית ראשונה של פרויקט M21 במודיעין-מכבים-רעות, להקמת מרחבי לימוד חדשניים: שני מרחבים  כאלו נפתחו לפני כמה ימים בבית הספר היסודי 'אופק', והם ישמשו את כיתות ד' ו-ה'. לשם הקמת מרחבי הלימוד החדשניים נעשו עבודות חשמל ונגרות, כולל הוספת שולחנות מודולריים המאפשרים אופני למידה שונים ושתי עמדות מחשב.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


עיצובם של המרחבים מהווה תפקיד חשוב ביצירת האווירה המתאימה – לסקרנות, לחוויית למידה נכונה ולמחקר. במרחבי הלימוד יילמדו כל תחומי הפדגוגיה, והמורה מתפקד גם כמנטור עבור התלמידים, מעורר נושאים לדיון ומציע משימות שונות להעמקת הידע.

נוסף על תחומי הפדגוגיה הרגילים, מוקדש מרחב אחד לנושא 'גישת הכוחות', שמטרתו פיתוח והעלאת המודעות לשימוש בכוחות הפנימיים הטמונים בכל תלמיד באמצעות אינטליגנציה רגשית. על הקיר במרחב מופיעות דמויות אימוג'י עם רגשות שונים. המרחב השני מוקדש לשלוש המסננות של סוקרטס, לפיתוח מיומנויות שונות להפעלת שיקול דעת בקרב התלמידים.

תוכנית M21 של משרד החינוך יצאה לדרך בעיר בחודש מאי, לאחר שמשרד החינוך אישר את הבקשות לתוכנית עבור בתי ספר אופק, אלונים, שבטי ישראל, כרמים, היובל, ענבלים, עירוני ב' ע"ש יצחק רבין, נתיב זבולון, רמון, ניצנים, שיבולים ועירוני ה' ע"ש יצחק נבון.


מרחב הלימוד החדשני בבית הספר אופק (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים-רעות)

מרחב הלימוד החדשני בבית הספר אופק (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים-רעות)


מטרת התוכנית היא לייצר מרחב לימודי חדשני, מתקדם ומעורר חשיבה וסקרנות, התואם את רוח הלמידה של המאה ה-21. בכל בית ספר הלוקח חלק במיזם זה נבנים על פי התוכנית שני מרחבי לימוד בעלות של כ-160,000 שקלים, במימון העירייה ומשרד החינוך.

בפרויקט זה משתתפים אנשי מקצוע רבים מעולמות התכנון והביצוע, בהם אדריכלים ומעצבים אשר בחרו עם מנהלי בתי הספר את החזון והקונספט של מרחבי הלימוד, וכן אנשי תשתיות ובינוי. העבודות נעשות בפיקוח ובליווי צמוד של אגף מבני הציבור בעירייה. לקראת סוף החודש צפויים להיפתח מרחבי לימוד נוספים בעוד כמה בתי ספר בעיר.

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר